pierwsze 2 punkty napewno racja, a 3 i 4 prawdopodobnie racja.Zamieszczone przez mirhon
czas pokaże stosunek zachciewajki do możliwości finansowych.. może faktycznie kupie lepsze szkiełko do trzysetki...
pierwsze 2 punkty napewno racja, a 3 i 4 prawdopodobnie racja.Zamieszczone przez mirhon
czas pokaże stosunek zachciewajki do możliwości finansowych.. może faktycznie kupie lepsze szkiełko do trzysetki...
rotflZamieszczone przez muflon
Dlaczego? To było całkiem serio.Zamieszczone przez Routlaw
Tego się trzymaj. Sam mam 300D i postanowiłem go nie zmieniac (o ile się nie zepsuje na amen) do czasu, aż w jego cenie i klasie (amatorskiej) pojawi się FullFrame. Mam nadzieję, że jakieś 5 lat na jedno i drugie wystarczy.Zamieszczone przez Routlaw
Na Twoim miejscu nie zmieniałbym też KITa zostawiając go na potrzeby szerokiego kąta. Inwestowałbym natomiast w szkła pełnoklatkowe i gdy przyjdzie ten czas, to sprzedasz 300D z KITem, a szkła zostaną.
A jakie szkła? Coż, raczej nic typu 17-40/4L zamiast KITa, bo te ogniskowe na pełnej klatce zrobią się ekstremalnie szerokie, a tymczasem i tak ten zakres pokrywa Ci KIT. Zainteresowałbym sie na Twoim miejscu w pierwszej kolejności czymś w rodzaju Tamrona 28-75/2,8; Canona 50/1,8 (a może nawet 1,4) bądź czymś 90/100/105 f/2,8 Macro.
Ostatnio edytowane przez gwozdzt ; 12-12-2005 o 14:56
Serio, serio... sam tak wlasnie robie. I dlatego pozyje z moja 10D jeszcze przynjamniej 1.5 roku zanim pomysle o wymianie.Zamieszczone przez muflon
Za te kase ktora wydalem na wycieczki w tym roku to juz mialbym 5D... i >500 fajnych zdjec mniej.
Mądrze mówisz! Pewnie masz racje!Zamieszczone przez gwozdzt
zrobiłem mały rekonesans cenowy:Zamieszczone przez gwozdzt
Tamrona 28-75/2,8 - 1450zł
Canon 50/1,8 - 370zł
Canon 50/1,4 - 1450zł
Sigma 105 f/2,8 Macro - 1900zł
Skoro piszesz: "moment się liczy..." - to dorzucę cegiełkę: wiesz że różnica w czasie uruchamiania 300 i 350 to....2 zdjęcia?I nawet jak aparat będzie na stand-by - to zawsze trochę przysypia...i jak jest potrzebny - to właśnie!Drugą sprawa jest jakość zdjęć - ja widzę zdecydowaną róznicę między 300 a 350 - oni nie tylko nadali procesorowi obrazowemu nową cyferkę: to jest naprawdę nowa jakość.Robiłem obydowoma aparatami w identycznych warunkach - na raz: choćby w trakcie lotu gdy liczą się sekundy stąd 2 aparaty.DIGIC II to....innny aparat! LEPSZY! Od razu piszę: to moja subiektywna ocena - czyli: JA widzę róznicę.
Aaaa... nie wiem skąd pojęcie ekstremalności ogniskowej 17 mm?Chyba stąd by ją zobaczyc trzeba do cyfry kupic 10-22 - a to n i e t o s a m o co 17 w FFrame!Dobra 17 - to piękna ogniskowa!Poza tym: kup sobie dobre szkło ( bo KITy są atrakcyjene ale dla producenta!) z typu 28-105; 100-300 itp a nawet pogardzane ostatnio 17-35/ 2.8L bo FF to nieuchronna kolejność! Możemy sie założyć...:-))))
Ostatnio edytowane przez hekselman ; 12-12-2005 o 15:56
Z Sigmą bym był ostrożny jeśli chodzi o długofalowe inwestycje.Zamieszczone przez Routlaw
Canon co jakiś czas (na złość konkurencji) zmienia nieznacznie protokół transmisji EF. Objawia się to brakiem współpracy starszych obiektywów z nowymi korpusami i dotyczy oczywiście tylko szkieł producentow niezależnych - obiektywów Canona problem nie dotyka.
Z tego powodu dzisiaj wiele starszych Sigm nie działa z korpusami cyfrowymi Canona, a takze np. EOS 30/33V.
Problem dotyczy w największym stopniu właśnie Sigmy, w mniejszym Tokiny, a w najmniejszym Tamrona, w którego przypadku natknąłem sie gdzieś nawet na informację, że zakupił licencję od Canona czy coś podobnego.
mniej niż 150 PLN do gripa a uchwyt i wyważenie jest fenomenalne !Zamieszczone przez mirhon
_______________________________________________
taaaaa... Fed, Zorka 5, Zuch Digital, Smena 16:9ha!
Potwierdzam:Zamieszczone przez gwozdzt
normalna rynkowa perfidia - niby udostępniamy stanard ale MY jesteśmy lepsi! zresztą - dlaczego by nie skoro EFEKT to konkretna kupa pieniędzy?Nie raz się spotkałem z tym że swietne nieoryginalne obiektywy w ekstremalnych wrunkach dały.....d....!Dziwne?