Strona 19 z 42 PierwszyPierwszy ... 9171819202129 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 190 z 420

Wątek: [test] SIGMA 85/1.4 EX DG HSM

  1. #181
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    gdynia
    Wiek
    46
    Posty
    269

    Domyślnie

    No i pierwsza rysa na diamencie. Sigmę kupiłem w cyfrowe.pl. Miał wyraźny FF, z 5d2 i 7d to nie problem, bo wyregulowałem AF w body. Ale chciałem wyregulować też ze starym 5d. Wpadłem wczoraj do serwisu na Karwinach w Gdyni, a tu się okazuje że moja gwarancja jest nieważna. Wg pani przyjmującej w serwisie uznają tylko gwarancje K-Consult, gwarancja od cyfrowych to gwarancja europejska. Żeby było śmiesznie - gdyby sprzęt był kupiony gdzieś w Europie (Polska widocznie nie jest), to nie byłoby problemu, gwarancja byłaby ważna. Ale na sprze kupiony w Polsce ważna jest tylko gwarancja K-Consult. Mnie jako klienta nie obchodziły kwestie skąd sklep ma towar (nie pomyślałem nawet, że to może być jakiś problem), a teraz okazuje się że mogę skalibrować szkło jedynie za opłatą, chyba 230 zł. W cyfrowych dowiedziałem się telefonicznie, że to nie pierwszy problem z serwisem sigmy, ale że po ich interwencji zawsze serwis naprawia sprzęt w ramach gwarancji. Generalnie jestem zniesmaczony sytuacją, nie mam zamiaru kopać się z koniem i kłócić się z serwisem. Po weekendzie dzwonię do dystrybutora sigmy z pytaniem o zasadność odmowy regulacji w ramach gwarancji. Jeśli to nie pomoże to oddaję sprzęt do sklepu, niech sklep sam wyjaśnia z sigmą gdzie mogą realizować gwarancje.

  2. #182
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Problemem w tej sytuacji jest sklep a nie K-Consult.
    Dziwi mnie, że tak uznany sklep robi takie jajka.

  3. #183
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Problemem w tej sytuacji jest sklep a nie K-Consult.
    Dziwi mnie, że tak uznany sklep robi takie jajka.
    A mnie dziwi, że Sigma w Polsce pozwala na takie praktyki

  4. #184
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    809

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Problemem w tej sytuacji jest sklep a nie K-Consult.
    Dziwi mnie, że tak uznany sklep robi takie jajka.
    sklep robi sobie jaja? raczysz żartować...

  5. #185
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem producenta/importera, więc może sobie zasady ustalać jak chce.

  6. #186
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    809

    Domyślnie

    oczywiście. importer może mieć swoje widzimisie co do gwarancji na terenie kraju, w którym ów produkty dystrybuuje jednak nadrzędnym dokumentem jest gwarancja producenta, która to daje określone prawa nabywcy sprzętu na terenie danego obszaru dystrybucyjnego, w tym przypadku UE. Reguluje to również prawo UE.
    Czymże innym, jak nie potwierdzeniem tego są słowa ów dystrybutora, cyt:
    "Żeby było śmiesznie - gdyby sprzęt był kupiony gdzieś w Europie (Polska widocznie nie jest), to nie byłoby problemu, gwarancja byłaby ważna"
    I to sklep robi sobie jaja?? Jaja robi tu sobie autoryzowany serwis wpisany w karcie gwarancyjnej produktu Sigma zakupionego na terenie Europy. Zwykła dyskryminacja produktów spoza własnej dystrybucji z czego to zresztą Sigma w PL słynie - czarne listy, podrabiane szkła i inne śmiesznostki...

  7. #187
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Problemem w tej sytuacji jest sklep a nie K-Consult.
    Dziwi mnie, że tak uznany sklep robi takie jajka.
    To nie jest jedyny znany sklep, który obiecuje polską gwarancję a klient dostaje gwarancję "sklepową".

    Zawsze lepiej się dopytać przed zakupem dokładnie, jaka jest gwarancja. Oczywiście zgadzam się z tym, że autoryzowany serwis powinien naprawić sprzęt niezależnie od miejsca zakupu. Oczywiście jeśli zakup legalny, na paragon fiskalny czy fakturę.
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  8. #188
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nowart Zobacz posta
    oczywiście. importer może mieć swoje widzimisie co do gwarancji na terenie kraju, w którym ów produkty dystrybuuje jednak nadrzędnym dokumentem jest gwarancja producenta, która to daje określone prawa nabywcy sprzętu na terenie danego obszaru dystrybucyjnego, w tym przypadku UE. Reguluje to również prawo UE.
    Czymże innym, jak nie potwierdzeniem tego są słowa ów dystrybutora, cyt:
    "Żeby było śmiesznie - gdyby sprzęt był kupiony gdzieś w Europie (Polska widocznie nie jest), to nie byłoby problemu, gwarancja byłaby ważna"
    I to sklep robi sobie jaja?? Jaja robi tu sobie autoryzowany serwis wpisany w karcie gwarancyjnej produktu Sigma zakupionego na terenie Europy. Zwykła dyskryminacja produktów spoza własnej dystrybucji z czego to zresztą Sigma w PL słynie - czarne listy, podrabiane szkła i inne śmiesznostki...
    Nie. Jeśli ktoś ma problem, to może w takim przypadku skorzystać z niezgodności towaru z umową, co jest regulowane przez prawo UE. Jak widzę mylisz te dwie instytucje, co wcale mnie nie dziwi.

  9. #189
    Pełne uzależnienie Awatar borkomar
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Płock
    Wiek
    45
    Posty
    1 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Nie. Jeśli ktoś ma problem, to może w takim przypadku skorzystać z niezgodności towaru z umową, co jest regulowane przez prawo UE. Jak widzę mylisz te dwie instytucje, co wcale mnie nie dziwi.
    Jeśli kupujący ma sprawdzać co i jak jest z gwarancja zakupionego towaru w SKLEPIE a nie z worka na rynku po cichu to ja dziękuję za takie sklepy.
    Śmieszne jest też to, że w innych krajach UE te szkła są znacznie tańsze niż u nas - jakbyśmy do tej śmiesznej unii nie należeli.
    Ten kraj to jeden Pan powiedział, za co naturalnie przeprosić musiał to prawdziwie "Dziki Kraj".
    5D + L

  10. #190
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Nie. Jeśli ktoś ma problem, to może w takim przypadku skorzystać z niezgodności towaru z umową, co jest regulowane przez prawo UE.
    Wolne żarty. Korzystać z "niezgodności towaru z umową" w przypadku, gdy potrzebna jest kalibracja obiektywu
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez nowart Zobacz posta
    oczywiście. importer może mieć swoje widzimisie co do gwarancji na terenie kraju, w którym ów produkty dystrybuuje jednak nadrzędnym dokumentem jest gwarancja producenta, która to daje określone prawa nabywcy sprzętu na terenie danego obszaru dystrybucyjnego, w tym przypadku UE. Reguluje to również prawo UE./.../Jaja robi tu sobie autoryzowany serwis wpisany w karcie gwarancyjnej produktu Sigma zakupionego na terenie Europy. Zwykła dyskryminacja produktów spoza własnej dystrybucji z czego to zresztą Sigma w PL słynie - czarne listy, podrabiane szkła i inne śmiesznostki...
    Importer "może mieć swoje widzimisię", ale autoryzowany serwis nie może-producent autoryzując serwis powinien zagwarantować równy dostęp do niego niezależnie od każdej legalnej drogi dystrybucji. "Jaja robi sobie autoryzowany serwis Sigmy, bo widocznie producent mu na to pozwala"
    Nie wiem, może warto w tej sprawie monitować producenta ??:
    Jeśli się to nie zmieni, to istnieje inna opcja-wielu z nas bliżej ma do serwisu w krajach ościennych, a poza tym tam można ten sprzęt kupić taniej. Trzeba kupować i serwisować ten sprzęt w tych krajach i tyle. Istnieje tam też spora szansa na lepszą obsługę/fachowość i wyposażenie serwisu/ .
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Cichy Zobacz posta
    autoryzowany serwis powinien naprawić sprzęt niezależnie od miejsca zakupu. Oczywiście jeśli zakup legalny, na paragon fiskalny czy fakturę.
    Tak właśnie powinno być, bez żadnego ale
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez borkomar Zobacz posta
    Jeśli kupujący ma sprawdzać co i jak jest z gwarancja zakupionego towaru w SKLEPIE a nie z worka na rynku po cichu to ja dziękuję za takie sklepy./.../ w innych krajach UE te szkła są znacznie tańsze niż u nas - jakbyśmy do tej śmiesznej unii nie należeli.
    Ten kraj to jeden Pan powiedział, za co naturalnie przeprosić musiał to prawdziwie "Dziki Kraj".
    To prawda, tylko dlaczego tak się dzieje
    Ostatnio edytowane przez Sunders ; 02-01-2011 o 10:51 Powód: Automerged Doublepost

Strona 19 z 42 PierwszyPierwszy ... 9171819202129 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •