Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy ... 78910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 93

Wątek: Refleksja nad sytemem 4/3

  1. #81
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arkan
    W porównaniu do 20d, to jest dużo lepiej. W ogóle to kultura pracy tego systemu jest bardzo duża i daje bardzo naturalne odwzorowanie kolorów.
    No tak, ale mówiliśmy o jakichś specjalnych preferencjach do pracy studyjnej!
    Pamiętam, że Jerzy Kośnik używał kiedyś tylko i wyłącznie E10, czy E20; na czym zarabia pieniądze obecnie, nie wiem. W tej chwili wielkim fanem Olympusa jest natomiast Wacław Wantuch. Może rzeczywiście coś jest w tym systemie...

  2. #82
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    No tak, ale mówiliśmy o jakichś specjalnych preferencjach do pracy studyjnej!...
    Nie, nie mówilismy o specjalnych preferencjach, tylko o tym, że jest grupa użytkowników, dla których fromat 4/3 jest lepszym rozwiazaniem (bo robili przez ostatnie lata np Mamiyą 645) niż 3/2, a przewagi Canona (bezszumowe wysokie ISO, szybki AF itd) są dla nich bez znaczenia. I tyle. Rzecz nie opiera się na specyfikacji technicznej aparatu, tylko na specyfice pracy w studio i wszędzie tam gdzie nie używa się wysokich ISO i szybkiego AF-a. Jeśli nie wychodzi się poza ISO 100 i nie potrzeba szybkiego AF, to wszystkie przewagi Canona są co najmniej dyskusyjne, a cena za model klasy profesjonalnej (tak, tak - wbrew temu co się tutaj kolegom wydaje, E-1 był stworzony i wprowadzony jako klasa profesjonalna) wielokrotnie wyższa. Osobiście mogę powiedzieć, ze jeśli Oly zrobi kiedyś puszkę, która da dobre ISO 800 i 9 punktowy AF, to bedę dość poważnie rozważał zmianę systemu - po prostu podoba mi się 4/3.
    Pentax K-5 II, Leica M9

  3. #83
    Początki nałogu Awatar chuckyy
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Września
    Wiek
    46
    Posty
    482

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arkan
    <ciach>
    po prostu podoba mi się 4/3.
    mi również - do momentu kiedy czas zrobić odbitki - wtedy przestaje mi się podobać
    5d | Canon 16-35 2.8 L | Canon 24-70 2.8 L | Canon 70-200 4 IS L | Canon 85 1.8 USM | Speedlite 580 ex | Omnibounce STOFEN | LumiQuest Soft Screen | transcend 8 GB | kingstone 1 GB ELITE PRO & 2 GB ULTIMATE | Marumi DHG CPL 67, 77, 82 mm | statyw Velbon Sherpa 750R | Lowepro Staelth Reporter 200 AW | Śjakaś inna Lowepro | Military PRO LIMA :] Sporo planów na przyszłość... m.in. 135 L

  4. #84
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chuckyy
    mi również - do momentu kiedy czas zrobić odbitki - wtedy przestaje mi się podobać
    dlaczego?
    Pentax K-5 II, Leica M9

  5. #85
    Początki nałogu Awatar chuckyy
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Września
    Wiek
    46
    Posty
    482

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arkan
    dlaczego?
    Dlatego, że odbitki robię w 2/3. Po pierwsze dlatego, że zazwyczaj jest taniej, po drugie dlatego, że do takiego formatu zdecydowanie łatwiej dobiera się ramy albo albumy :]
    5d | Canon 16-35 2.8 L | Canon 24-70 2.8 L | Canon 70-200 4 IS L | Canon 85 1.8 USM | Speedlite 580 ex | Omnibounce STOFEN | LumiQuest Soft Screen | transcend 8 GB | kingstone 1 GB ELITE PRO & 2 GB ULTIMATE | Marumi DHG CPL 67, 77, 82 mm | statyw Velbon Sherpa 750R | Lowepro Staelth Reporter 200 AW | Śjakaś inna Lowepro | Military PRO LIMA :] Sporo planów na przyszłość... m.in. 135 L

  6. #86
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chuckyy
    Dlatego, że odbitki robię w 2/3. Po pierwsze dlatego, że zazwyczaj jest taniej, po drugie dlatego, że do takiego formatu zdecydowanie łatwiej dobiera się ramy albo albumy :]
    dzieki za info - nie wiedziałem.
    Pentax K-5 II, Leica M9

  7. #87
    Uzależniony Awatar Silent Planet
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Poznań / tu nie ma plenerów CB
    Posty
    832

    Domyślnie

    Ciekawa uwaga, Chuckyy.

    Myślałem sobie, że jak będę miał trochę niepotrzebnych pieniążków w kieszeni, to kupię sobie jakiś używany średni format, jakiegoś fajnego Pentaxa lub coś...
    Ale masz rację.
    Gdzie ja kupię na to ramki i albumy potem.

    Pozdrawiam.
    EOS is SILENCE
    "Enjoy the silence."
    ---
    Wróciłem...!
    analog & digital / black & white / calm & easy...

  8. #88
    Początki nałogu Awatar chuckyy
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Września
    Wiek
    46
    Posty
    482

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Silent Planet
    Ciekawa uwaga, Chuckyy.

    Myślałem sobie, że jak będę miał trochę niepotrzebnych pieniążków w kieszeni, to kupię sobie jakiś używany średni format, jakiegoś fajnego Pentaxa lub coś...
    Ale masz rację.
    Gdzie ja kupię na to ramki i albumy potem.

    Pozdrawiam.

    To ironia?
    5d | Canon 16-35 2.8 L | Canon 24-70 2.8 L | Canon 70-200 4 IS L | Canon 85 1.8 USM | Speedlite 580 ex | Omnibounce STOFEN | LumiQuest Soft Screen | transcend 8 GB | kingstone 1 GB ELITE PRO & 2 GB ULTIMATE | Marumi DHG CPL 67, 77, 82 mm | statyw Velbon Sherpa 750R | Lowepro Staelth Reporter 200 AW | Śjakaś inna Lowepro | Military PRO LIMA :] Sporo planów na przyszłość... m.in. 135 L

  9. #89
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    65
    Posty
    485

    Domyślnie

    Arkan- w studio pracowano starymi srednioformatowcami i o AF nikt nie slyszal. Ale w dobie syfry to (pewnie) uzywa sie juz glownie dslr i manualny focus w tych studzienkach trudno ustawic.
    Moi koledzy maja takie niewypasione studia, przy labach i stosuja obok analoga d70/20d- czasem jakies drozsze Canony i Nikosie, slyszalem kilka razy o E1 ale raczej nie u nas. Do dzis pracuja e10/20/20P jak konie i mechanicznie bija w dupsko wszelkie wydmuszki canona, czy inne. Takie sprzety nazywam wlasnie APARATAMI, mimo , że sa to staruszki i techniczne alzheimerki. Aaa i szumia.
    Ja stosuje sporadycznie iso 800 w Olku- troche szumi ale bez przesady. Uzywam w sztucznym swietle iso 1600 i odszumiam w neatimage lub noiseware. Efekt- lepszy niz papka z 350d, Zdjecia ciekawe i mimo utraty dynamiki po odszumieniu sa zywsze niz iso 100 w 350d ( to pisze troszke zlosliwie, ale niewiele przesadzam). Baaa, odszumiam iso 3200 i zdjecia na papierze( po odszumieniu) sa ciekawe- troszke specyficzne, ale o dziwo podobaja sie bardzo.
    Przestalem sie bac tych czulosci w Olku- nawet z szumkiem moga byc ciekawe- to zalezy jednak od oswietlenia i motywu. Oswietlam z jednego kierunku swiatlem halogenowym nawet od 20W, czyli slabym ale ustawionym blisko twarzy. Szumek w tle na 1600 jest przyjemny i przy obfitym naswietleniu pierwszego planu (na twarzy) znika. Zupelnie fajne fotki wyszly przy zarowce 100W- takiej zwyklej pod stozkowym, zabytkowym, blaszanym, kloszu. Wnetrze starego domu lekko czy mocniej zaszumione, jest ciekawe- plastyczne, zas postac oswietlona na pierwszym planie bardzo plastyczna.
    Jednak rzadko uzywam tych czulosci, tak tylko do zabawy i na probe. Zrobilem troszke odbitek 20x30 i sie podobaly.
    W plenerze nie potrzebuje wiecej niz iso 100 czasem 200. Kosciol- iso 400, rzadko 800. calosc obok analoga.
    Jurek Plieth- naprawde pisze to co widze i nie staram sie robic nikomu na zlosc. Milo mi, ze to potwierdzasz, bo czasem sie czuje jakbym mial zwidy.
    czesc.Ch.
    Ostatnio edytowane przez chomsky ; 05-01-2006 o 18:33

  10. #90
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    Chomsky, nie musisz mnie przekonywać do Olympusa, ja jestem do niego przekonany i jeśli w przyszłości zmienię Canona (co jest calkiem prawdopodobne, bo już mnie ta firma zaczyna wku....ać swoimi pomysłami marketingowymi typu body za 10 000 PLN bez uszczelnień i powiązania spota za punktem AF etc) to będzie pewnie Oly. Cyfrowy system Olympusa ma jedną kolosalną przewagę na C,N, KM i P - a mianowicie został w całości stworzony od nowa. Czyli nie jest to mniej lub bardziej udane połączenie analogowych szkieł i cyfrowych body, tylko całkowicie odrębny system. Czekam na to co pokaże E3 i pomimo, że nie spodziewam się jeszcze żadnych rewelacji, to będę cały czas czekał na E-x o jakości obrazu, które pozwolą na gładkie jpg-i w zakresie ISO 100-800. Jeśli równocześnie Oly zachowa swą doskonała funkcjonalność i jakość wykonania, to będzie dla mnie wart o wiele więcej niż jakikolwiek wynalazek semi-pro C, N czy inyego XYZ.
    Pentax K-5 II, Leica M9

Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy ... 78910 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •