Ernest_DLRS:
pięknie! zwłaszcza pierwsze foto
siudym:
Skąd teoria o lepszej pracy pod światło 50/1.8? możesz to jakoś potwierdzić? bo np. to porównanie: http://photo.net/equipment/canon/ef50/ mówi co innego.
Ernest_DLRS:
pięknie! zwłaszcza pierwsze foto
siudym:
Skąd teoria o lepszej pracy pod światło 50/1.8? możesz to jakoś potwierdzić? bo np. to porównanie: http://photo.net/equipment/canon/ef50/ mówi co innego.
Ostatnio edytowane przez generau ; 03-06-2011 o 12:20
5d
Ernest - swietne zdjecia, widac w dobrych rekach to szklo nagle staje sie lepsze niz w opiniach
A bokeh raz jest ok, raz nieWszystko zalezy co mamy w tle. To jedno, pelen kadr na 1.8
Widzialem ten test. Wogole kadr z oknem i sloncem widac nie jest obiektywny, wyglada jakby zdjecie z 50/1.4 mialo mniej slonca w oknie (za murkiem), a z 50 1.8 II wiecej w oknie.
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
50/1.8 ehh, miałem wersję mk I. Sprzedałem. Żałuję jak jasna chol**a. Mam nadzieję że 50/1.4 godnie go zastąpi i nie rozwali się w nim AF. Jeżeli chodzi o bokeh to imo jest jak najbardziej ok do f/2.8, a jak się przymyka bardziej to chyba nie bardzo nam zależy już na boke więc..;-) tutaj dwa przykłady na f/2.2.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
Jeszcze odnośnie samej jakości optycznej 50/1.8 - czy to wersji I czy II - pod tym względem w obu przypadkach jest tak samo. Miałem możliwość porównania obu i oprócz tego że (moim zdaniem) wersja II nieco szybciej nastawia ostrość (co nie znaczy że dokładniej, ale też nie mniej dokładnie) to obie wersje są bardzo ostre już od "pełnej dziury" - trzeba tylko trafić z ostrością co nie jest łatwe bo AF to kicha taka trochę w tym szkle (przy większych dystansach, z bliska ok). Ja ze swojej strony polecam, ale wersję I - w wersję drugą szkoda pakować kasy, bo i tak stracimy albo jak się rozklekoce albo przy późniejszej odsprzedaży. A najlepiej od razu 50/1.4. Poniżej Crop 100% z 50/1.8 na 1.8, wołane w dpp, ostrość na "1".
Nie bardzo rozumiem o co chodzi w tym, co napisales. Co ma Twoja uwaga, do tego co napisalem? To, ze schowana przyslona w pelni otwartym szkle nie generuje "tła", to wiadomo, bo pierscien obudowy szkla zawsze jest idealnie kragly. Ale co ma to do tego co napisalem?
Napisalem, ze czasami tło 50 1.8 jest niezbyt ladne, a czasami jest ok. Tyle. A zdjecie bylo tylko przykładem, zdjecia zrobionego tym szkłem. Akurat mam wiele zdjec na F2, F2.2 i tam takze zalezy od struktury obrazu poza GO. Bez wzgledu czy zostało to przefiltrowane przez zarypiscie okrągły pierscien, w ktorym "chowa sie" przysłona 'wide open', czy na F2.2 gdzie zostało to poszatkowane 5-cioma liściami.
50/1.8 to swietne szklo, ma dwie wady - AF i straszna nieszczelnosc. Reszta naprtawde ok. Ostatnio zrobilem nawet powrownanie z SMC Takumar 50/1.4 majacy piekne nieostrosci GO - zaskoczylo mnie to bardzo, bo zobaczylem, ze dalej 50/1.8 daje rade pod tym wzgledem (porownywalem pod katem "rozmycia" tła)
http://img810.imageshack.us/img810/6286/img8148pa.jpg
Identyczny kadr (robione w tym samym czasie) mam jeszcze w F1.4 z takumara smc 50/1.4, jak ktos chce to go uploaduje jak bede w domu dla porownania (bo w koncu, Takumar 50 to legenda "bokehu").
Ostatnio edytowane przez siudym ; 12-06-2011 o 23:11