Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 45

Wątek: Czy da sie przerobić 40D na monochromatyczny

  1. #31
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    290

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leopold Zobacz posta
    W niektórych zastosowaniach kalibracje macierzy monochromatycznych, jesli trzeba, robi sie codziennie albo nawet częściej . Wykonuje się darki (DC) oraz flaty (FF), a potem kalibruje się każdy z pikseli z osobna. Przy czym nie kalibruje się wcale absolutnej zależności sygnał/DNS a tylko względne czułości poszczególnych pikseli. No i jeszcze dobrze znać zależność DC od temperatury (zresztę przy takich zabawach z regóły macierze są chłodzone (Peltier, glikol, azot itp.), liniowośc matrycy, bias itp.
    Kupa... zabawy
    Pozdrawia znękany Leopold
    Bez wątpienia da się wyrównać macierz poza fabryką. Bez wątpienia można też wprowadzić chłodzenie matrycy. To jest elektronika, da się zrobić niemal wszystko, ale nie jest tanio. Nie wiem czy czterostrzałowa ścianka nie wyjdzie ciut taniej. Że o zwykłym analogu i filmie nie wspomnę. A tak na marginesie, podałeś szerokość pasma, a jaki to ma być kolor?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Dla uproszczenia przyjmijmy że demozaikowanie odbywa się w najprostszy z możliwych sposobów - każdy wirtualny rgb-pixel, wyliczony dla czterech otaczających go realnych (dwóch zielonych, czerwonego i niebieskiego) dostaje wartość będącą znormalizowaną do 8-bitów wartością luminancji realnych (2 zielone uśredniamy). Mamy do czynienia z 16-krotnym spadkiem rozdzielczości. Tyle, że te same realne pixele, z których wylicza się wirtualne rgb, są wykorzystywane do wyliczania innych - w metodzie którą przedstawiłem każdy czterech.
    Dla uproszczenia to jest tak, że każdy piksel ma jasność jednego kanału mierzoną, a dwóch pozostałych zgadywanych na podstawie sąsiednich pikseli. Nie widzę jak dotąd powodu, aby ilość poziomów, czy jak wolisz rozdzielczości konkretnych kanałów obniżać.
    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Jeżeli chodzi o liczbę informacji, to paradoksalnie 10mpx 12-bitowych pixeli rawa niesie DUŻO MNIEJ informacji, niż 10mpx 24-bitowych pixeli zdemozaikowanego rgb!
    No tu akurat paradoksu nie widzę. Tyle że raw ma 12 bitów, jpg 8. 24 bitów nie mam dostępnych.
    I niestety nadal nie rozumiem dlaczego 12 bitów niesie mniej informacji, niż się po nich spodziewamy. I nadal nie wiem ile mniej. I nadal nie rozumiem, dlaczego ilość informacji jest zależna od kadru.
    Ostatnio edytowane przez ksx ; 13-01-2011 o 23:14 Powód: Automerged Doublepost

  2. #32
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ksx Zobacz posta
    To taka zmyła? Ale ok, chcesz przez to powiedzieć, że jpg o ośmiobitowej głębi ma więcej informacji o tanalności niż 12 bitowy raw? Delikatnie rzecz ujmując, ryzykowne twierdzenie.
    W kategoriach ilości informacji - tak.

    Jeżeli pixel realny jest 12-bitowy, a wirtualny 24-bitowy - dodatkowa informacja musi pochodzić z aproksymacji.

    Rzecz w tym, że ostateczna konsumpcja obrazka rozgrywa się w nieco innej domenie niż liczenie bitów Bayer wymyślił to tak, że to 12-bit - wygrywa
    Entuzjastyczny Neofita

  3. #33
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    290

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    W kategoriach ilości informacji - tak.

    Jeżeli pixel realny jest 12-bitowy, a wirtualny 24-bitowy - dodatkowa informacja musi pochodzić z aproksymacji.

    Rzecz w tym, że ostateczna konsumpcja obrazka rozgrywa się w nieco innej domenie niż liczenie bitów Bayer wymyślił to tak, że to 12-bit - wygrywa
    No dobrze, tylko piksel wirtualny, jeśli dobrze Cie zrozumiałem, to abstrakcja. Jego nie ma. Jest piksel z rawa-12 bitowy i piksel z jpga-8bitowy. Nawet jeśli w pikselu z jpga masz informacje o 3x256 poziomów jasności (przy czym 2x256 poziomów jest zgadywane) to nie daje 16mln poziomów jakie sugeruje zapis 24 bitowy. Trzy słowa po osiem bitów nie jest jednoznaczne z jednym 24 bitowym. To matematyka a nie Bayer. Tak samo jak trzy liczby dwucyfrowe nie są równe jednej sześciocyfrowej.

  4. #34
    Bywalec Awatar justanimage
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Radom City
    Posty
    237

    Domyślnie

    Ło matko głowa zaczyna mnie boleć jak czytam wasze posty

    Leopold, jesli rzeczywiscie masz trzaskac kilka tysiecy zdjęć (dziennie?) w BW, i masz za to zarabic to moze warto se przerobic czterdziestke na BW. W innym wypadku to chyba nie ma sensu...
    600D + Tokina 19-35 + T28-75 + C50 1.4 + C70-210

  5. #35

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez justanimage Zobacz posta
    Ło matko głowa zaczyna mnie boleć jak czytam wasze posty

    Leopold, jesli rzeczywiscie masz trzaskac kilka tysiecy zdjęć (dziennie?) w BW, i masz za to zarabic to moze warto se przerobic czterdziestke na BW. W innym wypadku to chyba nie ma sensu...
    Ja nie mam trzaskać, od lat mam takie dni, że "urobek" idzie w tysiące i za to zarabiam... lepiej nie mówić ile, bo się będziecie śmiali. Zacząłem trzaskać jeszcze Olympusami OM2... To była maszynka! Teraz już takich nie robią, magazynek na 250 klatek, timer zewnętrzny z dodatkowym zewnętrznym wyzwalaniem itd.
    Pozdrawia Leopold

    PS. No właśnie o przerabianiu mówimy

    PS2. To, że ktoś robi zylion zdjęć dziennie, wcale nie znaczy, że potrafi robić porządne zdjęcia krajobrazowe, portretowe itd. Jest tylko rzemieślnikiem. Co do widoczków i ciotek to jestem zupełnym amatorem i mi to całkiem pasuje

  6. #36
    Bywalec Awatar justanimage
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Radom City
    Posty
    237

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leopold Zobacz posta
    Ja nie mam trzaskać, od lat mam takie dni, że "urobek" idzie w tysiące i za to zarabiam... lepiej nie mówić ile, bo się będziecie śmiali. Zacząłem trzaskać jeszcze Olympusami OM2... To była maszynka! Teraz już takich nie robią, magazynek na 250 klatek, timer zewnętrzny z dodatkowym zewnętrznym wyzwalaniem itd.
    Pozdrawia Leopold

    PS. No właśnie o przerabianiu mówimy

    PS2. To, że ktoś robi zylion zdjęć dziennie, wcale nie znaczy, że potrafi robić porządne zdjęcia krajobrazowe, portretowe itd. Jest tylko rzemieślnikiem. Co do widoczków i ciotek to jestem zupełnym amatorem i mi to całkiem pasuje
    Jak robisz dużo zdjęć to może lepiej przerób sobie starego Deesa mkI, lub 1dmk2 - powinny dłużej wytrzymac a i jakość zdjęcia(ostrość) bedzie lepsza niż w 40d.
    600D + Tokina 19-35 + T28-75 + C50 1.4 + C70-210

  7. #37

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez justanimage Zobacz posta
    Jak robisz dużo zdjęć to może lepiej przerób sobie starego Deesa mkI, lub 1dmk2 - powinny dłużej wytrzymac a i jakość zdjęcia(ostrość) bedzie lepsza niż w 40d.
    Leopold jest zwierzęciem ostrożnym 40D ma na składzie, jak nawet jedno nie przeżyje eksperymentu, to trudno (do pewnego stopnia oczywiście). Łączne ryzyko finansowe to raptem koszt przeróbki. Natomiast, jak a) zdobędę forsę b) przeróbka się uda i c) wyjdzie jak tego oczekuję, oooooo, to wtedy zacznie się inna rozmowa.
    Pozdrawia Leopold

    PS. Pracuję na sprzęcie, na który i Wy (tak! i Pan, i Pan, i jeszcze ta Pani... ) się zrzuciliście, poprzez podatki. Chyba nie chcecie, żebym szastał Waszymi pieniędzmi

  8. #38
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ksx Zobacz posta
    No dobrze, tylko piksel wirtualny, jeśli dobrze Cie zrozumiałem, to abstrakcja. Jego nie ma. Jest piksel z rawa-12 bitowy i piksel z jpga-8bitowy. Nawet jeśli w pikselu z jpga masz informacje o 3x256 poziomów jasności (przy czym 2x256 poziomów jest zgadywane) to nie daje 16mln poziomów jakie sugeruje zapis 24 bitowy. Trzy słowa po osiem bitów nie jest jednoznaczne z jednym 24 bitowym. To matematyka a nie Bayer. Tak samo jak trzy liczby dwucyfrowe nie są równe jednej sześciocyfrowej.
    Zanim nas znienawidzą

    Matematyka mówi, że trzy liczby 8-bitowe w ustalonej kolejności to liczba 24-bitowa.

    Problem jest niematematyczny: RGB jest nie dla fotografii, jest dla monitorów i drukarek. Dla człowieka ważniejsza (bo wierniejsza) jest 12-bitowa luminancja białego plus po bayerowsku wyliczona chrominancja niż 8-bitowe luminancje trzech kolorów podstawowych. Nie mówiąc już o tym, że lepiej mieć 12mpx sensorów luminancji niż np. 4Mpx sensorów luminancji barw podstawowych.

    Wracając do tematu off-topica: jeżeli by się dało i nie spieprzyła by się kalibracja, do fotografii mono warto maskę Bayera zdjąć. Zyskujemy na czułości i rozdzielczości (bo po przejściu przez maskę luminancję białego trzeba wyliczać ze sczytanych wartości średnią ważoną).
    Entuzjastyczny Neofita

  9. #39
    Bywalec Awatar justanimage
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Radom City
    Posty
    237

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leopold Zobacz posta
    Leopold jest zwierzęciem ostrożnym 40D ma na składzie, jak nawet jedno nie przeżyje eksperymentu, to trudno (do pewnego stopnia oczywiście). Łączne ryzyko finansowe to raptem koszt przeróbki. Natomiast, jak a) zdobędę forsę b) przeróbka się uda i c) wyjdzie jak tego oczekuję, oooooo, to wtedy zacznie się inna rozmowa.
    Pozdrawia Leopold

    PS. Pracuję na sprzęcie, na który i Wy (tak! i Pan, i Pan, i jeszcze ta Pani... ) się zrzuciliście, poprzez podatki. Chyba nie chcecie, żebym szastał Waszymi pieniędzmi
    A witamy sfere budzetową
    Miło wiedzieć ze dobrze sie bawicie za nasze podatki )

    A wracając do tematu: ta firma od przeróbek mocno się chwali jakimi są profesjonalistami, więc chyba ryzyko nieprzeżycia sprzetu jest minimalne:
    http://www.maxmax.com/hall_of_shame.htm

    "We work on cameras in a Class 100 clean bench environment. Class 100 US FED Std 209E is equivalent to a Class 5 ISO 14644-1. Class 100 environment means that maximum particles for cubic foot is 100 > 5 microns. Once we noted on our website that we installed a class 100 clean bench, one of our competitors claimed they had a ISO Class 100 clean bench a week later. Subsequently, they changed their claim to a Class 5 environment. We also don't claim to have equipment we don't really have.

    We are not wedding photographers who convert cameras as a side job. We do not sell services to teach people how to retouch photographs. We sell and modify a wide variety of optical equipment. We have been in business since 1997 and occupy our own 6,500 square foot building. We ship worldwide on a daily basis and count many industrial, educational, scientific and military users as our customers."
    600D + Tokina 19-35 + T28-75 + C50 1.4 + C70-210

  10. #40
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Gdynia | Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    53

    Domyślnie

    Hmm, a czy przy okazji nie trzeba by było też przerabiać firmware? W końcu aparat dalej myśli, że robi w kolorze.
    This isn't happiness, or maybe perhaps, it is

Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •