Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 37 z 37

Wątek: System Cokin

  1. #31
    Pełne uzależnienie Awatar Zielony
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    przystanek Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    2 928

    Domyślnie

    wiem, że niech mnie ręka boska broni ale nie chce mi się wrzucać w sercza czy była gadka o innych filtrach niż HOYA, B+W ?

    @akustyk: Ty pewnie będziesz wiedział: była gadka na forum o marumi, heliop'i'anie, ... ?

  2. #32
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcingreen
    @akustyk: Ty pewnie będziesz wiedział: była gadka na forum o marumi, heliop'i'anie, ... ?
    cus o Marumi chyba bylo, ale raczej "juz jor sercz, padałan"!

    Heliopan i BW to szklo Schotta i legendarna teutonska "Qualität". jak masz kase i chcesz najlepsze filtry - czemu nie

    mnie by bylo szkoda 500zl czy ile tam za, kurcze, 2 metalowe obrecze, 2 kawalki szybki i okladzine w srodku. bo nazywajmy rzecz po imieniu...


    osobiscie stoluje sie Hoya szara lub czarna w wersji nie-slim. widze poprawe nad tanim badziewiem czy Hoya fioletowa. ale nadal jest na moja kieszen

  3. #33
    Bywalec Awatar kwiatas
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Gdansk
    Wiek
    53
    Posty
    154

    Domyślnie

    Mam takie pytanie dotyczace kolorowych polowek i sesu ich uzywania z cyfra? Przeciez wszytkie te efekty mozna uzyskac w PS w miejscu i o zabarwieniu jakim sie chce, po co "niszczyc" zdjecie jakims zabarwieniem jesli pozniej moza to zrobic porogramowo???

  4. #34
    Pełne uzależnienie Awatar Pszczola
    Dołączył
    Feb 2004
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    54
    Posty
    1 760

    Domyślnie

    Chocby i z powodu "fun factor'a".
    EOS 300v + BP, EOS 350d, EFs 18-55 3.5-5.6 II, EF 28-90 4-5.6 II, EF 75-300 4-5.6 III, EF 50mm 1.8 II, EF 85mm 1.8, Auto Revuenon 135 2.8, Pentacon 200 4, 430EX + rożny osprzęt; FED 5B; LOMO LK-A; Lubitel 166B; Minolta AF Big-Finder; Umax AstraCam 1000

  5. #35
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kwiatas
    Mam takie pytanie dotyczace kolorowych polowek i sesu ich uzywania z cyfra? Przeciez wszytkie te efekty mozna uzyskac w PS w miejscu i o zabarwieniu jakim sie chce, po co "niszczyc" zdjecie jakims zabarwieniem jesli pozniej moza to zrobic porogramowo???
    Filtry połówkowe i kolorowe i szare mają wpływ na kontrasty. Załóżmy, że matryca rejestruje coś ok 5EV (rozpiętość) a scena ma rozpiętość rzędu 8EV to... kolorową połówką można "sprowadzić" wszystko do 5EV i to się wtedy ładnie zapisze na matrycy :-) Gradual Tobacco (Cokin 125) ma 1/3 - 4. Aż do 4 f-stopy. To MOŻE pozwolić na rejestrację rozpiętości rzędu 9EV

    Niby mozna się bawić w HDR ale... to nie to samo.

    Fun factor też ma swój wpływ ;-)

    Janusz

  6. #36

  7. #37
    Coś już napisał Awatar petryczk
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Juz niestety spowrotem w Polsce - Warszawa
    Posty
    60

    Domyślnie

    jako ze dostalem po uszach to odswiezam watek tutaj - zakupilem system cokina Z-Pro. Czy ktos uzywal tego juz? Moje pytanie dotyczy w szczegolnosci polara kolowego - czy jest wersja okragla tego filtra czy tylko 4-katna (takie widzialem w USA).Nie wiem tylko jak to bedzie z obracaniem tego polara 4-katnego..prosze o glos kogos z doswiadczeniami. pozro
    Daniel
    Dopiero zaczyna :-D
    MOJE PLFOTO
    Puszka30D; Szkla: Canon 10-22mm; 50mm f1.8 MK I; 24-105 L f4 IS;
    Statyw Manfrotto 3001BN+Head, Lowepro Nature Trekker AW II i troche innych szpargalow...

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •