Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Wątek: 7D i co dalej z tymi szkłami

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    40

    Domyślnie 7D i co dalej z tymi szkłami

    Witam wszystkich!

    Czym dalej w las tym więcej drzew. Czytam testy, recenzje i dyskusje na forach i nic mi się nie rozjaśnia.
    Zainspirowany postem Aptekarza „Szkło do 7D 18-135 czy 15-85 ??” zauważyłem . że nie tylko ja mam problem z doborem szkieł. Jak coś kosztuje normalnie to jest do bani, jak średnia półka to za ciemne, jak ok. to za słono. Często słyszę, że matryca w siódemce jest wymagająca, że świetny AF i szkoda nawet na starcie byle co zakręcać. Jaki zakres ogniskowej inni piszą - tylko stałki, z IS czy bez ale jaśniejszy, dłuższe z IS nie poręczne. Ja osobiście mam doświadczenie z 28-135mm f3,5-5,6 IS USM oraz 50mm f1,8 II co prawda jest lepszy f1,4 ale 1000zł różnicy wole dołożyć do 70-200mm f4, który mam na celownik czekam tylko na wolne środki na koncie. Jak naprawdę spisują się szkła innych producentów : jedni chwalą Tamrona inni Sigme nie wspominając o innych, czy według Was warto odejść od oryginalnych.

    Osobiście w moim zestawie z jednej strony brakuje mi kąta ,a z drugiej jest za krótko.

    Ze względu na ogromną rozpiętość sprzętu mam propozycje by zebrać to jakoś do kupy i podzielić. Wiadomo, że ilu ludzi tyle opinii, że każdy ma inne upodobania co do marki sprzętu i rodzaju zdjęć jedni wolą róże inni piwo duże:-P
    Mam propozycje
    Po 1) byście zaproponowali : uniwersalny zestaw czyli wszystko to co powinno znaleźć się w torbie przeciętnego użytkownika, który robi fotki rodzinne, dzieciom, kochankom, u cioci na imieninach, wycieczkowe, portrety, rowery, ogniska itp. Full uniwersalnie i wszechstronnie i to w dwóch wersjach - A) tańsza (przejściowa), czyli szkła, które charakteryzują się dobrym stosunkiem ceny do jakości, a na, które będą mogli pozwolić sobie początkujący oraz w wersji wysublimowanej (docelowej) B) czyli odpowiednik tego sprzęt z głównym uwzględnieniem jakość.
    Po 2) Chciałem Was prosić o doradzenie wszystkim innym co do tej torby z biegiem czasu i doświadczenia warto dorzucić np. w kategorii zdjęć marko się dla początkujących wystarczy to i to - wersja A), a dla profesjonalisty B) super nadaje się to i tamto, a jeśli chodzi o Tele to tylko to.
    Zapraszam do wypowiedzi wszystkich chętnych, którzy chcą podzielić się swoim doświadczeniem i wesprzeć mniej doświadczonych.

    Piszcie o : najbardziej użytkowych zakresach, czy czasem sacerzoom czy jednak lepiej pobawić sie w żonglerke, czy lepiej lampa czy dołożyć do jasniejszego szkła, czy róznica są warte pieniedzy, co cieszy, co przeszkadza, a co dyskwalifikuje.


    Ale się rozpisałem - Dzięki 8)

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Nie ma w temacie żadnej uniwersalnej odpowiedzi, chyba że chcesz uśrednić to co tu ludzie wpiszą. Nie wiem, czy to ma sens. Jeżeli chciałbyś np. mieć np. mniej więcej odpowiednik tego, czego używam ja i co wydaje mi się na 17 listopada 2010 DLA MNIE odpowiednie (bez przeinwestowania), do 7d musiałbyś przykręcić:

    1. UWA np. C10-22
    2. Tani standard z lampą np. 17-85 z 430EXII
    3. Nieistniejącą w systemie Canona stałkę EFs 35/1.8
    4. Potret/makro C60/2.8
    5. Tele ze stabilizacją C55-250
    Entuzjastyczny Neofita

  3. #3
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    40

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Nie ma w temacie żadnej uniwersalnej odpowiedzi, chyba że chcesz uśrednić to co tu ludzie wpiszą. Nie wiem, czy to ma sens. Jeżeli chciałbyś np. mieć np. mniej więcej odpowiednik tego, czego używam ja i co wydaje mi się na 17 listopada 2010 DLA MNIE odpowiednie (bez przeinwestowania), do 7d musiałbyś przykręcić:

