Wszystko zależy jaka reporterka. Jak sportowa to 70-200 2.8 i dłuższe to podstawa. Jak śluby, demonstracje, newsy etc. to ja używałem tandemu 10-22 i 17-55/2.8. Lampe weź 580EXII. 17-40/4 ciemniejszy - to prawda - ale solidniejszy. Ja po dwóch latach musiałem dać 17-55 do rekalibracji i justowania, bo sie troche rozjechał.
Wg mnie najlepszym rozwiązaniem będzie C 17-55 + lampa. Chyba, że nie potrzebujesz zakresu powyżej wówczas jakieś 70-200. Jednak zostanie Ci mało kasy na wersję 2.8.
C. 17-55/2.8 IS, bo to najlepszy zoom pod mniejsza klatke, no i 70-200/4 L . Juz to ktos tez pisal. Oba mam uzywam sprawdzaja sie znakomicie.
mi 17-55/2.8 towarzyszy niemal zawsze, ale i stałki często podpinam.. jak bym miał taką kase i taki dylemat, to brałbym albo C 17-55/2.8, bo szkło ostre i ładnie maluje, albo T17-50/2.8 bo dobrze maluje i tanie, a do tego warto zastanowić się nad T70-200/2.8, jako wsparcie tańsze tele, ewentualnie możesz brać coś z zakresu 10-20, np. Canonowskie albo Tokine 11-16/2.8
#
5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...
A co byście powiedzieli na temat C17-40 i APS-C ?
Albo tamrona 17-50 2.8 może być nawet nowy VC do tego 70-200 f4 i lampke,i masz bardzo fajny zestaw na wiekszość sytuacji
EOS + L i kupa gratów ...
Kolejny temat "mam 5 tysi ale nie wiem czego mi brakuje, może wy wiecie?" Ktoś już tu zapytał co to za reporterka bo od tego trzeba zacząć. Co innego reportaż z imprezy ulicznej, uroczystości rodzinnej w domu, ślubu w kościele, meczu piłki nożnej czy z przylotu ważnej osobistości na jakieś tam lotnisko. Wszystko to reporterka ale jednak wymagania co do sprzętu zupełnie inne.
Masz racje, źle sprecyzowałem pytanie...
Oczywiście jest to bardziej reporterka uliczna(do gazet)
Ale są to różnego rodzaju sytuacje.
Najbardziej mi zależy nad kupnem czegoś szerokokątnego, przyszłościowego(może wkrótce ff), co moglibyście mi doradzić, jeśli chodzi o firmę to tylko Canon.
Jeżeli wkrótce FF, to 24-105 wydaje się rozsądnym wyborem
do tego typu reporterki.
Pozdrówka!
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."