Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 49

Thread: 550 d czy 50d

  1. #11
    Pełne uzależnienie _igi's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Warszawa
    Posts
    2,035

    Default

    Quote Originally Posted by iAdam View Post
    Miałem ten sam dylemat przy zakupie: 50D czy 550D.
    Wybrałem, mimo paru niedogodności mniejszego body, nowszy technologicznie model.
    Może dla wielu na tym forum dobry aparat musi być jak "stare wino" tzn. im starszy model matrycy tym lepiej. Ja zaufałem postępowi technicznemu i nie żałuję (aż tak bardzo)
    Ugh, w innych wątkach pisałeś że już chcesz go wymieniać, i to generalnie, syf.

    Tak czy siak, ja polecam 50D. Jeśli aparaty faktycznie u ciebie tyle trwają, to bardziej niż filmiki, docenisz (mz) obudowę, chwyt, ergonomię (taka sama jak w D60) i trwalszą migawkę. Mooże, ale to nie jestem pewien, będą miały te same baterie, w końcu to nadal 511A.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  2. #12
    Fotografujący michael_key's Avatar
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Stargard
    Age
    42
    Posts
    2,129

    Default

    Quote Originally Posted by _igi View Post
    docenisz (mz) obudowę, chwyt, ergonomię[...]
    Te trzy rzeczy w moim przypadku zdecydowały o wyborze serii xxD jakiś czas temu. Wg mnie (nie fachowca) warto wziąć starszy xxD niż nowszy xxxD. Choć takie porównanie jakie w tym wątku padło jest bez sensu. Różnica pomiędzy tymi modelami to nie 25 lat.

  3. #13

    Default

    Quote Originally Posted by michael_key View Post
    ale jeśli kręci Cię film to... po co się pytasz.
    Jasne, będąc z boku łatwo o taka zabójczą jasność umysłu. Nigdy nie miałem kamery, od zawsze lustrzanka (poczynając od Zenita 122). Ale mając trójkę pociech, zastanawiam się nad trybem video jeśli jest opcja all-in-one.

    Natomiast, ponieważ mam podejście analityczne do życia i pracy, nie chciałbym stracić na jakości lustrzanki pchając się w all-in-one (kupić aparat dla funkcji, której realnie nie warto używać).

    Krzysiek
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Quote Originally Posted by michael_key View Post
    Choć takie porównanie jakie w tym wątku padło jest bez sensu. Różnica pomiędzy tymi modelami to nie 25 lat.
    Co masz na myśli, że obojętne co się kupi ?

    Są dwa powody, dla których to porównanie nie jest bez sensu:
    - podobno nie ma głupich pytań,
    - nagle zrównały się ich ceny, więc pytanie jest zupełnie naturalne.
    Last edited by Krzychok11; 07-10-2010 at 08:28 AM. Reason: Automerged Doublepost

  4. #14
    Pełne uzależnienie _igi's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Warszawa
    Posts
    2,035

    Default

    Tym bardziej warto wziąć 50d. Miałem swojego czasu dylemat miedzy 40d a 500d, wyszło mi ze żeby używać wygodnie 500d, muszę wydać ok. 700zl wiecej, niż na 40d. Na start grip i nowe pamięci. To mz wystarczy.

    No i fakt ze 550d jest bardziej wymagający od szkielek niż 50d.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  5. #15
    Bywalec
    Join Date
    Jul 2010
    Posts
    151

    Default

    Wszystko zależy od przeznaczenia. Powiem wam tylko jedno:
    Jeśli choć raz zaczniecie się bawić video HD to trudno wam będzie później spojrzeć na klasyczny aparat.
    Oczywiście jeśli zamierzacie robić tylko statyczne zdjęcia i mocno eksploatować aparat to faktycznie 50D. Ja używam dość często aparatu do "dokumentowania ważnych chwil", a integralną częścią dokumentacji jest także video. Po co mam nosić dwa urządzenia skoro jedno w zupełności wystarczy.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Quote Originally Posted by _igi View Post
    Ugh, w innych wątkach pisałeś że już chcesz go wymieniać, i to generalnie, syf.
    Nie powiem że to aparat idealny. Brakuje mi masywnej obudowy,paru przycisków na body,drugiego wyświetlacza. Jednakże zrozumiałem wraz z czasem że wymiana 550 na 7D, o ile nie robi się zdjęć dynamicznych lub w trudnych warunkach, nie ma sensu (w końcu ta sama matryca). Robię ok 100-200 zdjęć w miesiącu, głównie ludzi i krajobraz. Widzisz tu sens zakupu 7D?
    Lepiej zostawić puszkę, a środki przeznaczyć na dobre szkła gwintem EF aby wraz ze wzrostem umiejętności nie zamykać sobie drogi do FF.
    Last edited by iAdam; 07-10-2010 at 09:58 AM. Reason: Automerged Doublepost

  6. #16
    Pełne uzależnienie _igi's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Warszawa
    Posts
    2,035

    Default

    No ja mam dwa aparaty z fulhade i uzylem tego raz. Moim zdankiem lepiej mieć naprawdę dobry aparat, niż marna i niewygodna puszkę, tylko ze względu na filmy. Ale to tylko moje zdanie. Z dużej pychy z dwoma kolkami nie przesiadl bym się na plastikusa.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  7. #17
    Bywalec
    Join Date
    Jul 2010
    Posts
    151

    Default

    Quote Originally Posted by _igi View Post
    No ja mam dwa aparaty z fulhade i uzylem tego raz. Moim zdankiem lepiej mieć naprawdę dobry aparat, niż marna i niewygodna puszkę, tylko ze względu na filmy. Ale to tylko moje zdanie. Z dużej pychy z dwoma kolkami nie przesiadl bym się na plastikusa.
    Ja używam często. Co do pychy to ..wyzbyłem się Canonus Plastikus Poliweglanus świetnie sprawdzi się tam gdzie robimy okazjonalne zdjęcia.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    dodałbym jeszcze jedno:
    Rachunek ekonomiczny i potencjalne wykorzystanie możliwości jako jedno z głównych kryteriów doboru.
    Jeśli zarabiamy wystarczająco dużo to kupujemy 1D/5DmkII/7D nawet do fotografowania "cioci przy kotletach" (przynajmniej w rodzinie uchodzimy za artystę zawodowca )
    Ale nie rozumiem ludzi którzy kosztem wielu wyrzeczeń (kredyty) kupują aparat na który nie do końca ich stać (są i takie przypadki)
    Last edited by iAdam; 07-10-2010 at 10:12 AM. Reason: Automerged Doublepost

  8. #18
    Bywalec korben's Avatar
    Join Date
    May 2010
    Location
    świdnik
    Posts
    115

    Default

    Witam wszystkich i pozdrawiam,mam 50-tkę od jakiegoś czasu,na filmy w dslr nigdy nie polowałem,bo uważałem że kamerka na dv w zupełności mi wystarczabzyk biega,więc możemy z żoną jednocześnie filmować z ukrycia a drugie robi zdjęcia,bardziej lgnie do obiektywukasetki nie są drogie więc można spokojnie wyrobić,potem zgrywa się na płytkiPowiem tak jakbym miał zmieniać w aparacie kartę pamięci co x minut,to bym musiał latać z workiem kart,czasami na weekendzie jak się jedzieteraz myślę nad kamerą hd z hdd i d*** sobie nie zawracać miejscem na karcie,bo jakby nie było potrzeba jeszcze na niej miejsca na zdjęcia,bo to tego Panowie kupiliśmy lustrzankę.
    Konkluzja chcecie robić zdjęcia róbcie to aparatem,kręcić filmy jest po to kamera,takie jest moje zdanieoczywiście zależy od chęci i przyzwyczajeń
    pozdro dla wszystkich
    50D+szkło

  9. #19
    Dopiero zaczyna
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    25

    Default

    i jeszcze jedno,

    nie wyobrażam sobie kręcenia taką "lufą" ujęć z ukrycia, np. przez okno autobusu. Często właśnie kręcę "przez szybę". Kamera AVHD jest w trybie ciągłej gotowości. Wystarczy odchylić ekran i kamera w 1/2 sec gotowa do filmowania. Jedno i drugie ma swoje zalety. Podstawową zaletą lustrzanki jest jakość obrazu, zwłaszcza w ciemnych partiach nabiera ona znaczenia i waga kamery (stabilność kręcenia ujęć). Ale i kamera AVHD ma swoje. Dla mnie akurat liczy się wymieniona gotowość do natychmiastowego startu i jej kompaktowe wymiary.

  10. #20
    Coś już napisał
    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    83

    Default

    Brałbym 50D choćby dla magnezowego korpusu, lepszej ergonomii, mikroregulacji i (teoretycznie) pewniejszego AF. Piszę to jako osoba, która przesiadła się z 400D na 40D.

Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •