BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie
goran - Dzięki za wyjaśnienie. Oczywiście z miłą chęcią obejrzę efekty, jakie uzyskałeś. Kojarzę o co chodzi - oglądałem filmiki instruktażowe Zacka Ariasa i Davida Hobby. Za pomocą żółtego filtra CTO możemy np uzyskać niebieskie zabarwienie tła, a za pomocą filtra WG można uzyskać wypasiony purpurowy zachód słońca w tle.
A jakich filtrów używacie, bo zakładam że nie tych tanich z alledrogo tylko jakiś bardziej profesjonalnych. Możecie jakieś polecić ?
Eos 50D, 17-85, 28/2.8, 430 EX II
Zdjęcia na CB: http://canon-board.info/showthread.php?t=62961
Zdjęcia na PB: http://xite.pinkbike.com/
Używam "tych tanich z alledrogo".
Osobiście kupiłem LEE, kosztują zależnie od tego jaki to komplet. Konkretnie wziąłem te:
http://allegro.pl/filtry-lee-strobis...532338930.html
Chyba najatrakcyjniejsza oferta. Jestem zadowolony i polecam. No i wysyłka gratis.![]()
oczywiście, że mogę.
W zestawie np. firmy cokin znajdują się filtry nazwane przez producenta (?)
Full White Diffusion (filtr zmiękczający światło lampy błyskowej - mocny)
Half White Diffusion (filtr zmiękczający światło lampy błyskowej - słaby)
Wyglądają jak "szary filtr". Nie przez przypadek ominąłem opisanie tych filtrów ponieważ nigdy ich nie użyłem. Podejrzewam, że maja za zadanie tylko osłabić błysk i jakoś na razie widzę potrzeby ich zastosowania. Natomiast jeżeli rzeczywiście mają jakieś zdolności zmiękczające co wynika z ich nazwy to i tak podejrzewam, że modyfikatory wymienione chociażby przez Ciebie zdecydowanie lepiej się sprawdzą.
W zestawie Lee także są takie filtry ale juz 5 redukują światełko o 3,2,1 i 0.5 i uwaga 0 :-D
7D, 5D2, 16-35, 35, 50, 85, 135, 70-200
Ponieważ mam 4 lampy to zastanawiam sie nad takim zestawem filtrów kolrowych:
http://allegro.pl/cokin-photogels-24...522675603.html
Czy dobrze rozumiem że są to takie same folie jak te paski od LEE? Wyszłoby sporo taniej po przycięciu do rozmiarów odpowiednich na speedlighty.
A np. Jak robimy zdjęcia o zachodzie słońca z fleshem, chociaż by portret, to żeby zrównać temp. barwową flesha do otoczenia, to musimy użyć niebieskiego filtru. Dobrze rozumiem ?
Eos 50D, 17-85, 28/2.8, 430 EX II
Zdjęcia na CB: http://canon-board.info/showthread.php?t=62961
Zdjęcia na PB: http://xite.pinkbike.com/
Hej, mam takie pytanie. Mam koleżance robić zdjęcia ślubne w kościele. Niestety wszystkie szuby w tym kościele są zielonymi witrażami, więc w środku wszystko ma zielony odcień, do tego podczas mszy dochodzą żarówki dające wybuchową mieszankę kolorystyczną. Koleżanka chce zdjęcia kolorowe.
Czy da się coś zrobić w tej sytuacji? Jaki kolor filtra na lampe trzeba użyć?