szczerze nie rozumiem dlaczego doradzacie stałke 50mm skoro mnożnik 1,6 z tego co pamiętam w 7D daje odwzorowanie ok 80mm niestety z bliska nic nie strzelisz jak dla mnie. z tych co wymieniłaś obiektywów ja bym brał sigme 17-70 f2,8 jasne szkło I uniwersalne jak dla mnie lepiej się to opłaca niż brać jeszcze do tego 50mm . ale ja tylko służę swoją opinią, lecz możesz się zastanowić czy widziałaś jakiegoś reportera z podpiętą 50 gdzieś na obradach sejmu czy gdzieś indziej no ja niestety nie aczkolwiek dokumentaliści fotografują stałkami np 35,50mm ale reportera nie widziałem jak mowie.
to jest moja opinia. przeczytaj pomyśl nad tym czy będziesz zmieniać szkło gdzie sytuacja na to nie pozwala np D.Tusk wychodzi z jakiegoś posiedzenia zanim zmienisz szkło on będzie już w aucie.
pozdro![]()
Sigme 17-70 odradzam, ponieważ nie jest to za specjalny obiektyw. Jak to sigma problemy z AF akurat w tym szkle. Ja polecam ci dołozyć i kupić 24-105 ewentualnie 15-85 albo tak jak kolega wyżej Tamrona 17-50. Myśle że na pewno któreś z tych szkieł spełnią twoje oczekiwania.
17-40l
Do sprawnego AF jaki ma 7D i do reporterki to C17-55/2.8. Można do tego dojść poprzez T17-50 lub C15-85 ale i tak się skończy na C17-55/2.8.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Zaczyna sie. Do reportery 17-55IS albo 17-40L. Do tego potem 70-200/4L jako tele, lampa i z bani. Tani, poreczny zestaw do tego typu fotografii za nieduza kase.
Kupowanie Tamronow, czy innego syfu do 7D bym nie polecal, zabijanie potencjalu tej puchy, mz.
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
chyba tak naprawde przydalby sie zestaw konkretnych szkiel pokrywajacych zakres 17-200mm - oczywiscie najlepiej tych z literka L. Spisza sie na medal z ta puszka
EOS 7D | BG-E7 | 17-40 f4 L | 70-200 f2.8 L | 10-22 f3.5-4.5 | 580EX II | Manfrotto X55 PRO+804RC2 | Hand Strap E1 | Lowepro Vertex 200
no to ja się wstawię ja focę już trochę czasu i nigdy w studio nie byłem (ja jako fotograf) no ale po co pójdę jak nie umiem się tym sprzętem posługiwać ??? a nie ma kto mnie nauczyć tu koleżanka ma podobnie tylko inny przypadekwięc ludzie nie krzyczeć i być miłymi bo mi się zawsze nikon z chamstwem kojarzył...
kasixx zastanów się czy potrzebujesz jasnego szkła (tylko dobrze) bo wiem po sobie kiedyś kupiłem tańsze i teraz będę zmieniał na L i tylko L teraz kupować będę chociaż będzie bolało po kieszeni.
a jeszcze rada ode mnie może to nakłoni albo da Ci dylemat co kupić mianowicie jeśli masz zamiar za niedługo rzucić fotografię kup tańsze bo to wtedy bedzie szkoda kasy na dobre szkło jeśli zamierzasz bawić się w to dłużej kup droższe chociaż by po to aby potem nie zmieniać i nie żałować (jak ja tańszego)
więc jeśli chodzi o mnie polecałbym 24-70 f2,8 koszt to ok 4000zł
Pozdr
ktoś pisał o zestawie 17-40L F4 i 70-200L F4
ta druga przy okazji nie zasysa kurzu bo nieruchoma obudowa.
Zazwyczaj na meczach i sejmi jest jasno więc 'ciemnica' ci nie przeszkodzi.
15-85 to nieporozumienie bo już lepiej kupić dwa razy tańszy (ponad) 17-85 ale tu strzelam tylko.
i należnie dostałaś baty bo mogłaś swobodnie porównać to co miałaś w systemie N do tego co ma C. btw dalej nie podałaś czym strzelałaś wcześniej. a i puszkę można było tańszą może zakupić na początek a zostawić więcej sianka na słoiki
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
ale uwaga, ja nie studiuję fotografii, więc się nie znam, za to jestem sprzętowym onanistą, tyle że świadomym tego.
powodzenia, będzie potrzebne.
Ostatnio edytowane przez krisnrj ; 04-01-2011 o 21:58 Powód: Automerged Doublepost
Z T-shirt'ów to noszę XL, ale ze szkieł to i L wejdzie