Fancik, myślę, że najlepiej będzie jakbyś wstawił swoje sample w pełnej rozdzielczościTo rozwieje wszelkie problemy + będziesz wiedział na czym stoisz, tj. czy mydlany obiektyw, czy źle nastawiana ostrość
![]()
Fancik, myślę, że najlepiej będzie jakbyś wstawił swoje sample w pełnej rozdzielczościTo rozwieje wszelkie problemy + będziesz wiedział na czym stoisz, tj. czy mydlany obiektyw, czy źle nastawiana ostrość
![]()
mimo wszystko bardzo sie do niego przekonuje..
czuje ze niedlugo zawita na moim body
a jak przy zakupie? duzo mydlanych odpadow?
Canon 500D + Sigma + revuenon + Falcon 8mm
Ernest_DLRS:
pięknie! zwłaszcza pierwsze foto
siudym:
Skąd teoria o lepszej pracy pod światło 50/1.8? możesz to jakoś potwierdzić? bo np. to porównanie: http://photo.net/equipment/canon/ef50/ mówi co innego.
Ostatnio edytowane przez generau ; 03-06-2011 o 12:20
5d
Ernest - swietne zdjecia, widac w dobrych rekach to szklo nagle staje sie lepsze niz w opiniach
A bokeh raz jest ok, raz nieWszystko zalezy co mamy w tle. To jedno, pelen kadr na 1.8
Widzialem ten test. Wogole kadr z oknem i sloncem widac nie jest obiektywny, wyglada jakby zdjecie z 50/1.4 mialo mniej slonca w oknie (za murkiem), a z 50 1.8 II wiecej w oknie.
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
50/1.8 ehh, miałem wersję mk I. Sprzedałem. Żałuję jak jasna chol**a. Mam nadzieję że 50/1.4 godnie go zastąpi i nie rozwali się w nim AF. Jeżeli chodzi o bokeh to imo jest jak najbardziej ok do f/2.8, a jak się przymyka bardziej to chyba nie bardzo nam zależy już na boke więc..;-) tutaj dwa przykłady na f/2.2.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
Nie bardzo rozumiem o co chodzi w tym, co napisales. Co ma Twoja uwaga, do tego co napisalem? To, ze schowana przyslona w pelni otwartym szkle nie generuje "tła", to wiadomo, bo pierscien obudowy szkla zawsze jest idealnie kragly. Ale co ma to do tego co napisalem?
Napisalem, ze czasami tło 50 1.8 jest niezbyt ladne, a czasami jest ok. Tyle. A zdjecie bylo tylko przykładem, zdjecia zrobionego tym szkłem. Akurat mam wiele zdjec na F2, F2.2 i tam takze zalezy od struktury obrazu poza GO. Bez wzgledu czy zostało to przefiltrowane przez zarypiscie okrągły pierscien, w ktorym "chowa sie" przysłona 'wide open', czy na F2.2 gdzie zostało to poszatkowane 5-cioma liściami.
50/1.8 to swietne szklo, ma dwie wady - AF i straszna nieszczelnosc. Reszta naprtawde ok. Ostatnio zrobilem nawet powrownanie z SMC Takumar 50/1.4 majacy piekne nieostrosci GO - zaskoczylo mnie to bardzo, bo zobaczylem, ze dalej 50/1.8 daje rade pod tym wzgledem (porownywalem pod katem "rozmycia" tła)
http://img810.imageshack.us/img810/6286/img8148pa.jpg
Identyczny kadr (robione w tym samym czasie) mam jeszcze w F1.4 z takumara smc 50/1.4, jak ktos chce to go uploaduje jak bede w domu dla porownania (bo w koncu, Takumar 50 to legenda "bokehu").
Ostatnio edytowane przez siudym ; 12-06-2011 o 23:11