    1. UWA np. C10-22
    2. Tani standard z lampą np. 17-85 z 430EXII
    3. Nieistniejącą w systemie Canona stałkę EFs 35/1.8
    4. Potret/makro C60/2.8
    5. Tele ze stabilizacją C55-250
    Ad 2 po 17-85 wszyscy jadą i proponuja C15-85 czy różnica jest warta tej kasy

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RMAx Zobacz posta
    Ad 2 po 17-85 wszyscy jadą i proponuja C15-85 czy różnica jest warta tej kasy
    No właśnie to zależy.
    Dla mnie ten zakres przestał być na tyle interesujący, że "opędzam" go obiektywem klasy CCC (cena czyni cuda ). Gdyby zarabiał na ślubach, było by zupełnie inaczej. Po domu i tak skręcam przysłonę do f5.6, żeby mi więcej niż jedna osoba wśród śpiewających kolędy wyszła ostra. Ważne żebym miał czym sufit oświetlić.

    A różnica ceny jest dramatyczna - 17-85 możesz kupić za kilka setek, 15-85 za 2000 zł (używki). Wiadomo, 15-85 jest o wiele lepszy, tyle że jeżeli będziesz go używał do mało wyrafinowanych zadań, po co Ci ta "o wiele lepszość"?
    Entuzjastyczny Neofita

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    40

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    No właśnie to zależy.
    Dla mnie ten zakres przestał być na tyle interesujący, że "opędzam" go obiektywem klasy CCC (cena czyni cuda ). Gdyby zarabiał na ślubach, było by zupełnie inaczej. Po domu i tak skręcam przysłonę do f5.6, żeby mi więcej niż jedna osoba wśród śpiewających kolędy wyszła ostra. Ważne żebym miał czym sufit oświetlić.

    A różnica ceny jest dramatyczna - 17-85 możesz kupić za kilka setek, 15-85 za 2000 zł (używki). Wiadomo, 15-85 jest o wiele lepszy, tyle że jeżeli będziesz go używał do mało wyrafinowanych zadań, po co Ci ta "o wiele lepszość"?
    zgadzam sie z Toba ale 17-85 w tym zakresie w którym najbardizej mnie intersuje jest najgorszy wiec nie spiesze sie by brnąć w tą uliczke.
    a moze jakas szeroka stała ze stajni C

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RMAx Zobacz posta
    a moze jakas szeroka stała ze stajni C
    Też zauważyłem, zima idzie.
    Entuzjastyczny Neofita

  7. #7
    Coś już napisał
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    68

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RMAx Zobacz posta
    Ad 2 po 17-85 wszyscy jadą i proponuja C15-85 czy różnica jest warta tej kasy
    Wszyscy jadą po tym obiektywie jeśli traktować go jako główny obiektyw. Robiłem zdjęcia 17-85mm i w połączeniu z lampą jest bardzo ostro i barwnie, ale bez lampy już jest słabo. Jeśli podzielisz obiektywy na te do zadań specjalnych (np. stałki, uwa, megazoomy), to musisz mieć też drugą grupę jaką są obiektywy uniwersalne, własnie po to żeby popstrykać zdjęcia u cioci na imieninach, a do takiego zastosowania ani 10-22, ani 70-200 ani 85/1.8 nie będą dobre, bo potrzebujesz po pierwsze lampy, a po drugie zwykłego zooma typu 17-85 (w takim przypadku kupowanie 15-85 to strata kasy). Natomiast jeśli traktujesz ten typ obiektywu jako podstawowy który najczęściej będziesz podpinał do body, to wtedy lepiej wziąć 15-85mm. Ja robię tak, że do zdjęć na dworze mam 50mm/1.8 i to mi wystarcza. A do zdjęć w mieszkaniu mam 18-55 i lampę 430exII. Kit 18-55 bez lampy jest słaby, ale z lampą ostrość jest zadowalająca, a kolorami się nie przejmuję, bo i tak gdy odbijam lampę od sufitu to muszę potem korygować kolory na komputerze. Gdy kupiłem lampę, to 18-55 z mydlanego kiepskiego obiektywu stał się użytecznym obiektywem, bez większych rewelacji, ale z lampą daje radę, na tyle że odpuściłem sobie zakup 15-85 i 17-55/2.8, jeżeli już, to do robienia domowych imieninowych fotek kupię 17-85mm.

    Wracając do postawionego przez Ciebie pytania w pierwszym poście, to ja bym podzielił obiektywy w ten sposób:

    Grupa 1 - obiektywy do zadań specjalnych

    - C10-22 (krajobrazy, wnętrza, czasem rodzinka gdy jej sporo przyjdzie)
    - C28/2.8 (chyba tylko ja na tym forum polecam ten obiektyw, ale on kosztuje 770 zł i jest wart swojej ceny, to jest najostrzejsza z tych tanich stałek Canona - do zdjęć ludzi we wnętrzach z możliwością uzyskania rozmytego tła, a jednocześnie da się zmieścić ludzi w kadrze jeśli masz małe mieszkanie)
    - C50mm/1.8 (portrety i fotografowanie ludzi i dzieci na dworze)
    - C85mm/1.8 (portrety)
    - C70-200/4 (portrety, sport, zwierzęta, ludzie, elewacje)

    (są to najtańsze z możliwych obiektywów)

    Grupa2 - obiektywy uniwersalne

    - C17-85 (do zdjęć rodzinnych w domu, z lampą)

    Gdybym miał zaczynać od zera i chciałbym zacząć oszczędnie, to kupiłbym na początek:

    - C17-85
    - C28/2.8
    - C50/1.8
    - C430exII

    To i tak nie jest tanio, bo za całość trzeba dać 3000 zł, ale za te 3000 zł masz trzy obiektywy i lampę i masz lekko zaawansowany komplet do wszystkiego, a nie jeden obiektyw 15-85mm czy 17-55mm za 2300-3500 zł.
    40D i najtańszy zestaw szkieł: 18-55, 55-250, 50/1.8, 430exII

  8. #8
    Uzależniony Awatar RomanS
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    73
    Posty
    830

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RMAx Zobacz posta
    Ad 2 po 17-85 wszyscy jadą i proponuja C15-85 czy różnica jest warta tej kasy
    Co tu sie tak zastanawiac, kupiles dobry aparat to i kup do niego jeden dobry obiektyw C. 17-55/2.8 IS. Po jakims czasie zobaczysz czego Ci brakuje i sobie dokupisz. A z proponowanego zestawu, zdjecia bedziesz mial naprawde niezle.

  9. #9
    Coś już napisał
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    68

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RomanS Zobacz posta
    kup do niego jeden dobry obiektyw C. 17-55/2.8 IS
    Najpierw proponuję obejrzeć porównanie ostrości obu obiektywów (17-55 i 17-85): http://www.the-digital-picture.com/R...=0&FLI=0&API=0
    (moim zdaniem 17-85 wygrywa w całym zakresie, a zwłaszcza na szerokim końcu) (wiem wiem że zdjęcia to nie tylko ostrość, ale i głębia)

    Potem proponuję porównać cenę:
    - 17-55 kosztuje 3200 zł
    - 17-85 kosztuje 900 zł

    Różnica w cenie: 2300 zł i to jest trochę za dużo jak za podstawowy, uniwersalny obiektyw. Lepiej moim zdaniem wziąć 17-85, a za zaoszczędzone 2300 kupić: 70-200/4 lub 28/1.8+50/1.8 lub 28/2.8+50/1.8+85/1.8 lub 10-22 (kosztem troszkę większej głębi ostrości w obiektywie podstawowym zaoszczędzimy tyle pieniędzy, że starczy nam na dodatkowe obiektywy)
    40D i najtańszy zestaw szkieł: 18-55, 55-250, 50/1.8, 430exII

  10. #10
    Uzależniony Awatar RomanS
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    73
    Posty
    830

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Siemek Zobacz posta
    Najpierw proponuję obejrzeć porównanie ostrości obu obiektywów (17-55 i 17-85): http://www.the-digital-picture.com/R...=0&FLI=0&API=0
    (moim zdaniem 17-85 wygrywa w całym zakresie, a zwłaszcza na szerokim końcu) (wiem wiem że zdjęcia to nie tylko ostrość, ale i głębia)
    ...
    No z tej uwagi i tego porownania to tylko :-D . Dawno sie tak nie rozbawilem.
    Mysle ze wielu to czytajac biedzie mialo niezly ubaw.

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •