Na maila wysłałem to co mi powstało z Twojego zdjęcia w momencie gdy zainstalowałem kodeki canon'a. WB ma z ujęcia.
Na maila wysłałem to co mi powstało z Twojego zdjęcia w momencie gdy zainstalowałem kodeki canon'a. WB ma z ujęcia.
No tak WB z ujęcia w tym akurat przypadku zadziałało, ale nie zawsze jest tak różowo.
Poza tym nadal pytanie do znawców (może pan Janusz zabierze głos?) - skąd znaczna tinta w zieleń na wzorcu po użyciu profilu ?
Ostatnio edytowane przez mathom ; 22-04-2012 o 20:11
Ciekawi mnie mathom czy nadal masz te problemy z checkerem, ja mam od niedawna checkera i coś mi także nie pasuje, albo to przywyczajenia z Canona.
Polecam używać Adobe DNG Editor zamiast softu Passporta - osiągniecie wyższy poziom zadowolenia.
60D | 50 1.8 II | kit 18-55 + Tamron 70-300 | moje foty
Mam szalony pomysł.
Czy da się jakoś utworzyć profil, skalibrowany przy pomocy tej karty w formacie .pf2, tak aby wszedł on do naszych puszek bezpośrednio? Może można by tym samym mieć trochę mniej roboty przy postprodukcji filmów...
Czy to ma w ogóle sens?
Pomysł szalony, ale ciekawy.
Marki trzy.
Rozumiem, że najsensowniej colorchecker wykorzystywać dla każdej nowej sceny, ale - spójrzmy prawdzie w oczy - jeśli nie mówimy o fotografii studyjnej albo modelkowej, nie ma takiej opcji. Pomijając opcję stworzenia kilku profili dla słońca, cienia, świetlówek itp., zapytuję: czy wymierne efekty przyniesie mi stworzenie jednego profilu. Przecież do tej pory działam na jednym profilu (adobe standard). Chyba gorzej nie będzie? Jeśli ma to sens, w jakich warunkach najlepiej zrobić zdjęcie do stworzenia jednego jedynego profilu?
Ja kupiłem sobie taką kartę: The 2 in 1 Grey White Balance Colour Card
Uznałem że nie ma sensu pchać się w X-rite przy moich umiejętnościach. Ale i tak coś mi nie wychodzi, kolory po kalibracji wychodzą gorsze niż przed. Korzystam oczywiście z softu od Adobe.