Page 36 of 64 FirstFirst ... 26343536373846 ... LastLast
Results 351 to 360 of 635

Thread: Sony NEX czy Olympus PEN?

  1. #351
    Coś już napisał
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    56

    Default

    Quote Originally Posted by epicure View Post
    ..Niebo nie będzie pięknie przepalone, jeśli światłomierz poradzi sobie tak, jak powinien sobie radzić, czyli poda takie parametry ekspozycji, aby światła zachować. A jak się już światłomierz pogubi, to od tego fotograf ma głowę, żeby jej użyć i wprowadzić w razie potrzeby taką korekcję ekspozycji, aby zdjęcie wyszło naświetlonej do prawej histogramu...
    Jak światłomierz, albo fotograf "poradzi sobie" ze światłami a matryca ma za niskie DR, a fotografowany obraz ma dużą rozpiętość pomiędzy światłami i cieniami to aparat nie poradzi sobie z cieniami, w których w skrajnym przypadku nie zarejestruje żadnych szczegółów, a próba "wyciągania" obarzu z cieni skończy się otrzymaniem tam jedynie brzydkiej kaszki, bo po prostu tam nie będzie informacji, albo będzie jej za mało.
    Podobną sytuację będziemy mieli jak będziemy chcieli poradzić sobie z cieniami przy dużej rozpiętości fotografowanego obrazu pomiedzy cieniami a światłami i za niską DR matrycy. Wtedy otrzymamy białe plamy w światłach.


    Quote Originally Posted by epicure View Post
    ...A co ma z tym wspólnego "nasycenie kolorem i detalem", to już kompletnie nie wiem.
    Ma, tam gdzie jest kiepska informacji o luminacji, jest również kiepska informacja o parametrach barwnych. W skrajnych przypadkach tam gdzie jest prześwietlone jest tylko białe, a tam gdzie niedoświetlone tylko czarne.
    Podobie ze szczegółami, tak gdzie jest kiepska informacja o luminacji silą rzeczy jest kiepska informacja o róznicach w luminacji czyli kiepska informacja o szczegółach. zmianach
    Last edited by klasyk; 05-10-2011 at 01:53 AM.

  2. #352
    Początki nałogu
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    288

    Default

    Gadu gadu ... Gadu gadu. Opowiadacie Panowie niestworzone historie nijak mające coś wspólnego z rzeczywistością.

    Poniżej kilka przykładów kadrów z dużą rozpiętością DR. Matryca NEX-3 vs. LX5:
    http://www.fotoszok.pl/upload/e8df769c.jpg
    http://www.fotoszok.pl/upload/8605955a.jpg
    http://www.fotoszok.pl/upload/97eca091.jpg
    http://www.fotoszok.pl/upload/e0fba707.jpg

    Jak na moje oko różnice są żadne, nie ma więc powodów do podniecania się wynikami testów DxO :wink:

  3. #353
    Pełne uzależnienie gietrzy's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Posts
    5,727

    Default

    Pod PENy można teraz podpiąć nowy, jasny super dyszel.

    http://www.youtube.com/watch?feature...v=k1k347SdUz0#!
    http://www.stevehuffphoto.com/2011/1...-for-micro-43/

    Jakość co dziwne nie rozczarowuje, gorzej z ceną, ale jest wybór
    the silence is deafening

  4. #354
    Początki nałogu
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    288

    Default

    Oooo ... kolejny przykład konfrontacji testu z rzeczywistością:
    http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=39498472

  5. #355
    Pełne uzależnienie gavin's Avatar
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Czeladź
    Age
    44
    Posts
    1,339

    Default

    no widać, że w nic poniżej aps nie ma co wchodzić

  6. #356
    Coś już napisał
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    56

    Default

    Quote Originally Posted by koniecpolska View Post
    Gadu gadu ... Gadu gadu. Opowiadacie Panowie niestworzone historie nijak mające coś wspólnego z rzeczywistością.

    Poniżej kilka przykładów kadrów z dużą rozpiętością DR. Matryca NEX-3 vs. LX5:
    http://www.fotoszok.pl/upload/e8df769c.jpg
    http://www.fotoszok.pl/upload/8605955a.jpg
    http://www.fotoszok.pl/upload/97eca091.jpg
    http://www.fotoszok.pl/upload/e0fba707.jpg

    Jak na moje oko różnice są żadne, nie ma więc powodów do podniecania się wynikami testów DxO :wink:
    1. Piszę o oczywistych zaleznościach.

    2. Nie widzę w tych przykładach jakiś nadwyraz trudnych warunków oświetleniowych, w szczególności w przykładzie 1 i 2.
    W przykładzie 3 i 4 warunki są trudniejsze i widzę przewagę w DR zdjęcia 3 nad zdjeciem 4, mimo, że te przykłady nie obrazują tego co maksymalnie z tych zdjęć mozna osiągnąć.

    3. Jakość tych przykładów nie specjalnie obrazuje sprawę, bo co by tu nie powiedzieć są to bardzo przeciętne technicznie zdjęcia, na miarę małej odbitki do albumu, a fotografia bywa czasem bardziej wymagająca.
    Proponuję zrobić dwa identyczne zdjęcia w napradę trudnych warunkach dobra optyką, dwoma aparatami i wyraźnie róznych DR i spróbować uzyskać wszystko co najlepsze z wykorzystaniem w odróbce kilku dodatkowych bitów w RAWie i z takiej próby wyciągać wnioski. Pronuję też założyć, że odbitka będzie istotnie wieksza niż taka do albumu rodzinnego, bo te przyklady wyżej to są takie, że przeciętne zdjecie do albumu zrobi dzisiaj prawie każdy aparat i z taką tezą zgadzam się.

    4. Na pewno nie czuję się podniecony wynikami testów.

    5. Pan kwestionuje oczywiste zależności.
    Last edited by klasyk; 05-10-2011 at 01:01 PM.

  7. #357

    Default

    Quote Originally Posted by gavin View Post
    no widać, że w nic poniżej aps nie ma co wchodzić
    Też tak uważam i dlatego liczą się tylko Sony i Samsung ( kolejność dowolna :-P ).
    "Maluchy" to już tylko marketing i wyciąganie kasy.

  8. #358
    Coś już napisał
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    56

    Default

    Quote Originally Posted by gavin View Post
    no widać, że w nic poniżej aps nie ma co wchodzić
    Eee.. Jak nie przeszkadza perspektywa z u4/3 i GO to mozna by polubić najdroższą optykę Zuiko w kombinacji z systemem E.
    A tak poważnie, to Pen'a do zastosowań "ot chcę zrobić fajne zdjęcie" też można polubić. Wszystko zależy od wymagań i co kto lubi

  9. #359
    Początki nałogu
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    288

    Default

    Quote Originally Posted by klasyk View Post
    1. Piszę o oczywistych zaleznościach.
    A mnie się wydaje, że o niczym nie potwierdzonych imaginacjach - nie mających żadnego związku z rzeczywistością.

    Quote Originally Posted by klasyk View Post
    2. Nie widzę w tych przykładach jakiś nadwyraz trudnych warunków oświetleniowych, w szczególności w przykładzie 1 i 2.
    Ot jakieś 5eV rozpiętości ... więcej raczej trudno jest uzyskać w naturalnych warunkach.
    Quote Originally Posted by klasyk View Post
    W przykładzie 3 i 4 warunki są trudniejsze i widzę przewagę w DR zdjęcia 3 nad zdjeciem 4, mimo, że te przykłady nie obrazują tego co maksymalnie z tych zdjęć mozna osiągnąć.
    A czym się ta przewaga przejawia?

    Quote Originally Posted by klasyk View Post
    3. Jakość tych przykładów nie specjalnie obrazuje sprawę, bo co by tu nie powiedzieć są to bardzo przeciętne technicznie zdjęcia, na miarę małej odbitki do albumu, a fotografia bywa czasem bardziej wymagająca.
    A co ma do rzeczy techniczna jakość zdjęcia w tym przypadku? Ta sama scena, ta sama różnica w dynamice w kadrze, dwa aparaty, dwa zdjęcia. Różnice niedostrzegalne.
    Quote Originally Posted by klasyk View Post
    Proponuję zrobić dwa identyczne zdjęcia w napradę trudnych warunkach (1) dobra optyką (2), dwoma aparatami i wyraźnie róznych DR(3) i spróbować uzyskać wszystko co najlepsze z wykorzystaniem w odróbce kilku dodatkowych bitów w RAWie i z takiej próby wyciągać wnioski(4). Pronuję też założyć, że odbitka będzie istotnie wieksza niż taka do albumu rodzinnego, bo te przyklady wyżej to są takie, że przeciętne zdjecie do albumu zrobi dzisiaj prawie każdy aparat i z taką tezą zgadzam się.(5)
    1. Trudne warunki: a więc z jednej strony śnieg w pełnym słońcu i coś na kształt wzorca czerni (czyli wyczernione wnętrze jakiegoś pojemnika z małym otworem) - w zimie zrobię testy.
    2. A co ma tu do znaczenia optyka?
    3. Czy 2eV wystarczy?
    4. Moje przykłady były obrabiane, tak aby wyciągnąć maksimum z RAW - zarówno dla NEX jak i LX5.
    5. A4 to już jest ta większa odbitka?


    Quote Originally Posted by klasyk View Post
    4. Na pewno nie czuję się podniecony wynikami testów.
    Cieszę się bo naprawdę nie warto. Najlepsze matryce osiągają DR na poziomie 12eV, te najgorsze 10eV (gorszych nie ma) wg. DxO.

    Quote Originally Posted by klasyk View Post
    5. Pan kwestionuje oczywiste zależności.
    Ja? Radzę poczytać o systemie strefowym Ansela Adamsa 9 stref, 1eV pomiędzy każdą, czyli aparat z matrycą o DR 9ev wystarczy dla każdych warunków, teraz już chyba wiadomo, dlaczego najgorsze matryce wg DxO mają tylko (aż?) 10eV DR .... :wink:

    Quote Originally Posted by waldekgdynia View Post
    Też tak uważam i dlatego liczą się tylko Sony i Samsung ( kolejność dowolna :-P ).
    "Maluchy" to już tylko marketing i wyciąganie kasy
    Szkoda tylko, że tej magii większej matrycy nie widać na zdjęciu ... marketing i wyciąganie kasy?
    Last edited by koniecpolska; 05-10-2011 at 02:03 PM. Reason: Automerged Doublepost

  10. #360
    Coś już napisał
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    56

    Default

    -> koniecpolska
    Ja kończę na tym co napisałem. Każdy ma prawo pozostać przy swojej opinii.

Page 36 of 64 FirstFirst ... 26343536373846 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •