Ok. Ok
Ok. Ok
ddarc ....Canon 50D,30D,C 24-105 F4,Samyang 8mm,C 70-200 F4 ,Kit18-55 II,580EX,SLIK PRO 340 DX,
Ani od 28, ani od 35.
Ewentualnie kiedyś stałka 28mm.
pytanie, co zyskam dopłacając 1200zł do 15-85mm
- 2mm na szerokim
- większą jasność o niecałe 1EV
- lepszą obudowę ? (chyba)
- nieco lepsze parametry (przedewszystkim rozdzielczość)
yyyy to wszystko ?
hmmm mało trochę, a 1200zł to już jakieś pieniążki są
ta, słuchaj optycznych to wyjdziesz na tym jak.. wystarczy poczytac w dziale faq jak oni testuja obiektywy i pomyslec chwile nad tym czy ma to sens w odniesieniu do innych testowanych obiektywow, aparatow.. z ich testow wynika tez, ze wlasciwie 17-55 jest slabszy optycznie od kita nexa 18-55, przynajmniej w wykresach rozdzielczosci obrazu..
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
ja bym cie namawial jesli nie do 17-55 to w dalszej kolejnosci 15-85. 18-135 to spory zakres ale szklo badziewne. 17-85 fajny zakres ale i fajna beczuszka na 17..
Ostatnio edytowane przez marceleqs ; 21-11-2010 o 02:31 Powód: Automerged Doublepost
50D + 17-55/2.8 IS USM
" Większość zdjęć w domu robię z lampą, czasami jakaś impreza, czasami jakiś plener "
Myślę żę do pleneru 17-85 a tym bardziej 18-135 bedzie lipny, może lepiej kupić C 85 1.8 za 1400zł fajnie się uzupełni z 50-tką a do zdjęć w domku kita 18-55 IS jasność ta sama a i optycznie nie najgorszy .
ddarc ....Canon 50D,30D,C 24-105 F4,Samyang 8mm,C 70-200 F4 ,Kit18-55 II,580EX,SLIK PRO 340 DX,
tak to wszystko, tylko obudowa jest porównywalna.
http://canon-board.info/showthread.php?t=70125
Jestę fotografę
miszcz martwi się o podpis
Uważam,że na cropie dużo bardziej sprawdzi się Tamron17-50/2,8 niż Canon 17-40/4,0
bo ten drugi jednak ciemniejszy i stworzony dla FF. Poza tym duza różnica w cenie przemawia na korzyść tego pierwszego.
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
było przerobione
http://canon-board.info/showthread.php?t=70284![]()
Jestę fotografę
miszcz martwi się o podpis
Za tamronem przemawia jasność i większy zakres. Ale za chiny ludowe nie kumam argumentu, że 17-40 stworzony jest dla FF. A co to ma do rzeczy? No może poza tym, że kryje większe pole i w cropie wykorzystujesz tylko środkową część owego pola. Ale to bardziej zaleta niż wada, bo ta środkowa część zazwyczaj jest w szkłach najlepsza. 17-40 do tego jest bardziej pancerny, ma ciekawszy AF, jak lubisz a landszafty to dokupujesz analoga za 50zł, pakujesz do niego Velvię i na specjalne okazje masz całkiem szeroko.
Musisz kupić kilka obiektywów bo nie ma Canon w ofercie sprzętu 15-85 IS 2.8a obiektywy od FF gorzej chodzą jeśli chodzi o rozdzielczość... bo matryce 18mpix na apsc mają większe wymagania.
Panasonic FZ1000 *** Canon G3X *** Canon 500D
Było:C350D|C20D|C50D/C5D/CPro1/G1X m2
http://rafalfoto.y0.pl
Spójrz na skalę odległości:
Canon 17-40
Canon 10-22
Tamron 17-50
Canon 17-55
Optyka dwóch pierwszych obiektywów jest przygotowana do robienia zdjęć obiektów odległych, bądź niewymagającego precyzji ostrzenia na hiperfokalną. Po prostu UWA.
W odróżnieniu od nich dwa następne (jak również ich pełnoklatkowe odpowiedniki, T28-75 i C24-70) mają mocno rozbudowany segment skali dookoła kilku metrów - typowej odległości używanej ze "standardem".
Co ma skala do możliwości obiektywu - precyzja ruchu skali jest odzwierciedleniem precyzji układu ostrości.
Kiedy przypinasz UWA do dedykowanej do niego puszki (10-22 do cropa, 17-40 do FF), nie przychodzi Ci raczej do głowy np. pstrykanie portretów. Wiesz, czym to grozi - chyba że oczywiście kogoś mocno nie lubisz. Widzisz w wizjerze, do czego zrobiony jest ten obiektyw i w jakiego typu zdjęciach sprawdzi się najlepiej.
Nieodparcie przychodzi mi do głowy metafora z dojazdówką zamiast "normalnego" koła w samochodzie. Też jedzie, ale jakoś pokusy żeby zakładać 4 dojazdówki - nie mam. Dojechać 17-40 do upragnionego FF - ok, aby nie przesadzić z czasem tego dojeżdżania.
Entuzjastyczny Neofita