Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Wątek: Stabilizacja w Canon 70-200f2.8 IS II USM

  1. #11
    Początki nałogu Awatar OrzelPiotr
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    St-ce
    Wiek
    45
    Posty
    350

    Domyślnie

    Mode 2 wyłącza oś horyzontu przy panningu. Nie powinno się tego używać na obiektach statycznych. Natomiast na 1/400 stabilizacja jest nie potrzebna - ja stosuje takie uproszczenie - ogniskowa obiektywu x 2 - w stosunku do czasu - czyli dla ogniskowej 200 czas 1/400 powinien zagwarantować nieporuszony obiekt.

    W Tamronie 200-500 (brak stabilizacji) na ogniskowej 500 daje czas 1/1000 co eliminuje wszelkie poruszenie - chyba, że obiekt naprawdę szybko się porusza to wtedy jeszcze krótszy czas.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Co oczywiście nie znaczy, że włączona stabilizacja będzie przeszkadzać przy ultrakrótkich czasach.
    Ostatnio edytowane przez OrzelPiotr ; 27-11-2010 o 13:39 Powód: Automerged Doublepost
    7D+BGE7, 10-22, 24-105L, 100L, 70-200L II, TCx2III, 580II.

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Moje doświadczenie ze stabilizowanymi szkłami (Canon i Nikon) - dla krótkich czasów (powiedzmy odwrotność 3*ogniskowej) wyłączenie stabilizacji z reguły poprawia ostrość, abstrahując od innych zysków.
    Entuzjastyczny Neofita

  3. #13
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Babice/Chrzanów
    Posty
    172

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez y3k Zobacz posta
    Coś nie tak jest ze szkłem a właściwie jego IS, stabilizacja ma pomóc robić nieporuszone zdjęcia a nie je powodować. Nigdzie nie słyszałem, że trzeba wyłączać IS na krótkich czasach przy zdjęciach z ręki.
    A ja słyszałem, że stabilizacja lubi robić psikusy na bardzo krótkich czasach. Więc warto to sprawdzić. Wyłącz stabilizację na czasach krótszych niż 1/125 i zobaczysz efekty.

  4. #14
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Nigdzie
    Posty
    80

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gimli Zobacz posta
    A ja słyszałem, że stabilizacja lubi robić psikusy na bardzo krótkich czasach. Więc warto to sprawdzić. Wyłącz stabilizację na czasach krótszych niż 1/125 i zobaczysz efekty.
    Nie zauwazylem podczas proby z wylaczona stabilizacja zadnej poprawy . Przed chwila zrobilem test bateryjkowy i potwierdzil to , ze nie wystepuje FF ani BF . Generalnie problem poruszonych zdjec wystepuje przy drobnicy robionych z reki .
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Moje doświadczenie ze stabilizowanymi szkłami (Canon i Nikon) - dla krótkich czasów (powiedzmy odwrotność 3*ogniskowej) wyłączenie stabilizacji z reguły poprawia ostrość, abstrahując od innych zysków.
    Co rozumiesz mowiac " abstrahujac od innych zyskow " ? Czy mozesz rozwinac temat ?
    Ostatnio edytowane przez Iroslav ; 27-11-2010 o 14:58 Powód: Automerged Doublepost

  5. #15
    Początki nałogu Awatar OrzelPiotr
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    St-ce
    Wiek
    45
    Posty
    350

    Domyślnie

    Inny zysk - to zapewne mniejsze zużycie podzespołów mechanizmu stabilizacji.
    7D+BGE7, 10-22, 24-105L, 100L, 70-200L II, TCx2III, 580II.

  6. #16
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Nigdzie
    Posty
    80

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez OrzelPiotr Zobacz posta
    Mode 2 wyłącza oś horyzontu przy panningu. Nie powinno się tego używać na obiektach statycznych. Natomiast na 1/400 stabilizacja jest nie potrzebna - ja stosuje takie uproszczenie - ogniskowa obiektywu x 2 - w stosunku do czasu - czyli dla ogniskowej 200 czas 1/400 powinien zagwarantować nieporuszony obiekt.

    W Tamronie 200-500 (brak stabilizacji) na ogniskowej 500 daje czas 1/1000 co eliminuje wszelkie poruszenie - chyba, że obiekt naprawdę szybko się porusza to wtedy jeszcze krótszy czas.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Co oczywiście nie znaczy, że włączona stabilizacja będzie przeszkadzać przy ultrakrótkich czasach.
    Czy robienie zdjec w trybie AV moze miec wplyw na ilosc poruszonych zdjec ?
    Czy raczej powinienem robic w trybie TV , aby miec wieksza gwarancje nieporuszonych zdjec

  7. #17
    Początki nałogu Awatar OrzelPiotr
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    St-ce
    Wiek
    45
    Posty
    350

    Domyślnie

    W TV jak ustawisz czas to wiadomo, że innego niż zadany nie wybierze tym samym nie będzie poruszonych. Ale w przypadku bardzo jasnego planu - może dobierać wysokie matematycznie przysłony co może skutkować gorszymi parametrami zdjęć. Zawsze jest coś za coś.
    7D+BGE7, 10-22, 24-105L, 100L, 70-200L II, TCx2III, 580II.

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Iroslav Zobacz posta
    Co rozumiesz mowiac " abstrahujac od innych zyskow " ? Czy mozesz rozwinac temat ?
    1. zużywanie baterii
    2. wspomniane już zużycie mechaniczne
    3. hałas (istotne szczególnie w filmowaniu)
    4. dość kontrowersyjna sprawa działania stabilizacji bezpośrednio po włączeniu, do uzyskania równowagi układu żyroskopowego - jeżeli mogę, staram się dać trochę czasu od półspustu - co wyklucza "strzały z biodra"

    Żeby nie było - mam stabilizację w trzech obiektywach i chętnie widziałbym ją również w dwóch pozostałych. Cieszę się jednak, że jej włączenie/wyłączenie jest szybkie i bezproblemowe.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Iroslav Zobacz posta
    Czy robienie zdjec w trybie AV moze miec wplyw na ilosc poruszonych zdjec ?
    Czy raczej powinienem robic w trybie TV , aby miec wieksza gwarancje nieporuszonych zdjec
    Powinieneś mieć ustawialny maksymalny czas naświetlania, z automatycznym podbiciem ISO w razie potrzeby. Niestety, masz Canona.
    Ostatnio edytowane przez MariuszJ ; 27-11-2010 o 15:30 Powód: Automerged Doublepost
    Entuzjastyczny Neofita

  9. #19
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Nigdzie
    Posty
    80

    Domyślnie

    Czytalem w poradniku fotografa , ze tryb AV jest polecany do stabilnych scen , gdzie priorytetem sa nastawy przyslony . Natomiast tryb TV jest polecany do dynamicznych scen , gdzie priorytem sa nastawy migawki . Jesli to prawda , to moje pytanie jest : czy rodzaj stosowania trybu AV lub TV ma wplyw na ilosc nieporuszonych zdjec , zakladajac ze Masz w danej chwili jednakowe , sloneczne warunki na zewnatrz ? Np. stosujac tryb AV o takich parametrach F/2.8 , ogniskowa 200mm , ISO-100 , to czas wychodzi powiedzmy 1/2000s oraz stosujac tryb TV z ustawiona migawka 1/2000s , ISO-100 , ogniskowa na 200mm i ustawiona aut. przez aparat przyslona wychodzi na f/2.8 ?

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Iroslav Zobacz posta
    Czytalem w poradniku fotografa , ze tryb AV jest polecany do stabilnych scen , gdzie priorytetem sa nastawy przyslony . Natomiast tryb TV jest polecany do dynamicznych scen , gdzie priorytem sa nastawy migawki . Jesli to prawda...
    Tryb AV to automat dobierający ekspozycję ustawiając czas do zadanej migawki, TV - migawkę do ustawionego czasu. I na tym należało by zakończyć. Zasada równoważenia ekspozycji jest TAKA SAMA.
    Entuzjastyczny Neofita

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •