wiem, że niech mnie ręka boska broni ale nie chce mi się wrzucać w serczaczy była gadka o innych filtrach niż HOYA, B+W ?
@akustyk: Ty pewnie będziesz wiedział: była gadka na forum o marumi, heliop'i'anie, ... ?
wiem, że niech mnie ręka boska broni ale nie chce mi się wrzucać w serczaczy była gadka o innych filtrach niż HOYA, B+W ?
@akustyk: Ty pewnie będziesz wiedział: była gadka na forum o marumi, heliop'i'anie, ... ?
cus o Marumi chyba bylo, ale raczej "juz jor sercz, padałan"!Zamieszczone przez marcingreen
Heliopan i BW to szklo Schotta i legendarna teutonska "Qualität". jak masz kase i chcesz najlepsze filtry - czemu nie
mnie by bylo szkoda 500zl czy ile tam za, kurcze, 2 metalowe obrecze, 2 kawalki szybki i okladzine w srodku. bo nazywajmy rzecz po imieniu...
osobiscie stoluje sie Hoya szara lub czarna w wersji nie-slim. widze poprawe nad tanim badziewiem czy Hoya fioletowa. ale nadal jest na moja kieszen
Mam takie pytanie dotyczace kolorowych polowek i sesu ich uzywania z cyfra? Przeciez wszytkie te efekty mozna uzyskac w PS w miejscu i o zabarwieniu jakim sie chce, po co "niszczyc" zdjecie jakims zabarwieniem jesli pozniej moza to zrobic porogramowo???
Chocby i z powodu "fun factor'a".
EOS 300v + BP, EOS 350d, EFs 18-55 3.5-5.6 II, EF 28-90 4-5.6 II, EF 75-300 4-5.6 III, EF 50mm 1.8 II, EF 85mm 1.8, Auto Revuenon 135 2.8, Pentacon 200 4, 430EX + rożny osprzęt; FED 5B; LOMO LK-A; Lubitel 166B; Minolta AF Big-Finder; Umax AstraCam 1000
Filtry połówkowe i kolorowe i szare mają wpływ na kontrasty. Załóżmy, że matryca rejestruje coś ok 5EV (rozpiętość) a scena ma rozpiętość rzędu 8EV to... kolorową połówką można "sprowadzić" wszystko do 5EV i to się wtedy ładnie zapisze na matrycy :-) Gradual Tobacco (Cokin 125) ma 1/3 - 4. Aż do 4 f-stopy. To MOŻE pozwolić na rejestrację rozpiętości rzędu 9EVZamieszczone przez kwiatas
Niby mozna się bawić w HDR ale... to nie to samo.
Fun factor też ma swój wpływ ;-)
Janusz
jako ze dostalem po uszach to odswiezam watek tutaj - zakupilem system cokina Z-Pro. Czy ktos uzywal tego juz? Moje pytanie dotyczy w szczegolnosci polara kolowego - czy jest wersja okragla tego filtra czy tylko 4-katna (takie widzialem w USA).Nie wiem tylko jak to bedzie z obracaniem tego polara 4-katnego..prosze o glos kogos z doswiadczeniami. pozro
Daniel
Dopiero zaczyna :-D
MOJE PLFOTO
Puszka30D; Szkla: Canon 10-22mm; 50mm f1.8 MK I; 24-105 L f4 IS;
Statyw Manfrotto 3001BN+Head, Lowepro Nature Trekker AW II i troche innych szpargalow...