Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Analogowe korpusy C + stałki

  1. #1
    Początki nałogu Awatar retter
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Białystok
    Posty
    432

    Domyślnie Analogowe korpusy C + stałki

    Analogowe korpusy C + stałki EF, jak to pracuje ze sobą?
    Bo czytałem opinie TU ze no np. pucha 300-tka szkła jasne jak f1.4 nie bardzo natomiast ciemniejsze juz AF działa.

    Jak pracują obecne stałki z systemu z puszkami które jeszcze istnieją pod względem AF etc??

    W szczególności 300 (v, x), 50e, 30/33 (v), 5 ,3
    Z szkłami takim jak 28/1.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.8

    Tematu szukałem, jak był przykleić.

  2. #2

    Domyślnie

    Zrobiłem niedawno pierwszą rolkę filmu zestawem 50e+50/1.8, efekty jak na moje umiejętności bardzo zadowalające. Problemów z AF nie zauważyłem, 100% zdjęć trafionych.
    400D, 50e, Praktica MTL3, FED 3, KIT, Paragon 35/2.8, C35/2, C50/1.8, Pentacon 50/1.8, Sigma 135/2.8, Tamron 55-200, Leningrad 4

  3. #3

    Domyślnie

    eos elan II(czyli 50 bez e) + 50/1.4 i 85/1.8 - problemów z działaniem brak, hula jak ta lala

  4. #4
    Uzależniony Awatar poszukiwacz2006
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    dawna stolica
    Wiek
    56
    Posty
    824

    Domyślnie

    eos 50e + 85 1.8 nie sprawia najmniejszych problemów, to samo z 50 1.4
    Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
    hobbystycznie - brak czasu niestety :-(


  5. #5
    Uzależniony Awatar XLesio
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Kingsajz - Miasto krasnoludków
    Wiek
    44
    Posty
    515

    Domyślnie

    Elan 7e (eos 30) + 85 1,8 i 50 1,8 - zero problemów. A nawet odsetek trafień (jakieś 90%!) nieco wyższy niż pod 1000D

    Eos 300v + 50 1,8 - jak wyżej. No może tylko ilość trafień nieco niższa. Ale też to pierwsze body (z AF) którego używałem ze stałkami, zrzucę więc winę na braki własne "operatora".

    [jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie - eos 30 używany przy wyłączonym eye control]
    "Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
    EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
    C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar enter
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    wioskawawa
    Posty
    1 201

    Domyślnie

    Canon 5 z: 2/35 1,4/50 2/135 bez problemów ze światłomierzem i celnością

  7. #7
    Bywalec Awatar kiray
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Gdynia
    Wiek
    44
    Posty
    136

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez retter Zobacz posta

    W szczególności 300 (v, x), 50e, 30/33 (v), 5 ,3
    Z szkłami takim jak 28/1.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.8

    Tematu szukałem, jak był przykleić.
    300v z 50 1.4 i 85 1.8 działa bez problemu

  8. #8
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez retter Zobacz posta
    W szczególności 300 (v, x), 50e, 30/33 (v), 5 ,3
    Z szkłami takim jak 28/1.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.8
    Używałem przez moment 3000n z 50/1.8 a od kilku lat 33 z 20/2.8, 24/2.8, 35/2, 50/1.4 i 85/1.8 (zoomów z analogiem niemalże nie używam) - zero problemów, przy małych GO również.

    Trzeba jednak pamiętać że eos 30/33 ma taki sam moduł AF jak 10D/300D, więc demonem prędkości i celności to on nie jest.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  9. #9
    Bywalec Awatar czarny1999
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Leicester
    Wiek
    40
    Posty
    119

    Domyślnie

    W zwiazku z projektem na studiach nurtowal mnie temat: jak sprawuja sie wspolczesne szkla na analogowym body. Spotkalem sie z opniami, ze optyka pod analogi byla troszeczke inaczej projektowana, poniewaz plaszczyzna filmu - inaczej niz matryca cyfrowa - nie jest idealnie plaska, co powoduje roznice w obrazowaniu. Zastanawialem sie czy np na malej przyslonie nie bedzie to powodowalo nieostrosci, wystepowania BF/FF. Nie mam okazji przestrzelic na szybko filmu i sprawdzic, koncepcja jest taka, ze moze byc tylko jedna rolka w plenerze i w poniedzialek efekt finalny idzie pod ocene.
    Szkla mam jak w stopce, body to odkurzone C300v.
    Do ciemni wracam po po 5/6ciu latach .... nie moge sie doczekac.
    5d, 5dmkII 580EXII S12-24 f4.5-5.6, C17-40 f4 L, C50 f1.4, C70-200 f4is, C100 f2.0 C300 f4is, C400 f4is DO,
    C28-135is f3.5-5.6, tamrac expredition7, manfrotto 055x proB + 488RC2

  10. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czarny1999 Zobacz posta
    WSpotkalem sie z opniami, ze optyka pod analogi byla troszeczke inaczej projektowana, poniewaz plaszczyzna filmu - inaczej niz matryca cyfrowa - nie jest idealnie plaska, co powoduje roznice w obrazowaniu.
    chodzi o coś innego, o kąt padania światła na element światłoczuły, film jest bardziej tolerancyjny, stąd starsze obiektywy na cyfrze często są bardzo słabe, dotyczy to zwłaszcza szerokich szkieł,

    działa to jednak w jedną stronę, nowe szkla na filmie działać będa idealnie,
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •