Strona 2 z 27 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 286

Wątek: szumy czy ..... czyli o najnowszych cropach

Mieszany widok

  1. #1
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    151

    Domyślnie

    Dzięki Pachura. O taką konkretną i praktyczną opinię mi chodziło.

  2. #2
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    151

    Domyślnie

    Dzięki za kolejne opinie. Widzę że jednak FF i 5DmII biją na głowę 7D w temacie jakości zdjęć (pomijając szybki AF w ruchu)
    W sumie w "migracjach" z reguły ta puszka zastępuje 7D jako next step.

  3. #3
    Początki nałogu Awatar korona-pl
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Kraków, PL
    Wiek
    45
    Posty
    277

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez iAdam Zobacz posta
    Widzę że jednak FF i 5DmII biją na głowę 7D w temacie jakości zdjęć (pomijając szybki AF w ruchu)
    W sumie w "migracjach" z reguły ta puszka zastępuje 7D jako next step.
    Wszystko zależy od potrzeb i możliwości finansowych... Przesiadki na FF nie należy traktować jako konieczność, a przynajmniej jeszcze nie teraz (może kiedyś FF pojawi się w segmencie dostępnym dla "zaawansowanych amatorów"). Aparaty są wyraźnie droższe od apsc i wybór obiektywów jest dużo mniejszy. Zamiana APS-C na FF powinna być świadoma i dobrze przemyślana...
    pozdrawiam
    Jacek


    nie karmię troli...

  4. #4
    Uzależniony Awatar Sławek
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Wiek
    62
    Posty
    968

    Domyślnie

    Jedno D7,drugie D5II[/IMG]
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Pierwsze nie poszło
    spróbuje jeszcze raz.
    Pierwsze jest z 5DII!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Oczywiście różne szkła i to widać przede wszystkim.
    Ostatnio edytowane przez Sławek ; 26-09-2010 o 22:52 Powód: Automerged Doublepost

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    42

    Domyślnie

    Akurat dzisiaj czytałem artykuł który miał zweryfikować mityczną przewagę FF nad APS-C. Jako ilustrację dołączono 3 pary zdjęć - strzelonych tymi samym obiektywami przy tych samych głębiach ostrości, jedno 5D, drugie 50D, ale nie podpisane, coby czytelnik spróbował zgadnąć które jest które. I jak mi poszło ? W jednym przypadku zgadłem poprawnie, w drugim źle, w trzecim wysilałem wzork ale nie widziałem absolutnie żadnych różnic...

    Ale przechodząc do rzeczy, z artykułu wynikało co następuje:
    - APS-C dla tej samej przesłony ma głębię ostrości głębszą o 1 EV. Jest to wada dla portrecistów którzy chcą jak najpłytszy DOF (choć f/1.8 na APS-C może już wielu wystarczać)
    - APS-C wydłuża oczywiście ogniskową o 1.6x (dla fanów tele to nawet zaleta)
    - APS-C ma mniejszą efektywną rozdzielczość (choć nie dla całego zakresu przesłon)

    I to tyle. Niższe szumy okazały się mitem (taki np. Pentax K-x z APS-C jest w całym zakresie ISO lepszy od 5D marka II). Podobnież zakres tonalny - najlepszym aparatem w tej dziedzinie okazał się być Nikon D300s, również z APS-C.

    Cytat Zamieszczone przez Sławek Zobacz posta
    Oczywiście różne szkła i to widać przede wszystkim.
    No to faktycznie miarodajne porównanie. Problem polega czasem na tym że FF-ów używają zwykle doświadczeni fotografowie, podczepiając pod nie wysokiej jakości obiektywy. Nic dziwnego że takie foty będą dużo lepsze od amatorów zaczynających dopiero z 350D i 18-55 bez IS-a

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pachura Zobacz posta
    Akurat dzisiaj czytałem artykuł który miał zweryfikować mityczną przewagę FF nad APS-C.....
    Czy mozna ten artykuł gdzieć przeczytać (link/tytuł) ? Jeżeli rzeczywiscie obnaża słabosci FF to chetnie bym sie z nim zapoznał. Chociarz po tak błystkoliwym wniosku autora ...

    Cytat Zamieszczone przez pachura Zobacz posta
    - APS-C wydłuża oczywiście ogniskową o 1.6x (dla fanów tele to nawet zaleta)
    trudno sie spodziewać po nim czegoś rozsądnego
    5D, 5Dmk2 BG-E6 | 16-35 IIL | 24-105 ISL | 35L | 50 1.4 | 85IIL | 70-200 2.8 ISL | 100 2.8 Macro | 100-400 ISL

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 751

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pachura Zobacz posta
    Ale przechodząc do rzeczy, z artykułu wynikało co następuje:
    - APS-C dla tej samej przesłony ma głębię ostrości głębszą o 1 EV. Jest to wada dla portrecistów którzy chcą jak najpłytszy DOF (choć f/1.8 na APS-C może już wielu wystarczać)
    - APS-C wydłuża oczywiście ogniskową o 1.6x (dla fanów tele to nawet zaleta)
    - APS-C ma mniejszą efektywną rozdzielczość (choć nie dla całego zakresu przesłon)

    I to tyle. Niższe szumy okazały się mitem (taki np. Pentax K-x z APS-C jest w całym zakresie ISO lepszy od 5D marka II). Podobnież zakres tonalny - najlepszym aparatem w tej dziedzinie okazał się być Nikon D300s, również z APS-C.
    super w tabelkach to i niektore tamrony i sigmy sa ostrzejsze od eLek.
    nie wiem co to za artykul, czy to pisal jakis mesjasz aps-c czy co, ale jak odkad zaczalem robic zdjecia nowa piatka juz nigdy nie wezme w lapy crop'a.
    - opini takich jak moja jest strasznie duzo, chyba z jakiegos powodu?
    czemu nie widac lawiny tekstow w stylu "odkad dorwalem w rece 7D juz nigdy nie bede focic pelna klatka"
    od momentu jak zaczalem pracowac na 5DII jak dla mnie istnieja dwa rodzaje aparatow: pelnoklatkowe do powaznej pracy, i kompakty do pub'u, do kotleta czy nad morze ;]
    wyjatek stanowia jedynki z crop'em x1.3, ale je rowniez zaliczam do segmentu pro.
    wszystko inne to polsrodki.
    (pomijam sredni i duzy format)
    Fuji X-H2 | Viltrox 13/1.4 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Fujinon XF 35/1.4 R | Viltrox 75/1.2 PRO
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  8. #8
    Zablokowany
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    111

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    super w tabelkach to i niektore tamrony i sigmy sa ostrzejsze od eLek.
    nie wiem co to za artykul, czy to pisal jakis mesjasz aps-c czy co, ale jak odkad zaczalem robic zdjecia nowa piatka juz nigdy nie wezme w lapy crop'a.
    - opini takich jak moja jest strasznie duzo, chyba z jakiegos powodu?
    czemu nie widac lawiny tekstow w stylu "odkad dorwalem w rece 7D juz nigdy nie bede focic pelna klatka"
    od momentu jak zaczalem pracowac na 5DII jak dla mnie istnieja dwa rodzaje aparatow: pelnoklatkowe do powaznej pracy, i kompakty do pub'u, do kotleta czy nad morze ;]
    wyjatek stanowia jedynki z crop'em x1.3, ale je rowniez zaliczam do segmentu pro.
    wszystko inne to polsrodki.
    (pomijam sredni i duzy format)
    Najostrzejsze szkła jakie miałem to 70-200L/4 i Tamron 28-75. Tamron był tak ostry, że aż nieprzyjemny w subiektywnym odczuciu. Nie widzę powodu dla którego pewne prawa fizyki są zarezerwowane dla L.

    Taka niewielka różnica w wielkośi klatki, a już robota "profesjonalna". Ja tam się nie znam. bo tylko amatorem jestem. Za czasów analoga obrazek FF to był reporterski mały beznadziejny format. Wyroby "profesjonalne" zaczynały się od 6x6, ale co tam, czasy się zmieniają Te "półsrodki" to normalnie do niczego się nie nadają. Przełamię kiedyś lenia i wrzucę foty z półsrodków aps-c, małpy i coś "profesjonalnego" z FF. Założę się o 21 palec, że bez exifa mało kto się połapie co jest czym.

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    52
    Posty
    3 028

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez drfidel Zobacz posta
    Przełamię kiedyś lenia i wrzucę foty z półsrodków aps-c, małpy i coś "profesjonalnego" z FF. Założę się o 21 palec, że bez exifa mało kto się połapie co jest czym.
    Jestem bardzo ciekaw tego porównania.
    Należę do tych, których "crop" od czasu zakupu 5DII lezy w szufladzie i psuje się z nieużywania. Nie uważam jednak tego sprzętu za profesjonalny. Daje prawie doskonałą namiastkę komfortu, jaki byl w pracy z maloobrazkowym aparatem analogowym, ale do profesjonalizmu, to jeszcze trochę, jednak.
    Profesjonalizm to najpierw operator, dopiero potem narzędzie.
    Chętnie podejmę zakład w kwestii ropoznania, które zdjęcie z czego, pod jednym warunkiem, nie będzie to landszaft na f22 przeskalowany do 400 pikseli na dluzszym boku...
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

  10. #10
    Uzależniony Awatar arrow
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    637

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    super w tabelkach to i niektore tamrony i sigmy sa ostrzejsze od eLek.
    nie wiem co to za artykul, czy to pisal jakis mesjasz aps-c czy co, ale jak odkad zaczalem robic zdjecia nowa piatka juz nigdy nie wezme w lapy crop'a.
    - opini takich jak moja jest strasznie duzo, chyba z jakiegos powodu?
    czemu nie widac lawiny tekstow w stylu "odkad dorwalem w rece 7D juz nigdy nie bede focic pelna klatka"
    od momentu jak zaczalem pracowac na 5DII jak dla mnie istnieja dwa rodzaje aparatow: pelnoklatkowe do powaznej pracy, i kompakty do pub'u, do kotleta czy nad morze ;]
    wyjatek stanowia jedynki z crop'em x1.3, ale je rowniez zaliczam do segmentu pro.
    wszystko inne to polsrodki.
    (pomijam sredni i duzy format)

    podpisuje sie pod tym, mam tak samo
    Canon FF

Strona 2 z 27 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •