Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Wątek: Zaawansowane kompakty

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Michal-Czuba
    A może nie są to ograniczenia konstrukcyjne, a marketingowe?
    Poniekąd tak, ale właśnie taki kompakt byłby marketingowo lepszy! Teraz możesz sobie kupić wypasione lensy i mieć je do końca świata (lub zmiany bagnetu ) i zmieniać co parę lat body. Tak zmieniasz całość, więc więcej $$$ dla Canona. Ponadto lampy do kompaktów też mogą iść. Plus jakieś makro-gadzety plus miliony rzeczy które możnaby produkować.

    Myślę, że tu blokadą jest bardziej psychologia, vide post http://canon-board.info/showpost.php...9&postcount=11
    Czyli panuje stereotyp: fotograf chce dobrą lustrzankę, kompakt jest dla dzieci

    Kolejna rzecz to, że jednak kompakt nie da takich możliwości jak 20d + 100-400L IS.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez osasa
    Wiec, czy jest sens robienia takiego kompakta, zeby w niczym nie ustępował lustrzance, a ciągle był kompaktem?
    Nie da się zrobić kompakta, który by w niczym nie ustępował lustrzance i ciągle był kompaktem, bo:
    1) nie ma lustra (bo jak ma lustro to jest lustrzanka)
    2) nie ma odczepianych i wymienialnych obiektywów (bo jak ma to nie jest kompakt)

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    1. zgoda, ale do czego służy lustro?
    2. a niby dlaczego?
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  4. #14
    Bywalec Awatar osasa
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Lubartów PL/Newport News VA
    Wiek
    43
    Posty
    131

    Domyślnie

    No tak, stereotypy, fotograf jest fotografem jeśli ma lustrzankę, człowiek z kompaktem to tylko człowiek z kompaktem...
    Aż pozwole sobei zacytować z linka podanego przez Tomka: "Zaawansowane kompakciki sa nie tylko piekne, solidnie zbudowane, ale daja zaskakujaco porządne fotki."
    MINEK:
    1) po co w kompakcie lustro, dla komplikacji??? to tylko dodatkowy element poruszany mechanicznie mogący się popsuć
    2)hmm, nie widziałem kompakta z wymienialnymi obiektywami, więc tu przyznaję racje.
    Ale tutaj pojawia się problem definicji, od czego zalezy czy aparat jest kompaktem? Kompakt, to określenie ma się chyba kojarzyć z kompaktowymi czyli niewielkimi zwartymi wymiarami, no ale to już nieaktualne, biorąc pod uwagę niektóre kompakty, wymiarami dorównujące lustrzankom...
    Ostatnio edytowane przez osasa ; 04-12-2005 o 03:07
    Camera Obscura/ Szkło powiększające x 2/ bambusowy statyw/ świczka+odblask z "pazłotka" - od czegoś trzeba zacząć :rolleyes:

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    1. zgoda, ale do czego służy lustro?
    2. a niby dlaczego?
    Mówimy o Lustrzance i Kompakcie.
    W lustrzance jest lustro, inaczej skąd była by jej nazwa?
    Kompakt jest kompaktowy, zatem wszsytko w jednym, czyli się go nie rozkłada na kawałki, jest jedną bryłą - korpus z obiektywem.

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez osasa
    MINEK:
    1) po co w kompakcie lustro, dla komplikacji??? to tylko dodatkowy element poruszany mechanicznie mogący się popsuć
    Nie wiem, widziałem kompatowe lustrzanki cyfrowe. Oly E-cośtam (chyba E-20, na dpreview piszą: optical TTL), ma lustro, bo obraz widać przez wizjer i na matówce, cicho kłapie jak je podnosi, ale nie ma wymiennych obiektywów. Widziałem też kompaktową lustrzankę Oly analogową - obiektyw na stałę, trochę dziwny kształt, kadrowanie przez obiektyw.
    Lustro jest po to, żeby było widać przez obiektyw obraz analogowy, nie przetworzyony przez matrycę.
    Cytat Zamieszczone przez osasa
    2)hmm, nie widziałem kompakta z wymienialnymi obiektywami, więc tu przyznaję racje.
    Ale tutaj pojawia się problem definicji, od czego zalezy czy aparat jest kompaktem? Kompakt, to określenie ma się chyba kojarzyć z kompaktowymi czyli niewielkimi zwartymi wymiarami, no ale to już nieaktualne, biorąc pod uwagę niektóre kompakty, wymiarami dorównujące lustrzankom...
    Według mnie kompakt to właśnie aparat ze zintegrowanym wszystkim co się da. Mogą być kompaktowe lustrzanki, wiem bo widziałem.

    Jak widać, istnieją hybrydy i hybrydy hybryd.
    Ostatecznie podział zrobił bym taki: w kompakcie nie da się wymieniać obiektywów i kompakt (cyfrowy) ma wyraźnego laga podczas robienia zdjęcia. Po zmianie ogniskowej musi się długo zastanawiać z ustawieniem ostrości, bo większość mechanizmów z obiektywu jest przetwarzana jakoś centralnie.

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar thorin
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Silesia
    Wiek
    39
    Posty
    1 990

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez osasa
    No tak, stereotypy, fotograf jest fotografem jeśli ma lustrzankę, człowiek z kompaktem to tylko człowiek z kompaktem...
    Aż pozwole sobei zacytować z linka podanego przez Tomka: "Zaawansowane kompakciki sa nie tylko piekne, solidnie zbudowane, ale daja zaskakujaco porządne fotki."
    MINEK:
    1) po co w kompakcie lustro, dla komplikacji??? to tylko dodatkowy element poruszany mechanicznie mogący się popsuć
    2)hmm, nie widziałem kompakta z wymienialnymi obiektywami, więc tu przyznaję racje.
    Ale tutaj pojawia się problem definicji, od czego zalezy czy aparat jest kompaktem? Kompakt, to określenie ma się chyba kojarzyć z kompaktowymi czyli niewielkimi zwartymi wymiarami, no ale to już nieaktualne, biorąc pod uwagę niektóre kompakty, wymiarami dorównujące lustrzankom...
    wzialem niedawno kompakt olympusa do reki... i co ? i tam jest tak malo klawiszy ze nie rozumiem jakim cudem ktos to kupuje, caly interfejs utrudnia miast ulatwiac prace/zabawe, chcac zmienic ISO trzeba gdzies gleboko w menu gmerac, pomijajac to ze nie uzyskasz przyslon rzedu 32 czyli najmniejszej dostepnej do malego obrazka - a takie przy makro sie czasem przydaja, nie bede sie powtarzal jak w watku przytoczonym przez Tomka: "Canonierzy - dlaczego kupujecie drogie kompakty..." psioczylem na kompakty i wyklocalem sie z ich powodu, dla mnie szybkosc reakcji aparatu, mozliwosc precyzyjnych ustawien, i niskie zaszumienie matrycy mowi samo za siebie, kompakty nigdy nie dogonia luster cyfrowych, tak jak maly obrazek nigdy nie dogoni sredniego formatu, nawt jesli inzynierowie beda w stanie zbudowac kompakt o technice tak zaawansowanej jak w lustrach, to ich smieszne obiektywiki bede te kompakty deklasowaly... takiej miniaturyzacji w optyce nie jestesmy w stanie przeskoczyc... pozdro...
    przebłysk geniuszu japońskich inżynierów posiadam, człowieku, dziewiętnastoletni Canon...
    pozor, teď vyletí ptáček, usměj se hezky a řekni sýr.

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thorin
    chcac zmienic ISO trzeba gdzies gleboko w menu gmerac
    350d tutaj też kiepsko wypada. krok w tył w porównaniu z 300d.

    pomijajac to ze nie uzyskasz przyslon rzedu 32 czyli najmniejszej dostepnej do malego obrazka
    A po co? Przy f5 głębia jest pewnie większa niż przy f32 w małym obrazku.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar thorin
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Silesia
    Wiek
    39
    Posty
    1 990

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    350d tutaj też kiepsko wypada. krok w tył w porównaniu z 300d.
    niewiem, nie mialem w rekach, moj trabant sprawuje sie pod tym wzgedem bardzo dobrze


    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    A po co? Przy f5 głębia jest pewnie większa niż przy f32 w małym obrazku.
    myslisz Tomku ze przy makro tez ?
    przebłysk geniuszu japońskich inżynierów posiadam, człowieku, dziewiętnastoletni Canon...
    pozor, teď vyletí ptáček, usměj se hezky a řekni sýr.

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thorin
    myslisz Tomku ze przy makro tez ?
    Przy makro też jest większa niż przy makro w lustrze a niby czemu nie?
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •