Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Wątek: canon 50mm f/1.8 - FF

  1. #21
    Uzależniony Awatar Bartek_902
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    DĘBLIN
    Posty
    690

    Domyślnie

    Konsument może żądać naprawy lub wymiany. To on decyduje, a nie sprzedawca.
    Tylko że to rozważa sprzedawca a najczesciej osoba na wyższym stanowisku czyli np kierownik sklepu i to on wydaje decyzje co zrobić z tym fanten,żądać to sobie można na bazarku....
    EOS + L i kupa gratów ...

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Nie.
    Jeśli swoje żądania przedstawisz na piśmie, to musi się do nich ustosunkować.
    Jeśli tego nie zrobi to idziesz albo do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta albo prosto do sądu. I najlepiej lokalnej gazety.
    Skutek gwarantowany.
    Wiele razy ćwiczyłem to w praktyce. Jeszcze nigdy sprawa nie skończyła się inaczej niż ja chciałem. A niejeden był na początku cwaniaczkiem.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Oczywiście można rezygnować z egzekwowania swoich praw. Ale wtedy nie wypada miauczeć, że sprzedawcy są jacy są.
    Bo to klienci, którzy dają się robić w **** ich do tego przyzwyczajają i dają na to przyzwolenie.
    Ostatnio edytowane przez MC_ ; 16-10-2010 o 20:04 Powód: Automerged Doublepost

  3. #23
    Początki nałogu Awatar korona-pl
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Kraków, PL
    Wiek
    45
    Posty
    277

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bartek_902 Zobacz posta
    Tylko że to rozważa sprzedawca a najczesciej osoba na wyższym stanowisku czyli np kierownik sklepu i to on wydaje decyzje co zrobić z tym fanten,żądać to sobie można na bazarku....
    http://www.federacja-konsumentow.org....php?story=321
    Art. 8.
    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów [...]

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy [...]
    pozdrawiam
    Jacek


    nie karmię troli...

  4. #24
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    36
    Posty
    17

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez korona-pl Zobacz posta
    http://www.federacja-konsumentow.org....php?story=321
    Art. 8.
    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów [...]

    No okej, tutaj sprowadza się wszystko do warunków reklamowania produktu, jego naprawy i ewentualnej wymiany.
    Oczywiste jest, że najpierw serwis, później ewentualnie wymiana.

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy [...]
    Jeśli naprawa zajmie zbyt wiele czasu np. ze względu na ściągnięcie części do kraju etc.

    Myślę jednak, że gdyby ktoś wpadł do sklepu z żądaniem natychmiastowego zwrotu kasy po ponad 10 dniach od daty zakupu to sprzedawca by się tylko uśmiechnął i zaproponował jednak rozwiązanie z przyjęciem reklamacji i wysłaniem sprzętu do serwisu aby ten na wstępie postawił dokładną diagnozę co ze sprzętem jest nie tak.
    Sprzedawcy również są chronieni i mają swoje prawa.
    Gdyby każdy wchodził do sklepu z usterką i żądał wymiany na nowy to straty, które ponosi producent i tak by się odbiły na kupujących bo sprzęt po naprawie i tak wróciłby do sprzedaży.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Nie zamknąłem quote, sorry.
    Ostatnio edytowane przez ndrozdowski ; 16-10-2010 o 22:31 Powód: Automerged Doublepost
    coś tam jest

  5. #25
    Początki nałogu Awatar korona-pl
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Kraków, PL
    Wiek
    45
    Posty
    277

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ndrozdowski Zobacz posta
    Jeśli naprawa zajmie zbyt wiele czasu np. ze względu na ściągnięcie części do kraju etc.

    Myślę jednak, że gdyby ktoś wpadł do sklepu z żądaniem natychmiastowego zwrotu kasy po ponad 10 dniach od daty zakupu to sprzedawca by się tylko uśmiechnął i zaproponował jednak rozwiązanie z przyjęciem reklamacji i wysłaniem sprzętu do serwisu aby ten na wstępie postawił dokładną diagnozę co ze sprzętem jest nie tak.
    Wymiana/zwrot kasy od razu w sklepie jest tylko dobrą wolą sprzedawcy (wyjątek stanowi sprzedaż internetowa gdzie można odesłać towar do 10 dni). Zgodnie z cytowaną przeze mnie ustawą sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądania klienta. W praktyce oznacza to odesłanie towaru do serwisu do weryfikacji czy usterka istnieje i czy nie powstała z winy użytkownika. Jeżeli serwis potwierdzi wadę fabryczną następuje wymiana/zwrot pieniędzy klientowi, a uszkodzony towar wraca do producenta.

    Jednak decyzja czy korzystać z gwarancji czy rękojmi należy do klienta - to chciałem udowodnić w poprzedniej wiadomości, cytując zapisy ustawy. Jeżeli sprzedawca odmawia rękojmi - są odpowiednie instutycje, do których należy się zwrócić...
    pozdrawiam
    Jacek


    nie karmię troli...

  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Rękojmia to coś innego niż odpowiedzialność z tytułu niezgodności z umową.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Nawiasem mówiąc to jeden sprzedawca odsyłał mnie po 2 tygodniach od kupna do serwisu Nokii gdy telefon zaczął się resetować co 15 minut.
    Grzecznie zasugerowałem, że ma do czynienia z osobą, która zna swoje prawa i do serwisu jeśli chce to może iść sam.
    Po 3 dniach zadzwonił, że ma dla mnie nowy telefon.
    Gdyby tego nie zrobił, to baaardzo by się zdziwił. Już niejednemu cwaniaczkowi mina się bardzo zmieniała.
    Ostatnio edytowane przez MC_ ; 17-10-2010 o 09:41 Powód: Automerged Doublepost

  7. #27
    Początki nałogu Awatar korona-pl
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Kraków, PL
    Wiek
    45
    Posty
    277

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Nawiasem mówiąc to jeden sprzedawca odsyłał mnie po 2 tygodniach od kupna do serwisu Nokii gdy telefon zaczął się resetować co 15 minut.
    Do naprawy - NIE, chyba, że klint zgadza się na skorzystanie z gwarancji
    Po opinię - TAK

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Po 3 dniach zadzwonił, że ma dla mnie nowy telefon.
    Zrobił dokładnie to co ja opisałem w poprzednim poście. Serwisy tel. komórkowych są w każdym większym mieście, więc otrzymanie opinii to kwestia 2-4 dni.
    W przypadku np. sprzętu Canon, sprawa mogłaby potrwać dłużej... tylko 1 serwis w całej Polsce...

    14 dni to maksymalny okres, w jakim sprzedawca musi dać odpowiedź. Jeżeli tego nie zrobi przyjmuje się, że żądanie klienta jest uzasadnione (Art.8, pkt.3)
    pozdrawiam
    Jacek


    nie karmię troli...

  8. #28
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    No właśnie on mnie do naprawy w ramach gwarancji odsyłał.

    W ciągu pierwszych 6 miesięcy to on musi udowodnić, że sprzęt był sprawny w momencie sprzedaży, więc odesłać po ekspertyzę do serwisu nie ma prawa.
    Samemu wysłać do serwisu po ekspertyzę - jak najbardziej.

  9. #29
    Początki nałogu Awatar korona-pl
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Kraków, PL
    Wiek
    45
    Posty
    277

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    No właśnie on mnie do naprawy w ramach gwarancji odsyłał.
    Żaden sprzedawca nie zasugeruje klientowi rękojmi...
    To jest dodatkowa robota ze zdobyciem opinii, korygowaniem dowodu zakupu i odsyłaniem uszkodzonego sprzętu do producenta (czasem dodatkowa papierkowa robota, nie mówiąc już o przypadku sprzętu sprowdzonego z zagranicy). Dla sklepu/sprzedawcy gwarancja jest wygodniejsza, bo przenosi odpowiedzialność na serwis i producenta.

    Problemem jest brak świadomości u klientów, którzy zgadzają się na sugestię sprzedawcy, albo głupio próbują wymusić na sprzedawcy natychmiastową wymianę/zwrot kasy... a przy takim podejściu załątwią sobie tylko pełne 14 dni oczekiwania na odpowiedź
    pozdrawiam
    Jacek


    nie karmię troli...

  10. #30
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    korona-pl, nie rękojmi. Od ładnych kilku lat zakres stosowania rękojmi jest ograniczony w znacznej mierze do obrotu między przedsiębiorcami.
    Niezgodność z umową przy sprzedaży konsumenckiej a rękojmia to dwie różne rzeczy.


    Poza tym oczywiście masz rację.

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •