Ale jak będziesz miał fundusze to kup i 17-40 bo to zacne szkło,jak naswoją klase tanie a super wykonane i daje niezły obrazek,co prawda niektórzy twierdzą że pazur pokazuje dopiero na FF ale mnie i na cropie satysfakcjonuje,z moim 7d działa super
Ale jak będziesz miał fundusze to kup i 17-40 bo to zacne szkło,jak naswoją klase tanie a super wykonane i daje niezły obrazek,co prawda niektórzy twierdzą że pazur pokazuje dopiero na FF ale mnie i na cropie satysfakcjonuje,z moim 7d działa super
EOS + L i kupa gratów ...
ef 17-40=500g
ef 70-200=705g.
Więc który cieżar Cię*przerażaCo do zastosowań zadaj sobie pytanie ile razy robiąc kitem myślałeś: "Kurcze przydałoby się bliżej (bo nogami się nie da)" Jeśli przy co drugim zdjęciu to chyba wiesz co powinieneś zakupić jeśli przy co dziesiątym też już powinieneś:-D
A dlaczego bez sensu? Na kropie to 27-64 co IMHO jest bardzo dobrym zakresem krajobrazowym
Szerokim kątem naprawdę jest bardzo trudno zrobić nie banalny pejzaż (zresztą*czym łatwo), to bardzo specyficzne ogniskowe i zastosowanie.
PozdRufka
Flowenol
-------------------------------------------------------------
Life is too short for reading MTF charts.
Craig16229
Tak naprawdę, to bez względu które szkło kupisz, to wybór będzie dobry. To od Ciebie zależy czego Ci bardziej trzeba i nikt za Ciebie nie zdecyduje.
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
ponieważ patrz mój drugi post w tym temacie.
17-40 to jest UWA do pełnej klatki, a nie uniwersalne szkło do cropa. Już lepszy byłby 17-55 IS, albo tamron 17-50 - obiektywy projektowane z myślą o małych matrycach.
Powiem jeszcze raz: na przysłonach f/8 i mniej w amatorskich zdjęciach krajobrazowych 90% użytkowników nie dostrzeże różnicy między kitem z IS, a 17-40
jeszcze inna sprawa, że do natury, w tym krajobrazów 70-200 może być krótki, zwłaszcza na ff
przemysl jaka ogniskowa robisz krajobrazy
-ja w wiekszosci uzywam ogniskowej 17-20 (FF) ,czyli odpada 70-200
po drugie jaki korpus
-jak zamierzasz przejsc na FF to tylko 17-40 zostaje , ale jesli masz cropa i w nim zostaniesz co najmniej na 2 lata ,to w gre wchodzi jeszcze 10-22 i 17-55is od canona
przemysl i masz odpowiedz
pozdrowienia
Pozdrowienia
-------------------
CANON i szkielka
Owszem jest to szkło to pełnej klatki i uważam, że równie dobrze spisuje się pod cropa. Po tym jak wysiadła mi Tokina 12-24, zainwestowałem w 17-40 i nie żałuję.
Tandeta wykonania zarówno canona 17-55 jak i tamrona 17-50 do mnie nie przemawia. Poza tym dość często wspominany na tym forum wątek ostrości szkieł to (przynajmniej dla mnie) nie jedyny argument przemawiający za szkłem. Jest jeszcze coś takiego jak plastyka, oddanie kolorów itp. A tu Canon 17-40 wypada bardzo dobrze.
Wracając do wątku. Bierz 17-40 . Nie spodoba się (w co wątpię) to sprzedasz bez większej straty. pzdr.
pucha i grucha
Witam,sam do niedawna na tym forum zadawalem podobne pytania.I co ? Dalem sie namowic na 17-40/4 - chociaz bardzo chcialem wlasnie to szklo- i naprawde nie zaluje.Wykonanie.plastyka,kolory wszystko super.Goraco polecam.Moze jedna uwaga wczesniej posiadalem juz c,70-200/2.8.Jednak jezeli chodzi o krajobraz to glownie 17-40/4.Pozdrawiam
Canon 1D Mk II, Canon 3000N,Canon 400/5.6L,Canon 70-200/2.8L,Canon 17-40/4 L,Sonnar 180/2.8,Manfrotto 055 PROB,M.468,Jobu Jr.Gimbal,Lowepro Mini Trekker,Lowepro 5AW,Lowepro 3 AW + zero umiejetnosci - ale sie staram.
Mhm wykonanie, plastyka, kolory...
Kolory to kwestia bardziej obróbki.
Proszę mi powiedzieć po co uszczelnione szkło do krajobrazu ?
I proszę mi jeszcze powiedzieć co to jest ta "plastyka" i jaki ma na nią wpływ obiektyw - bo coś mi się zdaje, że nie wiecie o czym mówicie
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała:
jak kupisz kita + 70-200 to będziesz mógł porobić trochę zdjęć jednym i drugim, jak stwierdzisz, że jednak częściej robisz szerokim, to zmieniasz 70-200 na 17-40.
jak kupisz 17-40 to nie będziesz miał wyboru, bo taniego dobrego tele nie kupisz i będziesz miał tylko szeroki.
tak na marginesie zerknij jeszcze na ten temat:
http://canon-board.info/showthread.php?t=30159
Ostatnio edytowane przez model ; 18-10-2010 o 20:36 Powód: Automerged Doublepost
Hmm z krajobrazem bywa różnie raz potrzeba szerokości raz długości.
Swego czasu nie wyobrażałem sobie wychodzić w plener bez szerokiego kąta , o ile można nazwać szeroko w przypadku 17/40 i to jeszcze na cropie.Generalnie szkiełko bardzo fajne, ale szerokość na cropie taka se.
W momencie kiedy zakupiłem C 70/200 f4 , praktycznie w 99% jest ono moim podstawowym szkłem do pejzażu.Nie wyobrażam sobie nie mieć go w plecaku.
Samo fotografowanie pejzażu i wielkość ogniskowej mimo wszystko zależy od indywidualnych preferencji i upodobań.
Tak więc co byś nie kupił ( 17/40 ...70/200 ) będzie to udany zakup.
Ze swojej strony namawiam na ten drugi.
Tak jeszcze na marginesie 17/55 f2,8 IS - od pełnej dziury żyleta ,światło i IS - bajka.
Czy tandeta ? nie powiedziałbym .
EOS 40D,BG-E2N, 17-40/4L , 70-200/4L , 50/1.4, 85/1.8 ,T 28-75/2.8,
Nie kłóć się z idiotami ściągną cię na swój poziom i pokonają doświadczeniem