Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27

Wątek: Dave Hill i jego efekty, jak to zrobic?

  1. #21
    Dopiero zaczyna Awatar loop89
    Dołączył
    Jul 2009
    Wiek
    49
    Posty
    38

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saer Zobacz posta
    kluczem w takiej fotografii to po pierwsze mocne światło i dużo tego światła, a co za tym idzie umiejętne modyfikowanie go i panowanie nad nim dopiero potem photoshop. zresztą jak ktoś lubi plenery i zabawę światłem rzędu 1000 WS, przesłon od f/11, polarów na szkle, to wie o co chodzi i że takie obrazki są już w surówce zbliżone powiedzmy do efektów końcowych i ma się dobry materiał do takiej fotoszopowej zabawy
    Amen! krótko i na temat, czekamy zatem na efekty podobne do fotografiki Hilla, Twoje MROZU-VABANK jest deko w tym stylu imo, czy możesz podzielić się deko techniką jak to robiłeś i jak doświetlałeś. Czy Ty nadal siedzisz w Nikonie czy może Canon?

  2. #22
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    To ja wam zdradzę ten sekret

    Wszystko sprowadza się do prostej obserwacji: Jeśli zdjęcie ma wyglądać jak obrazek z gry komputerowej to należy każdy z elementów sceny oświetlić / obrobić w taki sposób aby uzyskać duże ale równocześnie płynie zmieniające się kontrasty.

    1. Dużo źródeł światła, którymi można sobie dokładnie oświetlić każdy z elementów.
    Efekt uzyskany duża ilością świateł jest najlepszy ale nie każdy ma do dyspozycji dużą ilość lamp i czasu żeby to wszystko ustawiać. Światło jest zawsze najważniejsze, nie da się z byle jak oświetlonego zdjęcia zrobić efektu a`la DaveHill

    2. Obróbka wyciągająca lokalnie kontrasty.
    Jeśli scena jest oświetlona miękkim światłem to łatwo można lokalnie podbić kontrast i jest do tego sporo narzędzi np. mój program Machinery, który stworzyłem właśnie do tego celu.
    Jeśli efekt ma być dobry to najważniejsze jest żeby zająć się każdym obiektem sceny oddzielnie i dlatego jest to takie czasochłonne. Jeśli ktoś myśli że jakimś jednym magicznym filtrem przejedzie po zdjęciu i już mu wyjdzie super efekt to się szybko rozczaruje. Uzyskanie najlepszych efektów to efekt pracy na kilkudziesięciu warstwach i maskach dla każdego elementu osobno bo żaden program nie rozpozna jakie obiekty znajdują się na zdjęciu a jedynie będzie działał na jakiś obszarach pikseli.

    Efekt a`la DaveHill jaki uzyskałem po obróbce w Machinery i minimalnych poprawkach w PS.

  3. #23
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    21

    Domyślnie

    swiatla moze nie az tak duzo. wiecej tutaj photoshop'a ciekawie to wyglada, ale...
    moim zdaniem fajne do reklamy itd. ale na scianie chyba bym tego nie powiesil.
    C A1 + C 40d +...

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar Mad_Mac
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    UK
    Posty
    1 458

    Domyślnie

    To efekt 10 minut zabawy topazem.
    Zdjecie ma 1.5 roku, nie bylo tu zadnych lamp itp. Tylko swiatlo dzienne.

    5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
    Google: Precious-moment photography UK

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar Mad_Mac
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    UK
    Posty
    1 458

    Domyślnie

    Dodaje efekt z machinery.
    Generalnie topaz ma swoje zalety. Znacznie bardziej podoba mi sie jego dzialanie na skore. Jednak znacznie prosciej uzyskac efekciarski efekt w machinery. Jedyne co trzeba potem zrobic to PS i pobawic sie w usuwanie cieni itp na twarzy bo wszystko wychodzi na maxa.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Zapomnialem dodac ze w ostatniej fotce po machinery pobawilem sie jeszcze troche kolorem zoltym i pomaranczowym w PSie.
    Ostatnio edytowane przez Mad_Mac ; 23-12-2010 o 00:41 Powód: Automerged Doublepost

    5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
    Google: Precious-moment photography UK

  6. #26

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez loop89 Zobacz posta
    Amen! krótko i na temat, czekamy zatem na efekty podobne do fotografiki Hilla, Twoje MROZU-VABANK jest deko w tym stylu imo, czy możesz podzielić się deko techniką jak to robiłeś i jak doświetlałeś. Czy Ty nadal siedzisz w Nikonie czy może Canon?
    generalnie koncept był przy tej sesji taki aby cały pokój był "przydymiony" w jednej kolorystyce a on sam się lekko wyróżniał i był kolorowy. co do samego świecenia to robiłem to punktowo z góry pod kątem każdy mebel softem osobno, a Mrozu zaświecony dużym beauty-dishem z plastrem miodu. a co do systemu to ja od jakiegoś pół roku siedzę już na Canonie

  7. #27
    Dopiero zaczyna Awatar loop89
    Dołączył
    Jul 2009
    Wiek
    49
    Posty
    38

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saer Zobacz posta
    generalnie koncept był przy tej sesji taki aby cały pokój był "przydymiony" w jednej kolorystyce a on sam się lekko wyróżniał i był kolorowy. co do samego świecenia to robiłem to punktowo z góry pod kątem każdy mebel softem osobno, a Mrozu zaświecony dużym beauty-dishem z plastrem miodu. a co do systemu to ja od jakiegoś pół roku siedzę już na Canonie
    Dzięki za info, miło jak ktoś lubi się dzielić wiedzą. Wesołych...

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •