Cytat Zamieszczone przez Piasek1989 Zobacz posta
A jak to sie sprawdza przy slubach? Bo jak dobrze rozumiem wyglada to tak
Błogosawieństwo w domu - zdjecie paszportu profil nr1
Na zewnatrz - zdjecie paszportu profil nr 2
W kosciele - profil nr 3
Na sali - profil nr 4
i tak co zmiana lokalizacji nowy profil.
Raczej w zawirowaniu slubnym zgiełku robic i pamietac o zdjeciu czekera jest lekką apstrakcją
to sie tak nie moze sprawdzic.
profil barwny nie sluzy do balansu bieli.

1.mozesz wykonac profil barwny aparatu
2. mozesz wykonac profil barwny zrodla swiatla ( na okreslonym aparacie)

ad 1. Robi sie aby skompensowac jakies nieprawidlowowsc oddawanie koloru przez konkretny aparat. ( np zbyt mocne oddanie czerwieni)
fotografujesz tablice testowa w swiettle ciaglym bialym 5500 K o mozliwuie wysokim Ra- moga byc zarowki fotograficzne.
Mnie sie sprawdzila lampa stosowana w botanice o bardzo wiernym oddaniu spektrum swiatla - zblizona do dziennego .

Taki profil ma za zadanie skorykgowanie wad aparatu - stosujesz go zawsze i wszedzie o ile zrodlo swiatla jest ciagle.

ale to nie jest rozwiazanie prawidlowego balansu bieli . Musisz go znalezc.
Jesli idealnie odtworzysz kolor swiatla w jakim robiles zdjecia , teoretycznie powinno byc wierne odanie koloru.

np zrobiles profi aparatu j.w. i fotografujesz gdzies na zewnatrz w cieniu. Tam jest jakas tempreatura barwowa np 8000 K - czego nie wiesz.
teraz musisz wywolujac raw te temperature barwowa nastawic - czyli ja znalezs . Jak to zrobisz ?
ano najczesciej na oko , gdyz nikt nie stosuje kolorymetru. Blad jaki popelnisz nastawiajac na oko , moze byc na tyle duzy ze profilowanie nie mialo sensu.
A wiec trzeba miec opanowany balans bieli.


ad2. Stosuje sie dla jakis nieciaglach zrodel swiatla ( np neonowe ) - w takim swietle kolory sie bardzo trudno balansuje , aparat oddaj je inaczej niz postrzegamy .
ten profil stosujesz konkretnie w tym swietle , ale musisz jeszcze odpowiednio ustawic balans bieli. tak jak w punkcie 1.

mozna stosowac np do oprofilowania swiatla w swoim studio w ten sposob.


ALE.

jesli porownasz kolory oddane po wywolaniu tych tablic testowych na roznych profilach , to sie mozna zlapac za glowe jak duze sa roznice.
Nie mozliwe - jak moglem tak fotografowac w blednych kolorach. W rzeczywistosci w naturze te czyste kolory tablicy testowej prawie ze nie wystpuja . Naturalne kolory sa jakas ich tam mieszanina.
te roznice sie wyrownuja - w rzeczywistosci jest sie trudno zdecydowac , ktory profil wybrac .


Z pewnoscia ma sens do prac technicznych, np wierne kolorystycznie reprodukcje itp.


Blad jaki sie popelnia przy balansie bieli , np przesuwajac suwak o 2 mm dalej jest wiekszy niz to wynika z roznic profili.

Nie chce powiedziec , ze to jest niepotrzebne , ale to nie rozwiazuje problemu koniecznosci szukania prawidlowego balansu bieli i nie powoduje automatem prawidlowych kolorow. Dopiero pod warunkiem , ze prawidlowo zbalansujesz biel.

w sumie mozna sie obejsc . Najwazniejsze jest poznanie profilu , jego wlasnosci jaki stosujesz i odpowiednio korygowac kolory.

jesli sie przerzuca miedzy profilami , jest trudno opanowac kolor w sposob przewidywalny.

mam , ale wole w LT profil std.