Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Wątek: Nowy eos 500d martwy piksel

  1. #11
    Coś już napisał Awatar szadam
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Polnad - Lębork
    Wiek
    42
    Posty
    61

    Domyślnie

    Bangi Wymiana towaru na kwarancji a wymiana Towaru z tytulu nie zgodności z umową to są 2 różne rzeczy.
    Jeśli chodzi o wymianę z tytułu nie zgodności umowy to jest o ile dobrze pamietam do 2 miesiecy od daty zakupu.


    daanoo81
    Daj znac jak sytuacja wyszla z wyniana w MM

  2. #12
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 298

    Domyślnie

    wiem, że jest to zupełnie inna sparwa, gdyż przerabiałem niedawno temat przy okazji butów
    jeżli chodzi o termin to w przypadku niezgodności są to 2 lata,
    to oczywście w teorii, ale chodzi mi o praktyczy aspekt całej sytuacji - mianowicie czy np. sprzdawaca nie będzie się bronił, że są jakieś normy (i tu nie wiem właśnie cz są), które dopuszcają np. jakąś ilość martwych pikseli w przypadku wyświetlaczy, bo jeśli są to nic nie zrobimy... wiem, że w przypadku monitorów LCD są jakieś normy, które dopuszcają pewną ilośc martwych pikseli - wynika to z tehcnologiii wykonywania takich paneli i nie da się tego uniknąc,
    cała kwetsia sprowdza się właściwe do pytania czy gra jest warta świeczki, czy tylko się nie nachodzimy a itak nic z tego...

  3. #13
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Ja tam bym aparat szybko wymienił, bo wprawdzie jeszcze jest zima, ale na wiosnę taki martwy piksel zacznie się w końcu rozkładać. I jak tu potem robić zdjęcia, kiedy od aparatu zalatuje trupem?!
    Pochować się go też nie da, bo to aparat z Japonii i żaden katolicki ksiądz się nie zgodzi na pogrzeb jakiegoś buddysty czy innego infidela.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  4. #14
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 298

    Domyślnie

    nie jestem jakimś sprzętowym "onanistą" i ten JEDEN PIKSEL w niczym mi nie przeszkadza, ale skoro byłaby taka możliwość to fajnie by było wyminić aparat na nowy z tego właśnie powodu, bezpośrednio przed upływem tych 2 lat... no chyba każdy się ze mną w tej kwestii zgodzi...:rolleyes:

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
    fajnie by było wyminić aparat na nowy z tego właśnie powodu, bezpośrednio przed upływem tych 2 lat...
    Może i byłoby fajnie, ale to nie klient decyduje o tym, czy usterka będzie usunięta poprzez naprawę czy wymianę sprzętu na nowy.

    Natomiast, czy to w ogóle jest usterką nie umiem się wypowiedzieć. Jeśli mieści się w określonych normach (o ile istnieją, nie wiem), to nie jest.
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  6. #16
    Coś już napisał Awatar szadam
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Polnad - Lębork
    Wiek
    42
    Posty
    61

    Domyślnie

    Bangi uważam że mogą inaczej patrzeć na aparat prawie z 2 letnim stazem i niewiadomo z jakim przebiegiem a tu kolega zauważył marwty piksel zaraz po rozpakowaniu aparatu w domu. Osobiście teżbym walczyl o wymiane bo przecież odkladasz cieżko zarobiony grosz aby kupić sobie ten właśnie wymarzony aparat a tu martwy piksel.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Kolaj Zobacz posta
    Może i byłoby fajnie, ale to nie klient decyduje o tym, czy usterka będzie usunięta poprzez naprawę czy wymianę sprzętu na nowy.

    Natomiast, czy to w ogóle jest usterką nie umiem się wypowiedzieć. Jeśli mieści się w określonych normach (o ile istnieją, nie wiem), to nie jest.
    Tak jak napisalem na początku
    "W świetle przepisów Konsument ma prawo żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy. Jest to zobowiązanie przemienne i na podstawie art. 365 Kodeksu Cywilnego - wybór należy do Konsumenta.

    to fakt czy jedn jeden piksel klasyfikuje sie jako usterka.
    Ogolnie uważam ze przepisy sa nasze dziwne, bo kupując przez internet możesz oddać towar w ciągu 10 dni bez podania przyczyny
    Ostatnio edytowane przez szadam ; 05-01-2011 o 16:33 Powód: Automerged Doublepost

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Szadam,

    nie znam przepisu, który tak stanowi (podany przez Ciebie art. 365 KC to jedynie definicja pojęcia "zobowiązania przemiennego") ale wydaje mi się dość absurdalne i nierealne aby kosument miał prawo domagać się np. nowego samochodu bo mu się przed upływem okresu gwarancyjnego zepsuł np. zegarek (element objęty gwarancją).

    I jeszcze ta definicja zobowiązania przemiennego:

    "Jeżeli dłużnik jest zobowiązany w ten sposób, że wykonanie zobowiązania może nastąpić przez spełnienie jednego z kilku świadczeń (zobowiązanie przemienne), wybór świadczenia należy do dłużnika [...]"

    Jak widać, chyba jesteś w błędzie.
    Ostatnio edytowane przez Kolaj ; 05-01-2011 o 16:54 Powód: Automerged Doublepost
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  8. #18
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 298

    Domyślnie

    przy okazji tych butów, o których pisałem wcześniej - najpierw naprawa, a w ostatczności wymiana - taka jest kolejność i tak jest ze wszytkimi rzeczami...

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
    najpierw naprawa, a w ostatczności wymiana - taka jest kolejność i tak jest ze wszytkimi rzeczami...
    To jasne, a kolega Szadam niechcący podał na to podstawę prawną. :-D
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  10. #20
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie

    Tak naprawdę, to w kwestii ewentualnej reklamacji dużo zależy od Sklepu i ludzi tam pracujących. Czasem uda się sprawę załatwić od ręki a czsem będa Cię zbywać. Przepisy dają dużą swobodę interpretacji i zawsze człowiek decyduje
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •