Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Zafarb w Sigmach

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    47

    Domyślnie Zafarb w Sigmach

    No właśnie, mam dwie Sigmy i trzy Canony. I ostatnio, przeglądając zdjęcia, doszłam do wniosku, że ze zdjęciami z Sigm jest coś nie tak. Kolor skóry jest ciężki do ogarnięcia. Przykład:
    Sigma
    Canon

    W przypadku zdjęć z Canona odpowiedni kolor skóry osiągam szybko. Z sigmą jest gorzej. Czy też tak macie, czy jestem inna?
    I czy jest jakaś metoda na miejscowe usuwanie zafarbu w PS?

    Różnica, o której piszę jest widoczna zwłaszcza w zastanym, ale dość słabym świetle, dopalenie lampą pomaga. Np na zewnątrz, przy słonecznej pogodzie sigma daje przyjmne kolory Proszę o pomoc.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Edit... w sumie na tym zdjęciu zrobionym na zewnątrz też kolor skóry nie zachwyca...
    Ostatnio edytowane przez AniaCzajka ; 04-01-2011 o 18:59 Powód: Automerged Doublepost
    zostało 5D z 550EX i apetyt na zycie

  2. #2
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    do koloru skory nie mam jakis wielkich zastrzezen, ale na landszaftach widze roznice miedzy Sigma, Tamronem a Canonami. szczegolnie w Sigmie 18-125 mialem dosc wyrazne zafarby, 70-300 byla troche lepsza, 50/1.4 ma nieco inny charakter, choc tez wyraznie inaczej odpowiada na kolory.
    inne oddanie barw mial tez moj Tamron 28-75.
    co do szkiel canonowskich - to tez zalezy. L generalnie maja mocniejsze kolory niz to co mialem nie-L (np. 50/1.8, ktory jest bardzo neutralny). z punktu widzenia landszafciarza kolory L mi sie bardzo podobaja, chociaz przy portretach wolalem np. suchego Tamrona od chocby 70-200/4 L, ktory byl za zywy... w tej chwili z Sigmy mam tylko 50/1.4 i mi sie jej kolory nawet podobaja - owszem, sa sigmowe (to szklo "lubi" zolty i zielonkawy kolor) ale to mi nawet gra.
    www albo tez flickr

  3. #3
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Dla mnie sigmioki niestety mają "zainstalowane" na stałe filtry (głównie żółty). Osobiście ze wszystkimi się pożegnałem (bez żalu z mojej strony). Być może są sposoby na to żeby uzyskać zadowalający efekt ale ja tego nie potrafię. Problem koleżanki jest więc dla mnie całkowicie zrozumiały. Z góry uprzedzam nie potrafię sensownie pomóc - była to taka kombinacja kolorów, że choćbym nie wiem ile nad tym siedział zawsze mi coś nie grało.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  4. #4
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    47

    Domyślnie

    Miałam Sigmę 50 1,4 i faktycznie, jak przeglądam zdjęcia z niej to kolorystyka jest zupełnie inna. Z 50-150 też nie jest bardzo źle. Ale kolory z 30 1,4 ...
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Z góry uprzedzam nie potrafię sensownie pomóc - była to taka kombinacja kolorów, że choćbym nie wiem ile nad tym siedział zawsze mi coś nie grało.
    Czyli PKP... Ehhh... nadzieja, że może serwis kasę odda (bo sie "zrobił" BF przy pracy z lampą "
    Ostatnio edytowane przez AniaCzajka ; 04-01-2011 o 21:29 Powód: Automerged Doublepost
    zostało 5D z 550EX i apetyt na zycie

  5. #5
    Początki nałogu Awatar retter
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Białystok
    Posty
    432

    Domyślnie

    A co jest nie tak z kolorami s30/1.4 ?? Aż tak źle ?

  6. #6
    Początki nałogu Awatar Heilsberg
    Dołączył
    Jun 2009
    Miasto
    Lidzbark Warmiński
    Posty
    274

    Domyślnie

    Fakt, 30/1.4 daje musztardę. Ale z trzech Sigm, które mam tylko ona jedna, w pozostałych dwóch nie zauważam zafarbu. Z tym, że najczęściej ta musztarda wychodzi przy ciemnicy i jakichś żarówkach gdzieś w okolicy. Ja się przyzwyczaiłem i choć palcem mogę wskazać od razu, które fotki są z trzydziestki to już nawet z tym nie walczę. Nie przeszkadza mi to. Ale ja to amator jestem.
    EOS 100D|EOS 7D + grip|EF-S 24 /2.8 STM|Sigma 30/1.4 EX DC HSM|EF 40/2.8 STM|EF 50/1.4|EF 200/2.8L II|EF-S 10-22/3.5-4.5|EF 17-40/4L|EF 24-105/4L|Sigma 120-400/4.5-5.6 DG APO OS HSM

  7. #7
    Bywalec Awatar duperel
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    43
    Posty
    127

    Domyślnie

    Miałem kilka simgowych słoiczków i moim zdaniem najfajniej kolory oddawał 50-150/2.8 i 20/1.8 którego mi czasem bardzo brakuje. No może jeszcze 8-16.
    Przy obróbce zdjęć z jednej roboty sigmowe obrazki wymagały dużo więcej czasu. W świetle żarowym nie dość że jest zafarb to miałem wrażenie jakiegoś dziwnego ziarna (słyszałem kiedyś że ma to związek z gęstością soczewek ale nie wiem czy to przypadkiem nie jakaś bzdura).
    Powyżej mowa o 70-200/2.8 30/1.4 28/1.8 10-20/4-5.6 a zwłaszcza stare 24-70/2.8 Ideałem dla mnie jest 24-70 i nowe 70-200 IS. Kolory z nich są bardzo naturalne i nagle zaczął mnie bardzo denerwować C50/1.4 bo mimo tego, że mam fajną, ostrą od 1.4 sztukę to zdjęcia do 2.5 są żółtawe.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Powyżej oczywiście piszę o 24-70 i nowym 70-200 IS Canona a nie Sigmy
    Z Sigmy się już wyleczyłem
    Ostatnio edytowane przez duperel ; 12-01-2011 o 18:09 Powód: Automerged Doublepost

  8. #8
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    47

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Heilsberg Zobacz posta
    Z tym, że najczęściej ta musztarda wychodzi przy ciemnicy i jakichś żarówkach gdzieś w okolicy. Ja się przyzwyczaiłem i choć palcem mogę wskazać od razu, które fotki są z trzydziestki.
    No właśnie! Mam tak samo! Po co mi jasny obiektyw, którego nie nie mogę za bardzo stosować w słabym świetle?

    @duperel: tez mam takie wrażenie, w słabym świetle ten zafarb idzie w kierunku szumów i dziwnych kontrastów lokalnych. Zdjęcia z 30 1,4 nie mają klarowności. Mam tez 50-150 2,8 II i rzeczywiście, kolory są inne.
    zostało 5D z 550EX i apetyt na zycie

  9. #9
    Początki nałogu Awatar Heilsberg
    Dołączył
    Jun 2009
    Miasto
    Lidzbark Warmiński
    Posty
    274

    Domyślnie

    Aż tak tragicznie by nie móc go stosować to chyba nie jest? Ja jestem z trzydziestki bardzo zadowolony choć nie gonię za małą GO i raczej stosuję go w sytuacjach gdzie jest ciemno a muszę fotki zrobić. Taka ostatnia deska ratunku bo lampy nie mam i nie używam. Musztarda mi nie przeszkadza, ludziom, którzy te fotki oglądają też nie. Nie próbowałem jej nigdy usuwać. Ale fakt, że to jedna z niewielu wad tego szkła. Co do pozostałych moich Sigm musztardy absolutnie nie ma. Co do tych fotek z początku tematu to moje z Sigmy nigdy takiej kolorystyki nie miały, u mnie idzie w musztardę a tu w jakiś kolor za przeproszeniem nieświeżej szynki. W takim świetle jak na tych fotkach trzydziestką zafarbu nie mam.
    EOS 100D|EOS 7D + grip|EF-S 24 /2.8 STM|Sigma 30/1.4 EX DC HSM|EF 40/2.8 STM|EF 50/1.4|EF 200/2.8L II|EF-S 10-22/3.5-4.5|EF 17-40/4L|EF 24-105/4L|Sigma 120-400/4.5-5.6 DG APO OS HSM

  10. #10
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Na Sigmę 50/1.4 skuteczna jest warstwa dopasowania "Levels' która na kanale czerwonym ma środkowy parametr ustawiony na 0,95. Fotę trzeba wywołać ze standardowym AWB.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •