Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 56

Wątek: Spot

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar Pszczola
    Dołączył
    Feb 2004
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    54
    Posty
    1 760

    Domyślnie

    A moze (tak sobie gdybam) mozliwy technicznie jest do zaadoptowania spot o zmiennej selektywnosci - np. 1%, 2%, 5% - w jednym body?
    EOS 300v + BP, EOS 350d, EFs 18-55 3.5-5.6 II, EF 28-90 4-5.6 II, EF 75-300 4-5.6 III, EF 50mm 1.8 II, EF 85mm 1.8, Auto Revuenon 135 2.8, Pentacon 200 4, 430EX + rożny osprzęt; FED 5B; LOMO LK-A; Lubitel 166B; Minolta AF Big-Finder; Umax AstraCam 1000

  2. #22
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Looblean
    Posty
    47

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    w 5D spot jest 2,4%. oprocz tego jest 9% skoncentrowany. a czy wielkosc jest dobra czy zla to ocenia uzytkownicy.
    No popatrz, a wszędzie piszą, że 3,5%
    Konkurencja (lub nie...)

  3. #23
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Looblean
    Posty
    47

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pszczola
    A moze (tak sobie gdybam) mozliwy technicznie jest do zaadoptowania spot o zmiennej selektywnosci - np. 1%, 2%, 5% - w jednym body?
    No właśnie o to chodzi, żeby spot był jak najbardziej skoncentrowany, bo inaczej to już nie jest spot tylko centralny, który to , przynajmnie w D70 można zmieniać od 6-12mm w centrum kadru
    Konkurencja (lub nie...)

  4. #24
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BooBoo
    No popatrz, a wszędzie piszą, że 3,5%
    racja. nie wiem skad mi sie 2,4% przypaletalo. na dpreview stoi 3,5%
    www albo tez flickr

  5. #25
    Zablokowany Awatar pn_
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Wiesbaden
    Posty
    857

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    racja. nie wiem skad mi sie 2,4% przypaletalo. na dpreview stoi 3,5%
    Biorac pod uwage wielkosc obrazu, odpowiada to chyba mniej wiecej 1,7% spotowi w APS-C.

  6. #26
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Looblean
    Posty
    47

    Domyślnie

    To chyba działa w drugą stronę. 3,5% z czegoś większego to jeszcze więcej niż 1% z czegoś mniejszego.
    Konkurencja (lub nie...)

  7. #27
    Zablokowany Awatar pn_
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Wiesbaden
    Posty
    857

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BooBoo
    To chyba działa w drugą stronę. 3,5% z czegoś większego to jeszcze więcej niż 1% z czegoś mniejszego.
    No tak, faktycznie, pomrocznosc jasna.

  8. #28
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    racja. nie wiem skad mi sie 2,4% przypaletalo. na dpreview stoi 3,5%
    z 1ds :-)
    Pentax K-5 II, Leica M9

  9. #29
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arkan
    z 1ds :-)
    hehe... dla odmiany nie z cyfranki tylko z analoga. z EOS-a 3, bo dzisiaj jakis stary katalog Canona ogladalem i z ciekawosci na trojke zerknalem
    www albo tez flickr

  10. #30
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    Dżisas, chłopie, co ty wypisujesz!
    Cytat Zamieszczone przez BooBoo
    IMHO Pomiar punktowy na zróżnicowanym tonalnie fragmencie sceny mija się z celem. Wtedy potrzebny jest rzeczywiście centralny w celu uśrednienia wyniku.
    Właśnie wtedy kiedy scena jest zróżnicowana tonalnie używasz spota. Np.: fotografujesz scenę, której rozpiętosć tonalna przekracza pojemność filmu/sensora etc. Użycie spota pozwoli Ci zdecydować, które elementy sceny będą poprawnie naświetlone.
    Cytat Zamieszczone przez BooBoo
    Natomiast spota bez korekcji możemy z sensem używać, gdy zakładamy, że dany fragment jest w 18% szary,....
    Wytłumacz mi jedną rzecz: jeśli decyduje, że dany fragment sceny ma być naświetlony prawidłowo i naświetlam "w punkt", to po co mam wprowadzać korekcję?
    Cytat Zamieszczone przez BooBoo
    Sztuka leży w tym, żeby wybrać JEDEN TON z danej sceny.
    A co byś powiedział na wybranie kilku elementów/tonów, które zmiesczą się w zakresie pojemności tonalnej materiału światłoczułego?
    Pentax K-5 II, Leica M9

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •