Pokaż wyniki od 1 do 10 z 724

Wątek: Fujifilm FinePix X100

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jul 2005
    Posty
    258

    Domyślnie

    Czy ktos porownal i moglby sie wypowiedziec jak wyglada:

    1. bokeh
    2. ostrosc (z grubsza)
    3. komfort pracy
    4. tonalnosc i wywolywanie rawow plus obrobka w photoshopie

    kombinacji 5d (mk1 lub mk2, bez znaczenia) z 35/2 versus fuji x100. Bylbym wdzieczny za jakiekolwiek sensowne info.
    Ostatnio edytowane przez Glorf ; 18-02-2012 o 06:57

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Glorf Zobacz posta
    Czy ktos porownal i moglby sie wypowiedziec jak wyglada:

    1. bokeh
    2. ostrosc (z grubsza)
    3. komfort pracy
    4. tonalnosc i wywolywanie rawow plus obrobka w photoshopie

    kombinacji 5d (mk1 lub mk2, bez znaczenia) z 35/2 versus fuji x100. Bylbym wdzieczny za jakiekolwiek sensowne info.
    Dostępu do jakiegokolwiek systemowego 35 nie mam, ale porównując do 5DII - tonalność i jakość surowych plików jest o niebo lepsza w przypadku X100, prawdę mówiąc, nie miałem jeszcze aparatu, który wymagałby tak małego nakładu pracy przy obróbce fot, jak X100.

    Komfort pracy MZ jest również wyższy, po pierwsze, 5DII + 50L to ponad 2 kg, z 28/1,8 to 1,5 kg, Fuji X100 waży koło 400 gramów, więc i samo robienie zdjęć jest przyjemniejsze. Warto wspomnieć o bezgłośnej pracy, AF pracuje równie cicho jak w każdym szkle z USM, jednak przez brak lustra, i migawkę centralną podczas robienia zdjęć nic nie słychać - tu jest spora przewaga nad 5D.

    Do tego praca w manualu i wprowadzanie korekty ekspozycji jest wygodniejsze w Fuji, nieco przeszkadzają mi pokrętła, które działają w "drugą stronę", zmieniając ISO z 200 na 4000, prawie zawsze na początku idę w stronę 6400 :-) Wizjer to mega-bajer, bardzo bym chciał mieć opcję podglądu fot w wizjerze w 5DII.

    Ostrość miażdży, jednak ilość detalu w 5DII jest sporo większa, za sprawą większej ilości pikseli, jednak pliki z X100 biją detalem praktycznie wszystkie cropowe matryce z jakimi miałem styczność (Fuji S3, Samsung NX1, Canon 1000D, 400D, 500D, 40D, pod względem informacji w światłach i cieniu również 60D). Taką ilość detalu miałem w 1DIIN i 1000D przerobionym na podczerwień (z wywalonym filtrem sprzed matrycy). Co do samej obróbki w PS, łatwiej robi się maski, i obróbkę lokalną na większych plikach, więc 5DII ma plus.

    Jeśli chodzi o bokeh, to jest ładny (nie robi sieczkiz tła jak 28/1,8), jednak nie oszukujmy się - nie ma go za dużo, i w tym przypadku wygrywa 5D z praktycznie każdym szkłem poniżej f/2,8 :-)

    Wcześniej miałem dylemat, między 35L a X100, wybrałem drugiego i nie żałuję, 5DII zostaje ze mną jako korpus do pracy, niemniej jednak nic więcej z logo Canona nie kupię, jeśli X1-Pro wyeliminuje wady X100 i zachowa jego zalety, to z tym aparatem widzę siebie w przyszłości :-) Nie widzę opcji, żeby łazić z 5DII codziennie, przez cały dzień, tak samo jak nie wyobrażam sobie, żeby nie wziąć X100 z domu, chociaż przez jeden dzień. Tym aparatem po prostu chce się robić zdjęcia

    Ps. I jeszcze jedna sprawa, żeby porobić zdjęcia w podczerwieni Canonem, trzeba kupić albo statyw i drogi (duży) filtr, albo osobną puszkę do przerobienia, w przypadku Fuji wystarczy filtr 49mm czy 52mm i po sprawie, IR zabiera około 1EV ekspozycji, więc mniej niż niejeden filtr polaryzacyjny :-)
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •