Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 101

Wątek: Tanie body a drogie obiektywy- różnice

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o magiczną granicę to można ją zauważyć kładąc przed sobą kilkanaście odbitek w rozmiarach od 10x15 do cirke 100x150

    Granica jest płynna i zależy od oka człowieka, mi najbardziej odpowiadają wydruki od 30x45 i więcej wtedy każdy detal i jego szczegółowość jest na tyle duży by mnie zaspokoić.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    IMO strona w którą podążasz a ja za Tobą nijak się ma do treści posta autora.

    Muszę kończyć.

    zdrawki i spokoju wewnętrznego
    Ostatnio edytowane przez mateuszkaratysz ; 20-01-2011 o 15:55 Powód: Automerged Doublepost

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Parteq
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    48
    Posty
    1 159

    Domyślnie

    Strona?

    Hmm, zadalem proste pytania.
    Pytania na ktore unikasz odpowiedzi.

    Nie mialem i nie mam zamiaru do niczego Cie przekonywac.
    Twoja sprawa czym robisz zdjecia i jak oraz czym obrabiasz.

    Z jednej strony odradzasz userowi zakup drogich elek, a z drugiej piszesz o drogich pluginach.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar paweleverest
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    51
    Posty
    1 138

    Domyślnie

    L-ka a kit to nie tylko różnica w jakości obrazka, to także różnica w precyzji działania. Przy statycznym kadrze, dużych przesłonach, statywie różnice bądą mniejsze ale tam gdzie liczy się szybkość uchwycenie chwili ( a takie fotografię z reguły są najciekawsze ) kit może sobie wogóle nie poradzić.
    Co do pierwotnego pytania to: w czasach analogowych odpowiedź była jasna - inwestuj szkła i klisze. Teraz kupując body kupujesz również bardzo ważny odpowiednik kliszy więc nie do końca można ignorować jakość samego aparatu.

  4. #4
    Początki nałogu Awatar Heilsberg
    Dołączył
    Jun 2009
    Miasto
    Lidzbark Warmiński
    Posty
    274

    Domyślnie

    Hola hola, nie rozpędzajcie się. Autor wątku zapytał czy jest różnica widoczna za fotkach między szkłami za 1000-2000 a Elkami. Nic o kicie nie pisał. Moim zdaniem różnica jest ale w przypadku fotek do netu czy odbitek 10-15 nie na tyle znaczna by warta była dwa czy trzy razy tyle za szkło. Co innego komfort pracy takim szkłem, możliwości w ekstremalnych warunkach oświetleniowych itp. A szkło Canona za 2000 to już raczej kit nie jest. Nie Elek za 2000 parę jest wysokiej jakości.
    EOS 100D|EOS 7D + grip|EF-S 24 /2.8 STM|Sigma 30/1.4 EX DC HSM|EF 40/2.8 STM|EF 50/1.4|EF 200/2.8L II|EF-S 10-22/3.5-4.5|EF 17-40/4L|EF 24-105/4L|Sigma 120-400/4.5-5.6 DG APO OS HSM

  5. #5
    Początki nałogu Awatar olek.tbg
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Tarnobrzeg
    Posty
    309

    Domyślnie

    Być może sprecyzuję jeszcze raz moje pytanie : chodziło mi o to, czy jeśli przeglądajac zdjęcia na komputerze i nie przerabiając je różnice będa bardzo zauważalne cały czas używając body 500d

  6. #6
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Heilsberg Zobacz posta
    ....Moim zdaniem różnica jest ale w przypadku fotek do netu czy odbitek 10-15 nie na tyle znaczna by warta była dwa czy trzy razy tyle za szkło....
    Kolor i kontrast (czasami też dystorsje i aberracje) tu jest różnica, bo z ostrością to różnie bywa.
    W dużym uogólnieniu, "jakość" obrazka jest podobna jeśli zestawimy ze sobą zooma serii L i "amatorską" stałkę.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  7. #7
    Początki nałogu Awatar olek.tbg
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Tarnobrzeg
    Posty
    309

    Domyślnie

    Konkretnie-żadnych. Miałem raczej na myśli "półkę" jakościową, oraz to, czy drogie szkła do taniego body to dobra inwestycja.
    Myślę jednak, że jak narazie dowiedziałem się już tego co chciałem

  8. #8

    Domyślnie

    A co ze zdjęciem z takiej L po obróbce? Z kita wystarczy obrobić 2 razy? To z kamery otworkowej 6 razy żeby dorównać dobremu szkiełku? To po co nam była fotografia kolorowa, jak można zawsze w postprodukcji pokolorować wb?
    C5DIII,| C20/2.8, C28/1.8, S35/1.4, C50/1.4, C100/2.0

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Parteq
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    48
    Posty
    1 159

    Domyślnie

    Co prawda to prawda.

    Do autora watku - jakies konkretne szkla miales na mysli?
    Bo faktycznie - ponizej 2000pln ten mozna kupic elki.

    Co do roznic - wg mnie nie ma znaczenia czy to mala odbitka czy fota do netu.
    Wazne do czego ma byc takie szklo i w jakich okolicznosciach pracowac.

  10. #10
    Początki nałogu Awatar olek.tbg
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Tarnobrzeg
    Posty
    309

    Domyślnie

    Już rozumiem Więc jednak warto kupować droższe-zazwyczaj lepsze szkła pod warunkiem ,że będziemy pewni iż będą pasowały do naszych przyszłych puszek
    Jeszcze jedna ostatnia rzecz-już chyba na zasadzie ciekawości
    To samo zdjęcie,ten sam kadr,ta sama puszka - 2 szkła
    a) KIT 18-55 IS dodawany do zestawu z 500d http://e-cyfrowe.pl/canon-ef-s-18-55...is-p-6108.html
    b) KIT 17-40 L http://e-cyfrowe.pl/canon-ef-17-40mm...sm-p-1439.html
    Czy różnica będzie bardzo widoczna? Z góry uprzedzam ,że nie planuje kupować obiektywu według usłyszanej w tym temacie lub nie zamierzam kupować go juz teraz. Tak jak mówiłem, ciekawość
    Jeśli pytanie jest bezsensowne-proszę o pouczenie mnie

Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •