Strona 10 z 11 PierwszyPierwszy ... 891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 101

Wątek: Tanie body a drogie obiektywy- różnice

  1. #91
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2010
    Miasto
    Wwa
    Wiek
    43
    Posty
    365

    Domyślnie

    @miczael innymi słowy mało się zyska na jakości obrazka, a bardziej na budowie i trwałości...
    Jednak wciąż wydaje się że zdjęcia są i tak lepsze i to znacznie, chyba, że zbyt dużo subiektywizmu czasem się wkrada i przesłania racjonalną i realną ocenę...
    Z T-shirt'ów to noszę XL, ale ze szkieł to i L wejdzie

  2. #92
    Coś już napisał Awatar tadpaw
    Dołączył
    Dec 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    52
    Posty
    56

    Domyślnie

    Też zauważyłem, że w przypadku body APS-C zmiana na droższe to raczej kwestia samopoczucia użytkownika. Używałem C 300D, teraz 500D i wielkiej różnicy w jakości zdjęć nie poczułem. W tej kategorii aparaty chyba "starzeją się" wolniej niż obiektywy (ze względu na rozwój techniczny i zużywanie szkieł przy pracy), więc chyba lepiej stawiać na tanie body i lepsze szkła.

  3. #93
    Pełne uzależnienie Awatar xxkomarxx
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Rzeszów, Tarnobrzeg, Sandomierz
    Wiek
    41
    Posty
    1 456

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tadpaw Zobacz posta
    Też zauważyłem, że w przypadku body APS-C zmiana na droższe to raczej kwestia samopoczucia użytkownika. Używałem C 300D, teraz 500D i wielkiej różnicy w jakości zdjęć nie poczułem. W tej kategorii aparaty chyba "starzeją się" wolniej niż obiektywy (ze względu na rozwój techniczny i zużywanie szkieł przy pracy), więc chyba lepiej stawiać na tanie body i lepsze szkła.
    Ale w końcu dochodzi do sytuacji że ma się tą szklarnie która pokrywa potrzebny nam zakres i wówczas zmienia (dodaje) się body aby uzyskać ładniejszy (inny) obrazek (crop ->FF)

  4. #94

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vinietu Zobacz posta
    Drogie obiektywy , tanie body...hmm, wczoraj rozwaliły mnie sample z Zeissa, oczywiście najlepsze połączenie tak jak mówią exify np. z 5DII, gdyby to ustrzelić czymś z dolnej półki efekt 3D pewnie już byłby nieosiągalny.
    Post 485,kaczka3D
    Takie cudo to iwestycja na lata, body się zestarzeje szybko, tanie matryce niestety nie będą atutem w połączeniu z taką optyką.
    Eee tam 3D. Taką kaczkę 3D to i ja mam z bezlusterkowca Samsung NX10 i Samyanga 85mm f/1.4


  5. #95
    Coś już napisał Awatar tadpaw
    Dołączył
    Dec 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    52
    Posty
    56

    Domyślnie

    GoOrange - po pierwsze nie o tym mowa. Tu chodzi o wybór w obrębie lusterek. Po drugie - chyba nie za wiele widzisz na swoim zdjęciu, skoro tak Cię zachwyca. Dla mnie jest tu bardzo duże winietowanie, drastyczne przejścia tonalne i słaba szczegółowość - nie robi na mnie wrażenia ta fotka.
    TAD

  6. #96
    Pełne uzależnienie Awatar Mac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Gdańsk/Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    2 063

    Domyślnie

    Pytanie lekko zaczepne, po co Tobie 24L MKII skoro na cropie będziesz miał ogniskową 38 mm i przy body 20D nie wyciągniesz tego co oferuje to szkło? Przy tym zestawie szkieł, które posiadasz czas na FF.
    EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
    Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.

  7. #97
    Początki nałogu Awatar Kosmo
    Dołączył
    Nov 2006
    Posty
    312

    Domyślnie

    Mac dobrze zasugerował Ja kiedyś do 20D porwałem się na 24-70 L i byłem lekko zniesmaczony jakością zdjęć i przez pewien czas nie wiedziałem czemu. Po przesiadce na 5D już wiedziałem. Teraz wymieniłem szkło na 35/1.4 i 85/1.8 i to dopiero dało rozwinąć skrzydła.

  8. #98
    Początki nałogu Awatar olek.tbg
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Tarnobrzeg
    Posty
    309

    Domyślnie

    Swoją drogą - co oznacza, że aparat"nie wyciągnie tego,co oferuje szkło" ?

  9. #99
    Pełne uzależnienie Awatar Mac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Gdańsk/Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    2 063

    Domyślnie

    FF daje zupełnie inną plastykę zdjęć. Przy pewnej klasie szkieł nie udaje się tego wyciągnąć na cropie. Przy czym 17-40/4L nawet całkiem fajnie pracuje z serią X0 D ale na 5D zaczyna to szkło drażnić.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez olek.tbg Zobacz posta
    Swoją drogą - co oznacza, że aparat"nie wyciągnie tego,co oferuje szkło" ?
    Skoro mnie wyciągasz do odpowiedzi to na szybko jednym zdaniem bo nie lubię za dużo pisać. Dobre szkło pozwala na uzyskanie obrazu o bardzo dobrej jakości tylko, że taki obraz a dokładniej jego plastyczność musi zostać zarejestrowana a tego nie osiągnie się na słabym body.
    Ostatnio edytowane przez Mac ; 20-02-2011 o 00:23 Powód: Automerged Doublepost
    EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
    Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.

  10. #100
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Toruń
    Posty
    734

    Domyślnie

    Ogólny motyw przewodni tyczy się podpinania dobrego szkła do słabszego korpusu i względnie tańszego.
    Podpinając lepszy obiektyw do gorszego korpusu zyskujemy dosyć sporo, chociaż nie jesteśmy w stanie do końca rozwinąć skrzydeł.
    W stosunku do kitów mamy:
    - dobry zakres (często troszkę przy wąski),
    - ostrość
    - jasność
    - oddanie kolorów
    - szczegółowość
    - itp, itd.

    Niestety wy tutaj Panowie nadal olewacie całe założenie tematu i wrzucacie do worka pełną klatkę. Jaki sens jest tego porównania? Skoro i tak większość wie, że taka 24-105 na 5d będzie świetna i pokaże swój pazur.

    Zamiast wskazywać na lepsze szkła powinniście zastosować się do zasady tego tematu:
    Jeśli lepsze szkła, a gorszy korpus, to wy powinniście wskazać gorsze szkła, lepszy korpus.
    Wtedy chciałbym usłyszeć te ohy i ahy na temat pełnej klatki i kitowego obiektywu - nie mówię tu o szkłach serii L tylko chociażby 24-85... czy jakieś gorszej sigmy 18-200?
    Ohy i ahy się skończą, bo wyjdzie wam gorzej niż posiadanie słabszego korpusu względem lepszego szkła

Strona 10 z 11 PierwszyPierwszy ... 891011 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •