Tak sobie porównuję 50L do luxa 1.0, mimo że nie powinienem () i ten obiektyw strasznie fajnie przechodzi z ostrości bokeh, w eLi od razu jest papka z tyłu.
Trza się wziąć do roboty i zarobić na nowe zabawki![]()
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
Ostatnio edytowane przez mario ; 31-12-2010 o 13:55 Powód: Automerged Doublepost
mariuszjaniszewski.pl ; packshotstudio.pl
Serdecznie dziękuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
Mario, Arkan - Wasze uwagi i sample są dla mnie niezwykle cenne - szukałem właśnie praktycznych opinii od ludzi którzy tego sprzętu używają na co dzień. BARDZO dziękuje.
Podjąłem decyzję co do korpusów - skłaniam się do Leica MP + Leica M7 lub 2x MP. Zależy mi na sprzęcie którym będe pracował długo w różnych warunkach klimatycznych i który w razie czego będzie bez problemu działał bez zasilania. W tej sytuacji mechaniczna MP wydaje się najwłaściwszym wyborem...
Co do tele to napewno będzie to Summicron APO 90/2 ASPH.
Jeśli chodzi o 35mm to chyba zdecyduje się jednak na Summicrona 35/2 ASPH - przemawia za nim wielkość, a 1.4 używam czasami. Chociaż przyznam że z tą 35-tką mam największy problem - z jednej strony kusi 35/1.4 summilux, a z drugiej 35/2 Summicron jest zdecydowanie mniejszy i również ma b. wysoką jakość…
Jeszcze raz bardzo dziękuje za wszystkie rady i życzę wszystkim uczestnikom Canon Board udanego Sylwestra i szczęśliwego Nowego Roku
Tomek.
milo ze moglem choc twoche pomoc
MP to dla mnie kwintesencja analoga, nie ma nic pieknejszego
zaluje ze swojego sprzedalem, ale jakos trzeba bylo uciulac na M9
jutro cos wrzuce z zestawu MP +35cron
mariuszjaniszewski.pl ; packshotstudio.pl
Jako, że szczęśliwie dotarłem do swojego kompa, to moge zapodać jakieś sample. Wszystko jest bez obróbki tzn. jpg prosto z aparatu (jeśli kolor to ustawienia standart, jeśli cz-b to ustawienia BW w aparacie). Resize i wyostrzenie.
Na początek moja ulubiona 35-ka Summicron 35/2 ver. IV (czyli non-asph)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Dalej obiektyw, którego uważam za niezastąpiony w low-light shosts Voigtlander 35/1.2 Asph
Ostatnio edytowane przez Arkan ; 02-01-2011 o 23:40 Powód: Automerged Doublepost
Pentax K-5 II, Leica M9
Bardzo ciekawą i dużo lżejszą alternatywą do 90/2 Asph jest Elmarit 90/2.8 . Jeśli komuś wystarcza 2.8 to polecam
Jak ktoś lubi 75mm, to fajnym (i tanim) szkłem jest Heliar 75/2.5 (te dwa zdjecia są obrabiane)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Jeśli dobrze rozumiem, to będziesz używał 2-óch korpusów - jednego z 35mm a drugiego z tele. Jeśli tak, to proponuje abyś szukał do 35ki body ze standartowym wizjerem (0.72), a do tele 0.85. Dodatkowo proponuję abyś dokupił do body z tele lupę x 1.4 - taką jak ta http://www.leicastore.pl/LEICA_VIEWF...M_14x-148.html (na ebay-u znajdziesz taniej)Zamieszczone przez marbudzyk
Ostrzenie jasnego tele na wizjerach poniżej 0.85 i bez lupy jest trudne.
Ostatnio edytowane przez Arkan ; 02-01-2011 o 23:57 Powód: Automerged Doublepost
Pentax K-5 II, Leica M9
O obiektywach wiem prawie wszystko
To prawda, ale w porównaniu z wersją asph widać różnicę (rozdzielczość/ostrość) Wersja non-asph jest solidnym Leicowskim "standartem", ale nie jest to unikalne czy też wyjątkowe szkło. IMO Leica popełniła kilka wybitnych szkieł, ale nie zaliczam do tej grupy 90/2 non-asph.Zamieszczone przez Cichy
Pentax K-5 II, Leica M9