isc do media markt, joker albo saturn, albo euro. Oczywiscie z wlasna karta i modelka, popodpinac rozne szkla i wszystko bedzie jasne. A co z wlacznikiem nie tak?![]()
isc do media markt, joker albo saturn, albo euro. Oczywiscie z wlasna karta i modelka, popodpinac rozne szkla i wszystko bedzie jasne. A co z wlacznikiem nie tak?![]()
Generalnie układ przyciskówale jestem w stanie to przeboleć dla fajnych szkieł. Na FF na razie mnie nie stać ( chyba że używane 5D) i specjalnie mi się nie spieszy. Fakt faktem najbardziej by mi pasował 7D (sport i filmowanie) martwią mnie jednak różne opinie co do tego modelu spowodowane przeładowaną matrycą. Na początek zaopatrzyłbym się w jedno dobre szkło ( np.50/1.4) a do końca roku jeszcze jedno ( np. 70-200/4) i i jakieś graty. Chyba że faktycznie jak koledzy wcześniej radzą, dać sobie spokój i zostać przy Nikonie
![]()
Daj sobie spokój i zostań w nikonie. Klawiszologia w canonie to tragedia![]()
EOS 5DMkII + BG-E6; C 14 L II; C 24 L II; C 50 1.4; C 85 1.8; C 135 L; C 580 EX II; Sherpa 450 R; Kata D-3N1-30; Crumpler Master Delhi 620 i drobiazgi...
Off-topnę, bo robi się coraz śmieszniej.
Niech no mi ktoś zdefiniuje to "przepakowanie" matrycy... bo ja już nie wiem czy mam przepakowaną czy nie i czy to źle czy dobrze
50d ma 1.5 razy więcej pixeli niż 40d, więc odległości międzypixelowe są 1,22 razy mniejsze. Masakra Panie, nóż w plecy Dyfrakcyjnego Bandziora. 7d ma 1.2 razy więcej pixeli niż 50d, co daje spadek odległości międzypixelowej 1,1 razy. Przepakowali, a wiadomo że od tego ptaszek maleje.
Peny mają pixele rozłożone dwa razy gęściej od mojego trupka. Czy one są przepakowane? To zależy (czy go mamy czy nie).
Entuzjastyczny Neofita
Kalwiszologia to akurat kwestia przyzwyczajenia. Mialem do czynienia z D90, D5000, D300, D3 i nie wiedziałem co z nimi zrobić. Ale pewnie też na Twoim miejscu zostałbym w Nikonie. Ze szklarnią gonią Canona, a puszki są lepsze (AF i normalna ilość pikseli).
30D + szpargały
ja slyszalem, ze najlepsze sa sony alfasam widzialem, Martyna taki ma. A jeszcze lepiej to nex, tez mozesz krecic filmy. http://www.sony.pl/hub/dslr tu wszystko stoi jak byk
![]()
Z pikselami też różnie bywa
http://www.optyczne.pl/3296-nowość-Nikon_D7000.html
pozdrawiam
W każdym aparacie procedura przyzwyczajenia trwa chwil kilka.
Pierwsza chwilka
1. M
2. NR=off
3. long NR =off
4. wszystkie auto = off
5. kontrast = lowest/zero
6. sharpness = lowest/zero
7. raw+jpg (jeśli ktoś potrzebuje)
8. styl obrazka: portrait, bardziej ludzki
Druga (dłuższa) chwilka
Kółka kręcić w drugą stronę, te na obiektywie też.
Zajmuje to góra 3-5 minut, ale generalnie zgadzam się, że pytający powinien zostać w N a moderator, teraz po wyjściu D7000, zamknąć ten wątek![]()
the silence is deafening
Kolega tu udaje, że nie wie co to jest przepakowana matryca, ale przecież ma jednak jakąś wiedzę tajemną w tym temacie, bo raczył stwierdzić niedawno, odnosząc się do 24-70L i 50D:
"Żaden z tych obiektywów nie jest polecany na tak gęstą matrycę."
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=68338
To może to jest definicja? >> Korpus Canona z przepakowaną matrycą, to taki korpus do którego nie jest polecany jeden z flagowych profesjonalnych obiektywów tegoż producenta<<![]()
Mam od lat Canona i chciałem wymienić na Sigme dla lepszego obrazka na f/1.4. W sklepie akurat 2 sztuki miały FF z moimi body. To akurat nie problem bo można trafić dopasowany egzemplarz. Ale zobaczyłem ze jest to szkło większe i już do mojego case'a nie wejdzie. Po za tym używam DPP do rawow ktory ładnie koryguje z automatu canona (głównie abberacje). Sigmy już nie. Można podmieniać bity w rawie dla symulacji szkła Canona, ale zawsze to operacja jedna więcej. Także przeważyły u nie względy praktyczne a nie optyczne.