Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 57

Wątek: Chanel clipping

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    dlaczego na kanale luminescencji tego typu przepalenie nie jest w żaden sposób widoczne? I o co chodziło akustykowi, kiedy mówił, że w przypadku przepalenia kanału wartości pośrednie obliczane są za pomocą pozostałych kanałów barwnych?
    Histogram pokazuje "jasność", która jest zdefiniowana jako max(R,G,B). Czyli clipping kanału pokaże się na histogramie (chyba, że w aparacie są jakieś głupie te histogramy, np. ze średnią).

    Jeśli chodzi o pozostałe kanały barwne, to wydaje mi się, że chodziło o to, że w tych punktach nie rozróżnisz czerwieni, jedyna różnica, którą dostrzeżesz zawarta jest w pozostałych kanałach.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Dodam jeszcze że w książce jest rozdział pt. "Exposure and the Histogram" w którym autor na podstawie barwnych wzorców i ich szarych odpowiedników przepuszczonych przez filtr 25% Red, 50% Green and 25% Blue (Beyer filter) uczy jak rozpoznawać kolory i ich jasność w fotografowanej scenie - pisze że rozdział ten należy przeczytać wiele razy zanim się go zrozumie ;-) i nauczy zastosować w praktyce...
    Właściwie duża część książki uczy jak prawidłowo wykonywać ekspozycję i kiedy/jak dokonywać jej korekty...b.polecam choć to trudna lekturka...
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Mirhon, Twój cytat jakiś przedziwny. Nie ma pojęcia "saturation in red chanel" gdyż saturacja to różnica między kanałami! Czerwony kanał nie ma szans być nasycony. Może być za jasny. Ale też ten argument jest dziwny. Większa ilość kropek zielonych w porównaniu z czerwonymi daje więcej szczegółów w zieleniach, wpływ na przejścia tonalne jest co najmniej pośredni. Można nawet się spodziewać, że przy mniejszej ilości kropek przejścia tonalne wyjdą gładsze i bardziej płynne
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Histogram pokazuje "jasność", która jest zdefiniowana jako max(R,G,B). Czyli clipping kanału pokaże się na histogramie (chyba, że w aparacie są jakieś głupie te histogramy, np. ze średnią).

    Jeśli chodzi o pozostałe kanały barwne, to wydaje mi się, że chodziło o to, że w tych punktach nie rozróżnisz czerwieni, jedyna różnica, którą dostrzeżesz zawarta jest w pozostałych kanałach.
    Dokładnie tak, proste DSLR posiadają te głupie histogramy ;-) ...
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon
    Dokładnie tak, proste DSLR posiadają te głupie histogramy ;-) ...
    Sprecyzuj "głupie": wyświetlają średnią?
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Histogram pokazuje "jasność", która jest zdefiniowana jako max(R,G,B). Czyli clipping kanału pokaże się na histogramie (chyba, że w aparacie są jakieś głupie te histogramy, np. ze średnią).
    Tomku, wyczytałem w necie, że możesz mieć poprawnie naświelony kadr, jeśli patrzysz na histogram luminescencji, a mimo to przepalony kanał np. czerwony. Nie kumam
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Sprawdziłem to, co napisał Mirhon. Wygląda, że rzeczywiście 300d wyświetla coś bardziej zbliżonego do średniej, niż do prawdziwej luminescencji.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  8. #18
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Sorry za moje lenistwo, kolejny cytat:
    "Now that you know what the histogram
    is showing you — the number of pixels at
    each luminosity level from 0 (black) to 255
    (white) — and you know that the histogram
    shows you a greyscale average because there
    are no separate Red, Green and Blue (RGB)
    histograms displayed, you need to be able to
    understand how the camera evaluates color so
    you can bias your evaluation of the histogram
    depending on the color balance in the scene.
    If the scene has a good balance of Red, Green
    and Blue (RGB), there will not be a problem,
    but quite often you will find yourself in situations
    where one color predominates, or the
    color balance is skewed in a way that favors
    one color over another."
    Najważniejsza nauka z tego cytatu to że pokazuje on (histogram) SZARY ODPOWIEDNIK nasycenia światła (luminosity) koloru wyrażonego jako RGB.

    A teraz będzie ciekawiej ;-) :
    "This sort of thing is not learned in a day,
    so it will require some study, but once you
    have a good feel for the way colors equate to
    greyscale equivalents, you will find that you
    can closely estimate how far below the right
    margin (255) you need to set the exposure
    to get correct saturation for a specific color."
    I sedno sprawy:
    "To expose 255 Red to full saturation
    with no other color present, you should see
    a spike at 64 grey." 64 grey to patrząc na histogram koniec I części !! dlatego tak łatwo jest przepalić niektóre kolory jako mieszanki RGB.
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon
    Najważniejsza nauka z tego cytatu to że pokazuje on (histogram) SZARY ODPOWIEDNIK nasycenia światła (luminosity) koloru wyrażonego jako RGB.
    Właśnie autor się myli, gdyż w drugim zdaniu sam sobie zaprzecza. Histogram pokazuje średnia R,G,B a nie luminosity, które jest max(R,G,B)!

    A 255/3=85 i na tyle właśnie należałoby naświetlać.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  10. #20
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Jestem taki mądry ;-) po lekturze tej książki . To co zapodałem to tylko pare cytatów. Żeby naprawdę to wyczuć trzeba przeczytać cały rozdział i to na spokojnie parę razy ;-) ... Duża część tej książeczki to histogramy i odpowienie zdjęcia wraz ze szczegółowym wyjaśnienieniami jak patrzeć "oczami" matrycy i filtra Beyer'a ;-) i jak ustawiać ekspozycję bądż jej korektę. Autor wprost pisze że należy do tego rozdziału wracać wielokrotnie i poleca trenowanie widzenia luminosity szarych odpowiedników kolorów RGB ( :-) ) - odpowiedni pliki graficzne są załączone do książki - dla mnie ta książka to niezły odjazd...
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •