Cytat Zamieszczone przez must.know Zobacz posta
Fajnie... jak przyjdzie mi do głowy zmiana samochodu zgłoszę się do ciebie po radę - na pewno skutecznie wybijesz mi ten pomysł z głowy.
Przecież Ci nic nie wybijam z głowy. Próbuję zebrać Twoje wymagania, a że wychodzi po przyłożeniu wszystkich warunków zbiór pusty...

Cytat Zamieszczone przez must.know Zobacz posta
- po pierwsze [15-85] optycznie jest gorsza od 17-40 przynajmniej od 24 mm + większe CA
Chyba czegoś nie wiem.

Moja wiedza do tej pory była taka, że z perspektywy fanboya 17-40 można uznać, że na gęstym cropie w zakresie 18-40 trzy obiektywy: 17-40, 18-55IS i 15-85 są porównywalne optycznie.

Póki więc siedzisz w cropie i brakuje Ci dołu, sensowniej jest nabyć 18-55IS, z którym będziesz miał tylko jeden problem - jak się zepsuje, nie wiadomo czy wrzucić go do pojemnika z napisem "plastik" czy tego z "szkło".

Żeby nie było - 17-40 to świetny obiektyw. Oczywiście - w zastosowaniu, do którego jest dedykowany.

Cytat Zamieszczone przez must.know Zobacz posta
Mam stare 18-55 (na wszelki wypadek) ale nie lubie go stosować.
Jeżeli nie dostajesz po nim grzyba, przeproś się z nim, bo będziesz musiał mocno sobie racjonalizować kupno 17-40 do 7d.

Im szerzej tym obiektywy pełnoklatkowe bardziej tracą urok po dokręceniu do cropa. Nie mówiąc już o wymaganiach co do rozdzielczości, które stawiane są przed nimi z pixelem 4.3 µm.

Ale nawet ten Twój 70-200 przestaje być super fajnym zakresem tele o bardzo uniwersalnym zastosowaniu, którym jest na pełnej klatce i staje się bardziej "ptasiarzem".

Moja rada jest prosta i zgodna z Wielką Sugestią Tezmarka, którą powinno się wkleić na początku każdego wątku "co kupić", a którą w skrócie można przedstawić następująco: wchodzisz w Canona, naucz się powiedzieć stop w odpowiednim momencie albo wyskakuj z kasy i gaci.

Kupiłeś bardzo dobry aparat. Dokup do niego dobre szkła, które DO NIEGO zrobili, zgodnie ze swoimi potrzebami.