Dzięki!![]()
Dzięki!![]()
Sprzęt - dekielek z przyległościami.
Fumare humanum est!
O.T.
Zaśmieciłem, złamałem, strasznie zawiniłem. Zabij mnie, aresztuj albo daj dożywotniego bana.
Dla mnie archiwum, to archiwum - tylko do odczytu. Jakby wątek był w innym miejscu, z pewnością bym się podłączył. Może by tak doprecyzować tego świętego graala - Regulamin?
Życzliwość adminów CB, szczególnie dla "nowych", jest wręcz legendarna.
Ostatnio edytowane przez Eberloth ; 10-09-2009 o 09:42
Sprzęt - dekielek z przyległościami.
Fumare humanum est!
Nie no..
Nie traktuj kolego tego aż tak osobiście. Vitez (pomijając biurokrację i podpieranie się regulaminem) ma dużo racji. Wątek, bardzo podobny przecież, już istnieje i dużo zdrowiej dla wszystkich obecnych i przyszłych czytaczy byłoby zebrać ten temat w całość.
Wracając do mainstreamu..
Czy ktoś mógłby coś jeszcze dodać w temacie TOKINY/TAMRONA/SIGMY/COSINY/VIVITARA/PHOENIXA i wszystkich mutacji 19-35?
Moje szkło będzie w Polsce dopiero za dwa tygodnie, a tak jak Eberloth z chęcią złapałbym kolejne opinie.. Czy naprawdę nikt nie używa tych obiektywów?
"Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350
Kupiłem tego Tamrona jako pierwszy standardowy zoom do 10D - był najtańszym, niekitowym odpowiednikiem. Rzeczywistość jest taka, że po pół roku zmieniłem go na Sigmę 17-70. Tamron bardzo ładnie rysuje, ale dopiero domknięty do 8-11. Przy pełnej dziurze jest bardzo słabo. Pod światło też bez rewelacji. Nie mówię, że to złe szkło - mam na ścianie kilka bardzo (moim zdaniem) udanych zdjęć. Za tą cenę można spróbować, zwłaszcza, że przy pełnej klatce daje bardzo szeroki kąt, ale trzeba pamiętać, żeby go domykać.
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
Więc bardzo proszę :grin:
Mam Soligora 19-35/3,5-4,5 od kilku miesięcy. Lanszaftów generalnie robię bardzo mało, ale... że wakacje, urlop itd. to miałam okazję wykorzystać to szkło w nieco większym zakresie. Miałam wcześniej przez kilkanaście dni 17-40L i jeśli chodzi o jakość zdjęć, to ja nie widzę różnicy. W budowie różnica duża, ale to akurat mnie kompletnie nie przeszkadza :wink: Mam Phoenixa 100 macro, więc do budowy tych konstrukcji jestem przyzwyczajona (po dwu latach intensywnego użytkowania klekocze tak samo i robi równie dobre zdjęcia :-D).
Jedno co może przeszkadzać to fakt, że 'kręci mordką'. Utrudnia to nieco korzystanie z Cokina, ale i to da się obejść. Chyba obetnę holder i zostawię tylko dwa sloty, będzie mniejszy problem z winietowaniem.
A tak ogólnie - to i tak wolę stałki, więc wymiany Soligora na 17-40L nie przewiduję. Do moich (dość rzadkich) zastosowań jest wystarczający.
Się rozsypałoDzięki za aktywność!
Seleno - nie wiem czy dobrze zrozumiałem.. Mordką kręci soligor, czy phoenix? Zakładam że soligor, bo po co cokin w macro..Ale to oznacza, że soligor to jednak inna konstrukcja
Bo o ile mi widomo, tak tokina jak i tamron ogniskują wewnątrz korpusu, i niczym nie kręcą
![]()
"Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350
Tamron na pewno nie kręci.
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
....mialem kiedys te tokine (19-35) podpieta do 350D ( kupiona z drugiej reki za 300zlw stanie jak nowa) ale sprzedalem stosunkowo predko; denerowala mnie zmienna ostrosc zdjec w zaleznosci od odleglosci obiektu na ktory sie ostrzylo tj przy foceniu z blisku jakosc zdjec byla super; na wiekszych odleglosciach tj powyzej 1m obraz jaki dawala tokina byl kiepski a przeciez rozchodzi sie o wieksze odl. w szerokim kacie; kupilem bo miala dobre opinie; zycie zweryfikowalo; sprzedalem; kreci mordka ale nie gwintem filtra
taki wynalazek uszczelniajacy
...