Z moich obserwacji wynika że w 20D wyostrzanie na 0 to jak w 30D,40D na +2, i z stąd taka rewelacyjna ostrość na przykładowych fotkach , zresztą nie tylko tego szkła.
Z moich obserwacji wynika że w 20D wyostrzanie na 0 to jak w 30D,40D na +2, i z stąd taka rewelacyjna ostrość na przykładowych fotkach , zresztą nie tylko tego szkła.
Mam wrażenie, patrząc na cały ten wątek a szczególnie na ostatnie posty, że 50/1.8 Canona to kawał porządnej optyki, nawet w obliczu takiej legendy jak takumar 50/1.4 ;-) Co jest ważne - 50/1.8 Canona bardzo mało "frindżuje" - abberuje na pełnym otworze (chodzi mi o kolorowe obwódki wokół kontrastowych miejsc). Zdecydowanie mniej niż mój Planar 50/1.7, mniej niż Canon 50/1.4 i mniej niż Takumar 50/1.4.
Bardzo fajny obiektyw, mój BYŁ ostry juz od 1.8
Jednak po trzech latach rozjechał sie AF dość nagle( mocny FF i ogólnie jakoś stracił na ostrości)
Chciałem go nawet ratować na ul. Żytniej ale tam dostałem odpowiedź, że konstrukcja tego obiektywu nie pozwala trwale i poprawnie ustawić AF.
W tym tygodniu kupuję taki sam
pozdrawiam
Takumar akurat ma rozmycie dość ostre (chodzi mi o krawędzie rozmycia). Specyficzne, fajne, zalatuje analogiem, choć wg. mnie Sigma 50/1.4 daje ładniejsze rozmycie tła. Kwestia gustu![]()
FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
APSC + 18-55is | 70-300vc
kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8
Siudym,
jeśli to nie tajemnica, napisz, na co zamieniłeś swój 50/1.8.
Sam sie zastanawiam, czy nie sprzedać swojego i wejść w cos typu 85/1.8 lub 100/2.
Dłuższe ogniskowe są dla mnie bardzej użyteczne, z 50 prawie nie korzystam.
Używałem oryginału i nie zauważyłem róznicy w pracy AF. Użytkowałem też jaśniejszą wersję, która faktycznie według mnie jest tylko niewiele solidniejsza. PZ
Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
hobbystycznie - brak czasu niestety :-(
Aha bylbym zapomnial, przypomnialo mi sie to jak napisaliscie o oslonie przeciwslonecznej.
Male porownanie 50 1.8 II i 1.4 w pracy pod slonce:
Kazde F2, slonce minimalnie poza kadrem, ale dalej ostro POD. Na przemian pierwsze 50/1.8, drugie 50/1.4. Oba szkla bez UV i oslonek.
co za osłona !!!