Wybacz, ale nie powiem Ci nic na ten temat,
ponieważ mam ten obiektyw od "kilku dni" zaledwie i jestem na etapie poszukiwań konwertera.
Po resztę pytań n/t Tamrona 70-200 f/2.8 zapraszam TUTAJ.
Pozdrówka!
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
Proponowal bym sprawdzic u cichego robi to fachowo.atrakcyjna cena ale decyzja kupna wlasna.
Wczoraj dostałem na 1 wieczór ten obiektyw. Akurat miałem bilety do teatru więc pozwoliłem sobie porobić trochę fotek. Wcześniej miałem okazję kilkukrotnie robić zdjęcia Canonem EF 70-300 mm f/4-5.6 L IS USM. Tak po krótce. Jeżeli chodzi o wykonanie to dla mnie jednak wygrywa Canon. Dokładność, użyte materiały i solidność wykonania jest widoczna na pierwszy rzut oka. Tamron wygląda tak jakby czegoś mu brakowało. Dla przykładu ramka wokół szkła z przodu jest tak szorstka, że przecierając szkło szmatką czuć szarpanie i zahaczanie. Przełączniki VC i AF,MF są niestety źle wykonane i zbyt łatwo/luźno się przełączają - zdarzyło mi się przez przypadek przełączyć je podczas robienia zdjęć. Teraz o stabilizacji, która przyznam szczerze zaskoczyła mnie - zgadzam się w 100% z tym co napisał Cichy - obraz w wizjerze po załączeniu się VC (co prawda obraz w momencie włączenia wykonuje dość dziwny mocny skok) praktycznie zatrzymuje się w miejscu. Z wczorajszego dnia: zdjęcia robiłem głównie na 1/30 sek (czasami 1/40s), f/5.6, 300mm, ISO 800 i przy raczej średnim oświetleniu - byłem w stanie praktycznie wszystkie zdjęcia zrobić ostre (zdarzyło się kilka nieostrych). Nakręciłem kilka filmów na 300mm i byłem naprawdę zaskoczony - kręcąc obserwowałem jak się rusza końcówka obiektywu, a obraz praktycznie stoi w miejscu. Jedna dziwna przypadłość VC to taka, że jak się przyciśnie przycisk AF to w momencie energicznego ruszania obiektywem widzimy jak obraz pracuje skokowo czyli jakby z opóźnieniem. Nie pamiętam czy to samo było w Canonie więc nie wiem nawet czy to norma. Co do AF to działa dość przyjemnie, ale czasami przy mniej doświetlonych scenach głupieje, jeździ tył-przód i wg mnie trochę ociężale. Raczej problemów z trafieniem nie było. Niestety co do jakości obrazu to nie za bardzo mogę się wypowiedzieć gdyż miałem okazję robić fotki tylko w teatrze, a rano musiałem go zwrócić właścicielowi więc jak dostanę go w łapki na dłużej to wtedy potestuję w lepszych warunkach oświetleniowych.
Generalnie na tą chwilę jakbym miał rozważać zakup tego szkła, a jego odpowiednika Canona to mógłbym mieć pewien dylemat, ale chyba mimo wszystko bardziej kierowałbym się w stronę Canona. Mimo wielu zalet tego obiektywu nie jestem jeszcze przekonany do Tamrona.
A TUTAJ kilka wczorajszych fotek.
Nie żebym się znał ale Canon EF 70-300 mm f/4-5.6 L IS USM jest kilka razy droższy niż tytułowy Tamron, więc to chyba inna bajka![]()
Ups, wkradło się "L" do nazwy Canona - oczywiście ma być bez "L"
Dziękuję za wyłapanie tej nieścisłości![]()
Z tego co tutaj wyczytałem i czytając inne artykuły na temat tego szkła to chyba jest to naprawdę udany produkt. Zastanawiam się nad kupnem tego Tamrona do przyrody. Patrząc to do 2tyś nie ma chyba lepszych 300mm niż 70-300 VC USD. Co myślicie o tym wyborze pod takim kątem. Do przyrody to chyba jest te minimum 300mm. Jeśli ktoś by miał jeszcze jakieś sample z "ptaszkami" chętnie bym zobaczył![]()
To wygląda na kabaret, nie teatr (choć Grabowski to także b. dobry aktor teatralny).
Zakupiłem tytułowe szkło Made in China i mogę tylko potwierdzić, że stabilizacja jest bardzo skuteczna.
Mam T17-50 VC, ale dopiero w T70-300VC stabilizacja jest bardzo odczuwalna, przydatna.
Jest to moje pierwsze szkło z tego typu silnikiem i kolejny zakup będzie tylko i wyłącznie w USD, USM +IS, VC...:-D
Po podpięciu do 40D, ustawieniu na Al Servo i wycelowaniu w nadjeżdżające auto było jedno wielkie WOW!
Do fotografowania moich bawiących się dzieciaków szkło idealne.
Nareszcie cały zestaw nadążna za poruszającym się obiekcie.
Dla amatora jest to świetne szkło za przystępną cenę i nie tylko, i wyłącznie pod cropa.
Poniżej foty robione tymże obiektywem+ filtr Marumi DHG Super Lens Protect
http://img858.imageshack.us/g/img3627.jpg/
C40D, T17-50/2.8VC, T70-300/4-5.6USD/VC, Marumi DHG SLP, Metz 58AF2, BC700, Kata3N1-30
photo of dried tomatoes
Ja również
Szkiełko ostre od pełnej dziury, fajnie rozmywa. Stabilizacja po prostu super! Byłem w szoku jak zobaczyłem w wizjerze że obraz na 300 mm stoi nieruchomo.
Co prawda nie miałem Canona 70-200 w ręku ale przyznam że ten obiektyw to po prostu gigant. A 50-tka wygląda przy nim jak zabawka
Właściwości optyczne na 5. Stablizacja na 5. Wykonanie made in China na 4-
Tak jak pisałem wyżej, nie miałem C70-200 w łapie, ale wydaje mi się że szkło o tej ogniskowej bez stabilizacji jest troche bezużyteczne (przynajmniej w niektórych sytuacjach i na długim końcu)
Sample nie ostrzone, poprawiane tylko kolorki w rawach
PS. Zdjęcia robione na wysokim ISO i na dodatek skompresowane do mniejszej rozdzielczości, taki sobie obrazek![]()