Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: zbyt naswietlone

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    69

    Domyślnie zbyt naswietlone

    witam,
    chcialbym podpytac:

    jesli ustawie tryb full auto bez lampy to aparat dobiera wartosci np f4,5 1/8 iso 1600 i zdjecie wychodzi o wiele bardziej naswietlone niz warunki panujace w pomieszczeniu. (wieczorem przy swietle lampkowym)

    Wtrybie AV/M itd jesli zmienie exp o np -1 jest ok.

    W mojej starej malpce a95 pomiar dziala ok i po zrobieniu zdjecia odzwierciedlone sa warunki panujace w pomieszczeniu.


    Pozdrawiam
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    chodzi o eos 50d

    Cytat Zamieszczone przez marpas76 Zobacz posta
    witam,
    chcialbym podpytac:

    jesli ustawie tryb full auto bez lampy to aparat dobiera wartosci np f4,5 1/8 iso 1600 i zdjecie wychodzi o wiele bardziej naswietlone niz warunki panujace w pomieszczeniu. (wieczorem przy swietle lampkowym)

    Wtrybie AV/M itd jesli zmienie exp o np -1 jest ok.

    W mojej starej malpce a95 pomiar dziala ok i po zrobieniu zdjecia odzwierciedlone sa warunki panujace w pomieszczeniu.


    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez marpas76 ; 14-12-2010 o 23:03 Powód: Automerged Doublepost

  2. #2
    Uzależniony Awatar iso
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    547

    Domyślnie

    aparat ustawia ekspozycję do 18% szarości.

  3. #3
    Uzależniony Awatar flankerp
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Cork, Ireland
    Wiek
    45
    Posty
    636

    Domyślnie

    Trudno powiedziec.. A jak za dnia? Testowales przy naturalnym świetle?

    Może to kwestia automatyki. Ale skoro Av Tv i M dziala ok to olej ten automat.

    Sprawdz jeszcze tryb P czy masz to samo. P to taki automat gdzie mozesz jeszcze modyfikowac ISO i ekspozycje (czasem przydatne w extremalnych sytuacjach )
    Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    290

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marpas76 Zobacz posta
    witam,
    chcialbym podpytac:

    jesli ustawie tryb full auto bez lampy to aparat dobiera wartosci np f4,5 1/8 iso 1600 i zdjecie wychodzi o wiele bardziej naswietlone niz warunki panujace w pomieszczeniu. (wieczorem przy swietle lampkowym)

    Wtrybie AV/M itd jesli zmienie exp o np -1 jest ok.

    W mojej starej malpce a95 pomiar dziala ok i po zrobieniu zdjecia odzwierciedlone sa warunki panujace w pomieszczeniu.


    Pozdrawiam
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    chodzi o eos 50d
    Zwróć uwagę, czy to żarówki, czy świetlówki. Zwróć uwagę na sposób pomiaru ekspozycji w małpce. I zwróć uwagę na to, co w danym momencie masz w kadrze. Bo to wszystko będzie miało wpływ na ustawianą przez aparat ekspozycję.

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marpas76 Zobacz posta
    witam,
    chcialbym podpytac:

    jesli ustawie tryb full auto bez lampy to aparat dobiera wartosci np f4,5 1/8 iso 1600 i zdjecie wychodzi o wiele bardziej naswietlone niz warunki panujace w pomieszczeniu.
    Jak już Ci wcześniej napisano, automat ustawia ekspozycję tak, aby zapewnić równomierne naświetlenie kadru. Nie ma rozpoznawania nocy i dnia... Jeżeli masz ciemny kadr i w nim stosunkowo mały, dobrze oświetlony przedmiot pomiar (przyjmijmy że mówimy o matrycowym czyli takim który analizuje cały kadr), optymalna dla aparatu ekspozycja będzie mocno nierealistyczna - wyciągnie Ci ciemne tło do takiego poziomu, żeby razem z tym jasnym przedmiotem dostać "średnią". Oczywiście odwrotnie aranżując plan (białe tło) dostajesz odwrotne zjawisko - automat przyciemnia obraz, biel szarzeje a przedmiot czarnieje

    Rozwiązania:
    1. użyj pomiaru światła który nie używa całego kadru, a jego części - naucz się jednak najpierw blokować ekspozycję, bo inaczej będziesz miał kłopoty z przekadrowywaniem
    2. naucz się szacować scenę i w przypadku kadru mocno odbiegającego od "standardowej szarości" wprowadzaj korektę ekspozycji
    3. opanuj pomiar typu spot i korektę strefową, jest tu gdzieś opisany na forum przez Janusza Body - to nie jest trudne

