A moze (tak sobie gdybam) mozliwy technicznie jest do zaadoptowania spot o zmiennej selektywnosci - np. 1%, 2%, 5% - w jednym body?
A moze (tak sobie gdybam) mozliwy technicznie jest do zaadoptowania spot o zmiennej selektywnosci - np. 1%, 2%, 5% - w jednym body?
EOS 300v + BP, EOS 350d, EFs 18-55 3.5-5.6 II, EF 28-90 4-5.6 II, EF 75-300 4-5.6 III, EF 50mm 1.8 II, EF 85mm 1.8, Auto Revuenon 135 2.8, Pentacon 200 4, 430EX + rożny osprzęt; FED 5B; LOMO LK-A; Lubitel 166B; Minolta AF Big-Finder; Umax AstraCam 1000
No popatrz, a wszędzie piszą, że 3,5%Zamieszczone przez akustyk
Konkurencja (lub nie...)
No właśnie o to chodzi, żeby spot był jak najbardziej skoncentrowany, bo inaczej to już nie jest spot tylko centralny, który to , przynajmnie w D70 można zmieniać od 6-12mm w centrum kadruZamieszczone przez Pszczola
Konkurencja (lub nie...)
Biorac pod uwage wielkosc obrazu, odpowiada to chyba mniej wiecej 1,7% spotowi w APS-C.Zamieszczone przez akustyk
To chyba działa w drugą stronę. 3,5% z czegoś większego to jeszcze więcej niż 1% z czegoś mniejszego.
Konkurencja (lub nie...)
No tak, faktycznie, pomrocznosc jasna.Zamieszczone przez BooBoo
z 1ds :-)Zamieszczone przez akustyk
Pentax K-5 II, Leica M9
Dżisas, chłopie, co ty wypisujesz!
Właśnie wtedy kiedy scena jest zróżnicowana tonalnie używasz spota. Np.: fotografujesz scenę, której rozpiętosć tonalna przekracza pojemność filmu/sensora etc. Użycie spota pozwoli Ci zdecydować, które elementy sceny będą poprawnie naświetlone.Zamieszczone przez BooBoo
Wytłumacz mi jedną rzecz: jeśli decyduje, że dany fragment sceny ma być naświetlony prawidłowo i naświetlam "w punkt", to po co mam wprowadzać korekcję?Zamieszczone przez BooBoo
A co byś powiedział na wybranie kilku elementów/tonów, które zmiesczą się w zakresie pojemności tonalnej materiału światłoczułego?Zamieszczone przez BooBoo
Pentax K-5 II, Leica M9