Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Wątek: Zdjęcia z lampą ostrzejsze niż bez lampy - dlaczego tak się dzieje?

Coś już napisał

Domyślnie Zdjęcia z lampą ostrzejsze niż bez lampy - dlaczego tak się dzieje?

Jestem amatorem więc proszę się nie śmiać z mojej ignorancji! :-)

Kupiłem jakiś czas temu lampę 430EX II i zauważyłem, że lampa w połączeniu z obiektywem 18-55IS daje ostrzejsze zdjęcia niż bez lampy. Zdjęcie z lampą przy 1/60s bywa najczęściej ostrzejsze niż zdjęcie bez lampy przy 1/8000s. Do tej pory myślałem (i potwierdzają to testy np. na optycznych), że Canon 18-55IS ma kiepski zakres 35-55mm, ale w połączeniu z lampą zdjęcia wychodzą bardzo okej nawet w tym zakresie i nie widać ułomności które są zauważalne przy pracy bez lampy.

Pytanie brzmi czy ktoś może jakoś racjonalnie wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje? Tzn. dlaczego kiepski obiektyw daje dobre (ostre) zdjęcia w połączeniu z lampą? Też macie takie spostrzeżenia?

Pełne uzależnienie
    Miasto
    Wrocław

Domyślnie

lampa daje tylko zludzenie lepszej ostrosci, normalna sprawa
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

Uzależniony
    Miasto
    Bieruń

Domyślnie

Jest proste wyjaśnienie. Światło!
    Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5

Uzależniony

Domyślnie

i wspomaganie.

Uzależniony Awatar poszukiwacz2006
    Miasto
    dawna stolica

Domyślnie

i może różne wartości ISO.
    Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
    hobbystycznie - brak czasu niestety :-(

Początki nałogu
    Miasto
    Warszawa

Domyślnie

Lampa zazwyczaj sprawia,że światło jest bardziej kierunkowe przez co sprawia wrażenie konturowości i czasami lepsze wydobycie faktury.