Witam, proszę o inf. czy do 50D zanjdę lepszy obiektyw szerokokątny od stałki 28mm 1.8 USM?
L-ki odpadają z racji na cenę ;(
Podstawa to dla mnie:
- celny i szybki autofokus
- mała albo brak dystrosji
Wykorzystanie reporterka.
Witam, proszę o inf. czy do 50D zanjdę lepszy obiektyw szerokokątny od stałki 28mm 1.8 USM?
L-ki odpadają z racji na cenę ;(
Podstawa to dla mnie:
- celny i szybki autofokus
- mała albo brak dystrosji
Wykorzystanie reporterka.
C17-55is
Entuzjastyczny Neofita
28 1.8 to tak bardzo średnio szeroko na 50D.... za Mariuszem szerzej i szybciej to 17-55
Gdyby plener to 10-22, bardzo ostry, chociaż ciemny. Ale do reporterki to:
1. EF-S 15-85 mm f/3.5-5.6 IS USM - udany obiektyw, bardzo ostry.
2. EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM (jasny ale drogiw tej cenie masz 24-105L)
3. EF 17-40 mm f/4.0L USM - do reporterki dobry bo uszczelniony, ze stałym światłem. Niby bez IS ale przy tej ogniskowej i świetle nie powinno być problemów.
Mam EOSa i jeszcze D...
Canon 10-22.
2800 to połowa 3300? Nie komentuję już jakości na cropie 17-55 vs UWA z pełnej klatki, który na swoje nieszczęście pasuje w bagnet.
Poza tym ktoś, kto myśli o 28/1.8, raczej szasta pieniędzmi. Stosunek jakości do ceny moim zdaniem raczej kiepski.
Pewnie różne osoby rozumieją różnie "reporterkę szerokokątną". Dla mnie to jasne i ostre zoomy z szybkim napędem: 16-35 i 24-70 na FF oraz 17-55 na cropa. 10-22 czy 15-85 to zupełnie inne zastosowanie.
Entuzjastyczny Neofita
Przepraszam. Zapomniałem napisać, że mój faworyt w tym względzie to EF 17-40 mm f/4.0L USM.
Poza tym, nie wiem skąd przeświadczenie że L-ki to od razu drogo. Taki 70-200L f4 to też L-ka, kosztuje 2k i jest świetna do reporterki. To samo przytoczona 17-40L.
Mam EOSa i jeszcze D...
Dobra dobra. Podaj niedary jaki masz budżet. Bo zdecydowanie 17-55 jest The Best, ale może Ty masz kasę w zasięgu Tamrona 17-50 VC.