-
Pełne uzależnienie
Typowy fotograf profesjonalista czyli zawodowiec specjalizuje się, np. od pani od zdjęć do paszportu/prawa jazdy, pan co fotografuje mielone do reklamy spożywczego albo gwoździe do katalogu, czy tekstylia na modelach, gołe baby na skałach do kalendarza, turystów z niedźwiedziem albo na zjeżdżalni w Seaworld, futbolistów na tle boke (zawsze identyczne zdjęcia z każdego meczu, możnaby na spokojnie w studio z tłem i byłoby to samo), młode pary w kościele z księdzem itp. Dlatego sprzęt też mają wyspecjalizowany i wiele im urozmaicenia nie trzeba.
Natomiast prawdziwy amator entuzjasta powinien mieć wsyskie tsy albo i pięć - to znaczy lustrzankę "full frame" i krop, bardzo mały kompakt, superzoom kompakt, kompakt do makro, i kompakt "podwyższonej jakości."
Oczywiście, nie każdy ma na to pieniądze, ale to już inna sprawa.
Zabawa długimi tele fascynuje zwłaszcza w młodym wieku (niektórym już tak zostaje). Jak byłem mały, też chciałem mieć długi obiektyw (bo widać jak przez lornetkę! i można podglądać) a szeroki kąt mnie nudził. Zabawa jest świetna i nie ma co sobie żałować tylko spróbować, bo inaczej nie przejdzie, a na zoom 500 mm albo wiecej do lustrzanki może nigdy nie będzie Cię stać. A jak nawet będzie, to każda wycieczka z takim sprzętem będzie już ekspedycją ściśle fotograficzną.
Jakość superzoomów kompaktowych na długim końcu wcale nie jest zła właśnie dlatego, że obrazek jest mały; są aberracje, ale mozna je usuwać. Szkoda tylko, że nie ma RAW. Aha, i polecam Canona SX30IS.
Tutaj są dobre sample zooma 24-840mm, w świetle dobrym i słabym itp.:
http://www.infosyncworld.com/reviews...-is/11432.html
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum