Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 12 z 12

Wątek: Analogowe korpusy C + stałki

  1. #11
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    70

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    chodzi o coś innego, o kąt padania światła na element światłoczuły, film jest bardziej tolerancyjny, stąd starsze obiektywy na cyfrze często są bardzo słabe, dotyczy to zwłaszcza szerokich szkieł,

    działa to jednak w jedną stronę, nowe szkla na filmie działać będa idealnie,
    Bzdury kolega wypisuje, nie ma tu żadnej reguły, niektóre stare szkla pracują z cyfrą tak, że współczesne nie nadążają, a niektóre rzeczywiście nie nadają się do cyfry, przynajmniej w pewnym zakresie np. Nikkor MF 50/2 - rewelka od pełnej dziury, Nikkor MF 50/1,2 - na pełnym otwarciu i przysłonach większych od 2 raczej nie do użytku, od 2 i ciemniej - rewelka, słowem nie ma żadnych reguł... proponuję np. porównać poziom aberracji chromatycznej generowany przez Leica Summicron'a-R 35/2 i obecne stałki Canon'a - można się zdziwić... słowem testować, testować, testować i szukać perełek Pozdrawiam, photolo.

  2. #12
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez photolo Zobacz posta
    Bzdury kolega wypisuje, nie ma tu żadnej reguły, ...
    Po pierwsze prosiłbym o utemperowanie języka.
    Po drugie sebcio80 zaznaczył że chodzi głównie o szkła szerokokątne, a więc omawianą tu wielokrotnie kwestię telecentryczności i jakkolwiek jego wypowiedź byłą co nieco za ogólna to jednak na pewno nie bzdurna.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •