witam.
który z wymienionych obeiktywów jest lepszą alternatywą?
czy zauważalna jest różnica w okajści obrazka na korzyść stałki(bo to stałka no i
witam.
który z wymienionych obeiktywów jest lepszą alternatywą?
czy zauważalna jest różnica w okajści obrazka na korzyść stałki(bo to stałka no i
Przepraszam za urwany post ale komputer poczynił mi jakiegoś psikusa i wysłał post drukując jednocześnie stronę(proszę moderatora o usunięcie tego postu).
Wracając do pytania. Jak z jakością obrazka? przy 24mm jest zauważalny znacząco? Kiedy zoom będzie miał nastęcę bo to już troszkę leciwa konstrukcja.
Czy stałka 24 rzeczywiście generuje obrazek nieco zniekształcony? Przecież to nie fish a takie opinie zasłyszałem.
Fotografuje tylko dla przyjemności i chcę wypełnić brak szerokiego kąta który mi ostatnio mocno doskwiera. (posiadam 85mm i 70-200).
Zakładam że FF, bo na APS-C to 24mm jest tak umiarkowanie szeroko.
Jeśli masz tylko te dwa szkła, to IMHO lepszym wyborem jest zoom. Nie wiem na ile duże odbitki/wydruki robisz bo może się okazać że różnica rozdzielczości pomiędzy tymi szkłami jest dla Ciebie zupełnie bez znaczenia, za to jasność już nie.
Dużo zależy też od rodzaju fotografii jaki uprawiasz, bez tej wiedzy trudno cokolwiek doradzać.
46756a6920582d5431202b2031302d32342f34202b2031382d 35352f322e382d34202b2035352d3230302f332
e352d342e38202b2032332f312e34202b2033352f312e34202 b2035362f312e32202b204d65747a206d343030
Mam 24-70 L, szkło jest bardzo fajne, ale zamieniłbym je na 24 1.4 z wielką przyjemnością, ponieważ często brakuje mi światła.
P.S. co do zakresu, to mam 50 1.4 i połączeniu z 24 1.4 miałbym 'w pełni' zastąpione 24-70.
Pentaxian
Przy 24mm i okolicach rzeczywiśce zaczyna się jazda,przerysowania itd.,tak na codzień dla mnie to tak średnio przydatne,ale np. już na kocertach to owszem,mieć 1,4 i 24mm... Wow.
Połaziłbym trochę z pozyczonym np. 17-40 i obył się z tymi 24mm,oczywiscie 24L to zupełnie inna bajka,choćby z uwagi na pełny otwór ale taka jest moim zdaniem droga do stałek -ekperymenowanie z zoomami na początku.
5D, 30D, C 50/1.4 , 85/1.8 , 300/4L , 17-40/4L , 70-200/4L , z16/2.8 , N Di866
Z bliska bardzo przydatne, da się uzyskać całkiem fajne efekty.
http://www.digart.pl/zoom/5926995/index.html
A co chcesz fotografować? Dla portrecisty 50 mm to już szeroko, a z 35 mm już w ogóle nie wiadomo co zrobić :-) Do krajobrazów 24 mm może być fajną opcją, ale we wnętrzach może się okazać za wąsko. I tak dalej.
Miałem tego zooma, miałem brać 24L II. Ostatecznie zoom poszedł w świat, a ja kupiłem jeszcze inny obiektyw, bo doszedłem do wniosku, że do fotografowania ludzi 24 mm w moim uznaniu jest zbyt szerokim szkłem w połączeniu z aparatem pełnoklatkowym. Wiadomo - portretu z zachowanymi proporcjami twarzy czy sylwetki bym nim nie robił, niemniej w reportażu trzeba z taką ogniskową pracować bardzo starannie. To znaczy tak, żeby postacie nie pojawiały się w narożnikach i przy brzegach, bo będą w widoczny sposób rozciągnięte. Mi ten efekt nie pasuje, dlatego do reportażu zadowalam się 35 mm (z przekonaniem, że na zdjęciach nie muszę mieć wszystkie i wszystkich w ujęciu od stóp do głów).
Sam nie wiem jakiego wyboru bym dokonał. Z pewnością wybrałbym 24 1,4...Cytat z wypowiedzi wyżej.Koledzy od kilku lat czytam fora foto i tylko się ogrniczam do czytania ale jak widze takie wypowiedzi nie mogę się powstrzymać. Mając auto które rozpędza się w 2,4 sekundy do "100km/h" to jest lux auto do wyścigów na 1/4 mili , ale jeżeli mam "elastyczne auto" którym mogę jechać wygodnie niekoniecznie w super (ale też w niezłych warunkach) wybór jest bardzo prosty.... i tu trzeba określić co nam potrzebne :-)
5d, 40D, 24 1.8, 24-70L, 85 1.8, 50 1.8, 530exII