jesli masz cale studio fotografii produktowej to bralbym na twoim miejscu 100 non L, bo roznicy przy wysokich przeslonach nie zauwazysz [a takich zakladam ze bedziesz uzywal, bo w studiu na f2.8 raczej nie bedziesz jechal, predzej f8-f11], natomiast jesli chcialbys czasami ten obiektyw wykorzystywac do innych celow [portret, makro w swietle zastanym itd.] to hIS w 100L to jest naprawde fajna rzecza, da sie zrobic w pelni uzywalne fotki na 1/5s
kiedys uzywalem tez Sigmy 50mm f/2.8 EX DG Macro i jakosciwo w studiu tez dawala swietnie rade, ale ze wzgledu na ogniskowa fotografowane przedmioty/obiekty mialem kilka centymetrow przed przednia soczekwa, z 100mm jest o niebo lepiej
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
zreszta tak samo z canonem ef-s 60mm, bedziesz musial podchodzic na kilka cm od obiektu, 100mm daje wyraznie wiekszy komfort pracy niz krotsze ogniskowe