Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Przepalone niebo

  1. #1
    fcrm
    Guest

    Domyślnie Przepalone niebo

    Witam,

    Proszę o podpowiedź co zrobiłem źle (poza wyboerem ISO), że zdjęcie wyszło tak jak wyszło
    Jestem bardzo początkujący i wszystkie uwagi będą mile widziane.

    http://62.179.39.198:81/~matys/gallery/album04/IMG_0288

    Pozdrawiam
    Fcrm

  2. #2
    Bywalec
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    New York
    Posty
    139

    Domyślnie

    a mozesz napisac, jaki pomiar swiatla uzyles, dokladnie taki efekt mogles usyskac np jezeli uzwywasz pomiaru punktowego (tak wlasnie mi powychodzily zdjecia jak pierwszy raz cykalem z punktowym pomiarem, obiekty na ktore mierzylem swiatlo piekne ale reszta...) lub czesciowego, mysle ze nawet cw moglby dac taki efect, matryca powinna byla sobie z tym poradzic chociaz nie koniecznie, 80% twojego zdjecia jest w cieniu i to mierzyl twoj aparat pozostale 20% to bardzo jasna plama, bardzo duzy kontrast, zwykle matryce sobie z tym radza w jakis tam sposob usredniajac. lub tez moze najpierw zmierzyles swiatlo bez tego paska na gorze, potem przekadrowales no i efekt murowany nawet matryca nie pomoze.
    pozdrawiam
    piotrkula

    EOS A2E, Canon 50mm 1.8 Mk I,
    Canon 28-135mm 3.5-4.5 IS, Canon 100-300mm 5.6L,
    VG-10, SpeedLite 540EZ

  3. #3
    Uzależniony Awatar Aszu
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Bemowo
    Posty
    707

    Domyślnie

    Mi się strona nie otwiera,

    Ale jeśli robiłeś fory w RAW to zrób -2EV, powinno pomóc
    //mj

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Toruń
    Wiek
    45
    Posty
    290

    Domyślnie

    a może szary filtr połówkowy by się przydał?
    Powinien pomóc, jak sobie dokładnie przyciemnisz niebo, a resztę kadru pozostawisz w strefie neutralnej.
    [fotolog] faj3r.blogspot.com
    [galeria] www.tgf.art.pl
    ----