Cytat Zamieszczone przez ndrozdowski Zobacz posta
Jeśli naprawa zajmie zbyt wiele czasu np. ze względu na ściągnięcie części do kraju etc.

Myślę jednak, że gdyby ktoś wpadł do sklepu z żądaniem natychmiastowego zwrotu kasy po ponad 10 dniach od daty zakupu to sprzedawca by się tylko uśmiechnął i zaproponował jednak rozwiązanie z przyjęciem reklamacji i wysłaniem sprzętu do serwisu aby ten na wstępie postawił dokładną diagnozę co ze sprzętem jest nie tak.
Wymiana/zwrot kasy od razu w sklepie jest tylko dobrą wolą sprzedawcy (wyjątek stanowi sprzedaż internetowa gdzie można odesłać towar do 10 dni). Zgodnie z cytowaną przeze mnie ustawą sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądania klienta. W praktyce oznacza to odesłanie towaru do serwisu do weryfikacji czy usterka istnieje i czy nie powstała z winy użytkownika. Jeżeli serwis potwierdzi wadę fabryczną następuje wymiana/zwrot pieniędzy klientowi, a uszkodzony towar wraca do producenta.

Jednak decyzja czy korzystać z gwarancji czy rękojmi należy do klienta - to chciałem udowodnić w poprzedniej wiadomości, cytując zapisy ustawy. Jeżeli sprzedawca odmawia rękojmi - są odpowiednie instutycje, do których należy się zwrócić...