    Z drugiej strony:
    W przypadku słabych warunków świetlnych subiektywne prześwietlenie kadru nie zawsze jest złe (o ile wydłużony czas nie spowodował poruszenia zdjęcia lub obiektu). Pozwala nam w postprocesie obniżyć szum i wydobyć sporo detalu (jeżeli robimy w rawach).
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Janusz wykłada http://canon-board.info/showthread.php?t=25632.
    Ostatnio edytowane przez MariuszJ ; 15-12-2010 o 10:51 Powód: Automerged Doublepost
    Entuzjastyczny Neofita

  6. #6
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Domyślnie

    cyfrowe lustranki canona bardzo źle mierzą światło , ja ustawiłem od razu na dzień dobry korekte ekspozycji na - 3/4 stopnia co jednak nie do konca rozwiązuje problem .Przyczyna takiego stanu rzeczy jest nie znana,ale tak jest ,na kazdym iso będzie rozrzut inny.
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta
    cyfrowe lustranki canona bardzo źle mierzą światło
    Jakoś nie przypominam sobie specjalnych kłopotów czy niezgodności z tym, co jest deklarowane.
    Entuzjastyczny Neofita

  8. #8
    Bywalec Awatar Saapcio
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    Otwock
    Wiek
    59
    Posty
    192

    Domyślnie

    Aparat fotograficzny (cyfrówka, analog, Canon...) nie wie że jest wieczór i że powinien utrzymać nastrojowe ciepłe oświetlenie zgodne z tym co widzi twoje oko, a mózg interpretuje.
    Musisz mu to powiedzieć. Służy do tego korekta naświetlania, zmiana sposobu pomiaru światła... po balans włącznie.

    Pozdrawiam serdecznie.
    ....C50E....C40D

  9. #9

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta
    cyfrowe lustranki canona bardzo źle mierzą światło , ja ustawiłem od razu na dzień dobry korekte ekspozycji na - 3/4 stopnia co jednak nie do konca rozwiązuje problem .Przyczyna takiego stanu rzeczy jest nie znana,ale tak jest ,na kazdym iso będzie rozrzut inny.
    ale czad - tyle bubli ludziom wepchneli
    chcialbym zobaczyć Twoje zdjęcie np. sniegowego pejzazu z Twoja korekta -3/4 EV

    chcesz robic na auto - uzyj kompaktu. Robi lepsze zdjecia.
    5D, 5Dmk2 BG-E6 | 16-35 IIL | 24-105 ISL | 35L | 50 1.4 | 85IIL | 70-200 2.8 ISL | 100 2.8 Macro | 100-400 ISL

  10. #10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta
    ...Przyczyna takiego stanu rzeczy jest nie znana....
    jest trochę znana, ale nie oznacza, że koniecznie to jest to:

    Tryb matrycowy to naj- częściej używany spo- sób pomiaru oświetle- nia wbudowanego w aparat. Nazywany jest także wielosegment- owym, ewaluacyjnym lub wielopunktowym (choć ostatnie określenie tradycyjnie oznacza coś innego). Podstawą matry- cowego pomiaru światła jest porównanie informacji o natężeniu światła w różnych częściach kadru. Aparat mierzy jasność w wie- lu punktach, porównuje rozkład jasności z wbudowaną bazą da- nych i za pomocą skomplikowanych algorytmów oblicza, jaka kombinacja czasu i przysłony da najlepsze rezultaty dla wybranej czułości. Aparat tak dobierze parametry ekspozycji, żeby zdjęcie było równomiernie naświetlone – nie miało przepalonych świateł
    i niedoświetlonych cieni. Dużym plusem takiego rozwiązania jest wygoda, ponieważ w wielu typowych sytua-cjach system poradzi sobie bez problemu, umożliwiając fotografującemu skupienie się na kadrowaniu i uchwyceniu chwili. Minusem jest jego nieprzewidywalność oraz brak bezpośredniego wglądu w mechanizm działania. Ponieważ aparat za każdym razem porównuje fotografowaną scenę ze swoją bazą danych, nigdy nie możemy mieć pewności, jak się zachowa. A w świadomej fotografii przewidywalność wyników to podstawa. Do tego nie zawsze (a właściwie – rzadko) możliwe jest dobranie takich parametrów ekspozycji (czas i przysłona), żeby udało się zachować szczegóły zarówno w światłach, jak i w głębokich cieniach. Wtedy przydaje się tryb, którego działanie można przewidzieć, czyli pomiar centralnie ważony i punktowy.
    nigdy w to (problem z matrycowym) się nie zagłębiałem, więc jeśli nie trafiłem z propozycją, to przyjmę baty - jakoś po prostu kiedyś to studiowałem i mi ten artykuł zapadł w pamięci...
    .
    50D+grip, kilka szkiełek i gratów typu "akcesoria foto"...
    suma ogniskowych obiektywów nie przedłuży męskości...
    wielkość matrycy nie ogranicza wyobraźni...

    [SIGPIC][/SIGPIC]

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •