Strona 5 z 12 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 115

Wątek: Dobre szkło do Canon 50D - 18-135 vs 17-85 vs 15-85

  1. #41
    Bywalec Awatar ddarc
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    52
    Posty
    182

    Domyślnie

    Ok. Ok
    ddarc ....Canon 50D,30D,C 24-105 F4,Samyang 8mm,C 70-200 F4 ,Kit18-55 II,580EX,SLIK PRO 340 DX,

  2. #42
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2010
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    46
    Posty
    36

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszM Zobacz posta
    ddarc: jednak nie czytasz ze zrozumieniem. Wojcio nie chce szkła zaczynającego się od 24mm...
    Ani od 28, ani od 35.
    Ewentualnie kiedyś stałka 28mm.

    pytanie, co zyskam dopłacając 1200zł do 15-85mm
    - 2mm na szerokim
    - większą jasność o niecałe 1EV
    - lepszą obudowę ? (chyba)
    - nieco lepsze parametry (przedewszystkim rozdzielczość)
    yyyy to wszystko ?
    hmmm mało trochę, a 1200zł to już jakieś pieniążki są

  3. #43

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wojcio Zobacz posta
    na optyczne.pl piszą że zamiast wspomnianego C 17-55 f2.8 lepiej wziąć Tamrona 17-50 f2.8 bo jest prawie taki sam, a niektóre paramtery nawet lepsze, o cenie nie wspomnę
    ta, słuchaj optycznych to wyjdziesz na tym jak.. wystarczy poczytac w dziale faq jak oni testuja obiektywy i pomyslec chwile nad tym czy ma to sens w odniesieniu do innych testowanych obiektywow, aparatow.. z ich testow wynika tez, ze wlasciwie 17-55 jest slabszy optycznie od kita nexa 18-55, przynajmniej w wykresach rozdzielczosci obrazu..
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    ja bym cie namawial jesli nie do 17-55 to w dalszej kolejnosci 15-85. 18-135 to spory zakres ale szklo badziewne. 17-85 fajny zakres ale i fajna beczuszka na 17..
    Ostatnio edytowane przez marceleqs ; 21-11-2010 o 02:31 Powód: Automerged Doublepost
    50D + 17-55/2.8 IS USM

  4. #44
    Bywalec Awatar ddarc
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    52
    Posty
    182

    Domyślnie

    " Większość zdjęć w domu robię z lampą, czasami jakaś impreza, czasami jakiś plener "

    Myślę żę do pleneru 17-85 a tym bardziej 18-135 bedzie lipny, może lepiej kupić C 85 1.8 za 1400zł fajnie się uzupełni z 50-tką a do zdjęć w domku kita 18-55 IS jasność ta sama a i optycznie nie najgorszy .
    ddarc ....Canon 50D,30D,C 24-105 F4,Samyang 8mm,C 70-200 F4 ,Kit18-55 II,580EX,SLIK PRO 340 DX,

  5. #45
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    51
    Posty
    2 587

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wojcio Zobacz posta
    pytanie, co zyskam dopłacając 1200zł do 15-85mm
    - 2mm na szerokim
    - większą jasność o niecałe 1EV
    - lepszą obudowę ? (chyba)
    - nieco lepsze parametry (przedewszystkim rozdzielczość)
    yyyy to wszystko ?
    hmmm mało trochę, a 1200zł to już jakieś pieniążki są
    tak to wszystko, tylko obudowa jest porównywalna.

    http://canon-board.info/showthread.php?t=70125
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  6. #46
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie

    Uważam,że na cropie dużo bardziej sprawdzi się Tamron17-50/2,8 niż Canon 17-40/4,0
    bo ten drugi jednak ciemniejszy i stworzony dla FF. Poza tym duza różnica w cenie przemawia na korzyść tego pierwszego.
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  7. #47
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    51
    Posty
    2 587

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bolek02 Zobacz posta
    Uważam,że na cropie dużo bardziej sprawdzi się Tamron17-50/2,8 niż Canon 17-40/4,0
    bo ten drugi jednak ciemniejszy i stworzony dla FF. Poza tym duza różnica w cenie przemawia na korzyść tego pierwszego.

    było przerobione

    http://canon-board.info/showthread.php?t=70284
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  8. #48
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    290

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bolek02 Zobacz posta
    Uważam,że na cropie dużo bardziej sprawdzi się Tamron17-50/2,8 niż Canon 17-40/4,0
    bo ten drugi jednak ciemniejszy i stworzony dla FF. Poza tym duza różnica w cenie przemawia na korzyść tego pierwszego.
    Za tamronem przemawia jasność i większy zakres. Ale za chiny ludowe nie kumam argumentu, że 17-40 stworzony jest dla FF. A co to ma do rzeczy? No może poza tym, że kryje większe pole i w cropie wykorzystujesz tylko środkową część owego pola. Ale to bardziej zaleta niż wada, bo ta środkowa część zazwyczaj jest w szkłach najlepsza. 17-40 do tego jest bardziej pancerny, ma ciekawszy AF, jak lubisz a landszafty to dokupujesz analoga za 50zł, pakujesz do niego Velvię i na specjalne okazje masz całkiem szeroko.

  9. #49
    Początki nałogu Awatar WiatruMistrz
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Posty
    402

    Domyślnie

    Musisz kupić kilka obiektywów bo nie ma Canon w ofercie sprzętu 15-85 IS 2.8 a obiektywy od FF gorzej chodzą jeśli chodzi o rozdzielczość... bo matryce 18mpix na apsc mają większe wymagania.
    Panasonic FZ1000 *** Canon G3X *** Canon 500D
    Było:C350D|C20D|C50D/C5D/CPro1/G1X m2
    http://rafalfoto.y0.pl

  10. #50
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ksx Zobacz posta
    Za tamronem przemawia jasność i większy zakres. Ale za chiny ludowe nie kumam argumentu, że 17-40 stworzony jest dla FF. A co to ma do rzeczy?
    Spójrz na skalę odległości:

    Canon 17-40

    Canon 10-22

    Tamron 17-50

    Canon 17-55

    Optyka dwóch pierwszych obiektywów jest przygotowana do robienia zdjęć obiektów odległych, bądź niewymagającego precyzji ostrzenia na hiperfokalną. Po prostu UWA.

    W odróżnieniu od nich dwa następne (jak również ich pełnoklatkowe odpowiedniki, T28-75 i C24-70) mają mocno rozbudowany segment skali dookoła kilku metrów - typowej odległości używanej ze "standardem".

    Co ma skala do możliwości obiektywu - precyzja ruchu skali jest odzwierciedleniem precyzji układu ostrości.

    Kiedy przypinasz UWA do dedykowanej do niego puszki (10-22 do cropa, 17-40 do FF), nie przychodzi Ci raczej do głowy np. pstrykanie portretów. Wiesz, czym to grozi - chyba że oczywiście kogoś mocno nie lubisz. Widzisz w wizjerze, do czego zrobiony jest ten obiektyw i w jakiego typu zdjęciach sprawdzi się najlepiej.

    Nieodparcie przychodzi mi do głowy metafora z dojazdówką zamiast "normalnego" koła w samochodzie. Też jedzie, ale jakoś pokusy żeby zakładać 4 dojazdówki - nie mam. Dojechać 17-40 do upragnionego FF - ok, aby nie przesadzić z czasem tego dojeżdżania.
    Entuzjastyczny Neofita

Strona 5 z 12 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •