Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 67

Wątek: Test - porównanie 135/2, 70-200/2.8L II IS USM

  1. #31
    Pełne uzależnienie Awatar Loome
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Poznan
    Wiek
    39
    Posty
    1 008

    Domyślnie

    jak napisalem - obie rzeczy sa przydatne, wg mnie

  2. #32
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nowart Zobacz posta
    Choć osobiście uważam, że przy tych szkłach jest to zbyteczne, gdyż nowy zoom osiągnął już pod względem ostrości, aberacji, winietowania poziom wybitnej stałki, z którą postanowiłem go tu porównać (...) i my, Canoniarze, po raz pierwszy chyba stwierdzić (wzorem Nikoniarzy i ich 24-70), iż mamy pierwszego stałkobijcę :-D
    Miałem milczeć, ale OMG co ja tu czytam...

    Najpierw piszesz, że testujesz wyłącznie bokeh (pomijając fakt, że brakuje po jednym zdjęciu ze 135 na 2.8, gdyby to było w ogóle bym się nie odezwał), a we wnioskach piszesz, że 70-200 II dorównuje 135 L pod względem ostrości, aberracji, winietowania (?!!), a ja się pytam teraz, na podstawie czego te wnioski ?

    O obiektywach wiem prawie wszystko

  3. #33
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Loome Zobacz posta
    to kazdy wie ze im wieksza dziur tym lepszy bokeh.
    chodzi mi o to, ze ja jak mialem 85mm, czy jak mam 50mm, to nie uzywam zawsze najmniejszej dizury, tylko taką jaką potrzebuje. wiec takie dziwne dla mnie gadanie, ze zawsze sie uzywa czegos na najmniejszej dziurze
    chyba nie rozumiesz o co mi chodzi, nie chodzi mi o to ze im mniejsza przyslona to lepszy bokeh bo wieksze rozmycie

    chodzi o to ze szeroko otwarte obiektywy maja po prostu ladniejszy bokeh

    i tak: 70-200 F/4 bedzie mial ladniejszy bokeh na F/4 od 70-200 2.8 przymknietego do F/4

    85 1.8 na 1.8 bedzie miec ladniejszy bokeh od 85 1.2 na 1.8

    itd itd
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  4. #34
    Pełne uzależnienie Awatar Loome
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Poznan
    Wiek
    39
    Posty
    1 008

    Domyślnie

    rzeczywiscie nie wychwycilem ze cos takiego napisales.. i szczerze nie zauwazylem nigdy czegos w tym stylu. musze porownac, poszukac, ale.. z czego to wynika? ze jasniejszy obiektyw jest zoptymalizowany do dobrego bokehu na maksymalnie otwartej przyslonie?

    nigdy nie zauwazylem specjalnego spadku jakosci bokehu po przymknieciu, w stosunku to ciemniejszej wersji szkla, ale ciekawe to

  5. #35
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    809

    Domyślnie

    no tak, szukał, szukał i się doszukał minimalnej różnicy, gratulacje
    Cichy, mała podpowiedź - jak dobrze poszukasz to znajdziesz jeszcze błąd ortograficzny zatem działaj raźnie, publika patrzy
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Loome - wynika to z faktu, iż zazwyczaj szkła mają idealnie okrągłą przysłonę tylko na pełnych otworach. Przymknięte listki przysłony robią się już w większości przypadków kanciaste choć są wyjątki.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Możesz to dostrzec choćby na bokehowych samplach z photozone, których linki podałem powyżej. 135L na wyższych przysłonach również nie jest tu wyjątkiem i tworzy już bardziej kanciaste kółka
    Dobrze widać to na przykładzie 85/1.8 o którym wcześniej wspomniałeś:
    http://www.photozone.de/canon_eos_ff..._18_5d?start=1
    Ostatnio edytowane przez nowart ; 13-10-2010 o 12:39 Powód: Automerged Doublepost

  6. #36

    Domyślnie

    zalozeniem tego testu bylo jak rozumiem pokazac co zyskujemy majac o 1EV jasniejsze szklo
    i mnie rowniez to bardziej interesuje od porownania o iles tam przymknietych szkiel

    inna sprawa ze staszne glupoty wypisujecie typu - przymkniete szklo ma gorszy bokeh, im jasniejsze szklo tym lepszy bokeh itd
    mylac pojecia
    bokeh to sposob oddawania nieostrosci obiektow znajdujacy sie poza glebia ostrosci
    a nie stopien rozmycia

    slynny summicron 35 obwolany king of bokeh ma ten przydomek nie dlatego ze na f2 daje w tle jedna wielka papke niczym z f1.2 ale dlatego ze pieknie rysuje nieostrosci nawet na wyzszych przeslonach
    mariuszjaniszewski.pl ; packshotstudio.pl

  7. #37
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    809

    Domyślnie

    mario, to po prostu percepcja. każdy odbiera to inaczej bokeh z różnych szkieł.
    Twój noctilux jednych powala swoimi szarpanymi nieostrościami, innym kojarzy się z tanim nikkorem 1.8. Przyjęło się, że ideałem oddania nieostrości jest "smooth bokeh", idealne kółeczka z punktów świetlnych itd. Przymykając większość szkieł przysłona staje się kanciasta i ów efekt znika. Ale to wszystko nadal rzecz gustu i trudno o tym dyskutować.

  8. #38

    Domyślnie

    oczywiscie ze kazdy to inaczej odbiera, ostrosci czy winiete da sie zmierzyc, plastyki nie
    zwracam jedynie uwage zeby nie mylic sposobu w jakie szklo rozmywa nieostrosci od stopnia jego rozmycia
    mariuszjaniszewski.pl ; packshotstudio.pl

  9. #39
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    22

    Domyślnie

    Według mnie porównanie ma sens. W tym wypadku zdjęcia zostały zestawione na maxymalnie otwartych przysłonach w celu porównania bokehu. Ja kupując obiektyw f/2.0 lub f/1.4 itp. nie kupuję go po to by domykać przysłonę tylko korzystać z jego maxymalnego otworu, stąd dla mnie porównanie wszystkich szkieł na 2.8 nie zdało by rezultatu.

    Test został zrobiony, sample wklejone. Jaki ma sens dywagowanie na temat jego zasadności.
    Niektórzy użytkownicy go docenią, inni nie.

    Dzięki Nowart.

  10. #40
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Loome Zobacz posta
    rzeczywiscie nie wychwycilem ze cos takiego napisales.. i szczerze nie zauwazylem nigdy czegos w tym stylu. musze porownac, poszukac, ale.. z czego to wynika? ze jasniejszy obiektyw jest zoptymalizowany do dobrego bokehu na maksymalnie otwartej przyslonie?

    nigdy nie zauwazylem specjalnego spadku jakosci bokehu po przymknieciu, w stosunku to ciemniejszej wersji szkla, ale ciekawe to
    jesli lubisz po przymknięciu szkła punkty świetlne w bokeh miec w postaci ośmiokątów to moze Ci sie to podobac, mi sie bardzo nie podoba
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •