Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 52

Wątek: Canon 17-40 mm f/4.0L EF USM a 70-200 mm f/4.0L EF USM, który wybrać?

  1. #31
    Uzależniony Awatar Bartek_902
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    DĘBLIN
    Posty
    690

    Domyślnie

    Ale jak będziesz miał fundusze to kup i 17-40 bo to zacne szkło,jak naswoją klase tanie a super wykonane i daje niezły obrazek,co prawda niektórzy twierdzą że pazur pokazuje dopiero na FF ale mnie i na cropie satysfakcjonuje,z moim 7d działa super
    EOS + L i kupa gratów ...

  2. #32
    Coś już napisał
    Dołączył
    Feb 2006
    Posty
    85

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michalwil Zobacz posta
    Właśnie też mam takie wrażenie - 70-200L świtny obiektyw - ale czy ciężar i "węższe zastosowanie nie spowoduje, że będzie leżał na półce? Kurcze chyba muszę to wszystko sobie przemyśleć
    ef 17-40=500g
    ef 70-200=705g.

    Więc który cieżar Cię*przeraża Co do zastosowań zadaj sobie pytanie ile razy robiąc kitem myślałeś: "Kurcze przydałoby się bliżej (bo nogami się nie da)" Jeśli przy co drugim zdjęciu to chyba wiesz co powinieneś zakupić jeśli przy co dziesiątym też już powinieneś:-D

    Cytat Zamieszczone przez model Zobacz posta
    bierz 70-200. 17-40 na cropie jest bez sensu
    A dlaczego bez sensu? Na kropie to 27-64 co IMHO jest bardzo dobrym zakresem krajobrazowym

    Szerokim kątem naprawdę jest bardzo trudno zrobić nie banalny pejzaż (zresztą*czym łatwo ), to bardzo specyficzne ogniskowe i zastosowanie.
    PozdRufka
    Flowenol
    -------------------------------------------------------------
    Life is too short for reading MTF charts.
    Craig16229

  3. #33
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie

    Tak naprawdę, to bez względu które szkło kupisz, to wybór będzie dobry. To od Ciebie zależy czego Ci bardziej trzeba i nikt za Ciebie nie zdecyduje.
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  4. #34
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    346

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scream Zobacz posta
    bez sensu, ponieważ?
    ponieważ patrz mój drugi post w tym temacie.

    17-40 to jest UWA do pełnej klatki, a nie uniwersalne szkło do cropa. Już lepszy byłby 17-55 IS, albo tamron 17-50 - obiektywy projektowane z myślą o małych matrycach.

    Powiem jeszcze raz: na przysłonach f/8 i mniej w amatorskich zdjęciach krajobrazowych 90% użytkowników nie dostrzeże różnicy między kitem z IS, a 17-40

  5. #35

    Domyślnie

    jeszcze inna sprawa, że do natury, w tym krajobrazów 70-200 może być krótki, zwłaszcza na ff

  6. #36
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    83

    Domyślnie

    przemysl jaka ogniskowa robisz krajobrazy
    -ja w wiekszosci uzywam ogniskowej 17-20 (FF) ,czyli odpada 70-200
    po drugie jaki korpus
    -jak zamierzasz przejsc na FF to tylko 17-40 zostaje , ale jesli masz cropa i w nim zostaniesz co najmniej na 2 lata ,to w gre wchodzi jeszcze 10-22 i 17-55is od canona
    przemysl i masz odpowiedz

    pozdrowienia
    Pozdrowienia
    -------------------
    CANON i szkielka

  7. #37
    Początki nałogu Awatar Scream
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Zielona Góra
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez model Zobacz posta
    ponieważ patrz mój drugi post w tym temacie.

    17-40 to jest UWA do pełnej klatki, a nie uniwersalne szkło do cropa. Już lepszy byłby 17-55 IS, albo tamron 17-50 - obiektywy projektowane z myślą o małych matrycach.

    Owszem jest to szkło to pełnej klatki i uważam, że równie dobrze spisuje się pod cropa. Po tym jak wysiadła mi Tokina 12-24, zainwestowałem w 17-40 i nie żałuję.

    Tandeta wykonania zarówno canona 17-55 jak i tamrona 17-50 do mnie nie przemawia. Poza tym dość często wspominany na tym forum wątek ostrości szkieł to (przynajmniej dla mnie) nie jedyny argument przemawiający za szkłem. Jest jeszcze coś takiego jak plastyka, oddanie kolorów itp. A tu Canon 17-40 wypada bardzo dobrze.

    Wracając do wątku. Bierz 17-40 . Nie spodoba się (w co wątpię) to sprzedasz bez większej straty. pzdr.
    pucha i grucha

  8. #38
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Chodziez
    Posty
    218

    Domyślnie

    Witam,sam do niedawna na tym forum zadawalem podobne pytania.I co ? Dalem sie namowic na 17-40/4 - chociaz bardzo chcialem wlasnie to szklo- i naprawde nie zaluje.Wykonanie.plastyka,kolory wszystko super.Goraco polecam.Moze jedna uwaga wczesniej posiadalem juz c,70-200/2.8.Jednak jezeli chodzi o krajobraz to glownie 17-40/4.Pozdrawiam
    Canon 1D Mk II, Canon 3000N,Canon 400/5.6L,Canon 70-200/2.8L,Canon 17-40/4 L,Sonnar 180/2.8,Manfrotto 055 PROB,M.468,Jobu Jr.Gimbal,Lowepro Mini Trekker,Lowepro 5AW,Lowepro 3 AW + zero umiejetnosci - ale sie staram.

  9. #39
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    346

    Domyślnie

    Mhm wykonanie, plastyka, kolory...

    Kolory to kwestia bardziej obróbki.

    Proszę mi powiedzieć po co uszczelnione szkło do krajobrazu ?

    I proszę mi jeszcze powiedzieć co to jest ta "plastyka" i jaki ma na nią wpływ obiektyw - bo coś mi się zdaje, że nie wiecie o czym mówicie
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała:

    jak kupisz kita + 70-200 to będziesz mógł porobić trochę zdjęć jednym i drugim, jak stwierdzisz, że jednak częściej robisz szerokim, to zmieniasz 70-200 na 17-40.

    jak kupisz 17-40 to nie będziesz miał wyboru, bo taniego dobrego tele nie kupisz i będziesz miał tylko szeroki.

    tak na marginesie zerknij jeszcze na ten temat:

    http://canon-board.info/showthread.php?t=30159
    Ostatnio edytowane przez model ; 18-10-2010 o 20:36 Powód: Automerged Doublepost

  10. #40
    Początki nałogu Awatar sbogdan1
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    k.Bielska - Białej
    Wiek
    58
    Posty
    359

    Domyślnie

    Hmm z krajobrazem bywa różnie raz potrzeba szerokości raz długości.
    Swego czasu nie wyobrażałem sobie wychodzić w plener bez szerokiego kąta , o ile można nazwać szeroko w przypadku 17/40 i to jeszcze na cropie.Generalnie szkiełko bardzo fajne, ale szerokość na cropie taka se.
    W momencie kiedy zakupiłem C 70/200 f4 , praktycznie w 99% jest ono moim podstawowym szkłem do pejzażu.Nie wyobrażam sobie nie mieć go w plecaku.
    Samo fotografowanie pejzażu i wielkość ogniskowej mimo wszystko zależy od indywidualnych preferencji i upodobań.
    Tak więc co byś nie kupił ( 17/40 ...70/200 ) będzie to udany zakup.
    Ze swojej strony namawiam na ten drugi.
    Tak jeszcze na marginesie 17/55 f2,8 IS - od pełnej dziury żyleta ,światło i IS - bajka.
    Czy tandeta ? nie powiedziałbym .
    EOS 40D,BG-E2N, 17-40/4L , 70-200/4L , 50/1.4, 85/1.8 ,T 28-75/2.8,

    Nie kłóć się z idiotami ściągną cię na swój poziom i pokonają doświadczeniem

Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •