Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 59

Wątek: Viggen nad Krakowem 16.11.05

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar Scaramanga
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    272

    Domyślnie Viggen nad Krakowem 16.11.05

    Jutro jest ostatnia szansa uwiecznic Saaba w powietrzu.
    Z eksploatacji w szweckim lotnictwie 37-ki wychodza w przyszlym roku.
    Obsluga techniczna juz przyleciala i nie moze sie doczekac aby wydlubac
    z mysliwca pare gadzetow,co uczyni go nielotem na dlugie lata...
    http://www.zyciekrakowa.pl/nowahuta/.../view/1031/73/

    Ostatnio edytowane przez Scaramanga ; 15-11-2005 o 22:04
    Latwiej kijek pocieniasic niz go potem pogrubasic...

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    A mnie tam się te szwedzkie wygibasy nigdy nie podobały A Viggen już chyba najmniej z serii - już Drakken jest ładniejszy, a Grippen to nawet wręcz niebrzydki No ale de gustibus...

  3. #3
    Bywalec
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Pomorze
    Wiek
    29
    Posty
    121

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon
    A mnie tam się te szwedzkie wygibasy nigdy nie podobały A Viggen już chyba najmniej z serii - już Drakken jest ładniejszy, a Grippen to nawet wręcz niebrzydki No ale de gustibus...

    Bo się nie znasz Jest bardzo ładny
    To forum jest beznadziejne

  4. #4
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    83

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon
    A mnie tam się te szwedzkie wygibasy nigdy nie podobały A Viggen już chyba najmniej z serii - już Drakken jest ładniejszy, a Grippen to nawet wręcz niebrzydki No ale de gustibus...
    muflon a co ci się najbardziej podoba z nowoczesnych samolotów Dla mnie najładniejszy to SU27 z jego dalszymi wersjami.

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adam_Max
    muflon a co ci się najbardziej podoba z nowoczesnych samolotów Dla mnie najładniejszy to SU27 z jego dalszymi wersjami.
    Bo ja wiem.. z tych bardziej znanych to chyba: F16, F14 i MiG-29 - bez żadnej konkretnej kolejności

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon
    ...a Grippen to nawet wręcz niebrzydki
    Mnie to tam zwisa, bo ja się nie znam, ale piszę z innego powodu. Widziałem kiedyś pokaz Grippena na lotnisku w Babich Dołach (to za Gdynią). Pokaz dotyczył tylko i wyłącznie przelotu z minimalną możliwą prędkością. Grippen leciał chyba tak pod kątem 45 stopni; dziób zadarty w górę, a ogon do dołu. Leciał chyba jakieś 200 m nad ziemią i widać było doskonale jak drży niesamowicie, tak jakby za moment miał się rozpaść. Po prostu przechodziły ciarki po plecach...

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Grippen leciał chyba tak pod kątem 45 stopni; dziób zadarty w górę, a ogon do dołu. Leciał chyba jakieś 200 m nad ziemią i widać było doskonale jak drży niesamowicie, tak jakby za moment miał się rozpaść. Po prostu przechodziły ciarki po plecach...
    To mniej więcej standardowy element takich pokazów dla myśliwców Ja ostatnio widziałem tak lecące F18 w górach, a wcześniej też F16 i MiGa-29.

    Jurek, aż strach pomyśleć jakie miałbyś uczucie widząc Harriera robiącego w powietrzu zawis, jak helikopter, przy akompaniamencie ogłuszającego ryku silników Albo lecącego do tyłu z prędkością kilkanaście km/h ;-)

  8. #8
    Początki nałogu Awatar Scaramanga
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    272

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Mnie to tam zwisa, bo ja się nie znam, ale piszę z innego powodu. Widziałem kiedyś pokaz Grippena na lotnisku w Babich Dołach (to za Gdynią). Pokaz dotyczył tylko i wyłącznie przelotu z minimalną możliwą prędkością. Grippen leciał chyba tak pod kątem 45 stopni; dziób zadarty w górę, a ogon do dołu. Leciał chyba jakieś 200 m nad ziemią i widać było doskonale jak drży niesamowicie, tak jakby za moment miał się rozpaść. Po prostu przechodziły ciarki po plecach...
    Z minimalna mozliwa predkoscia i...maksymalnym katem natarcia skrzydel.
    To co widziales bylo nieudolna proba nasladownictwa tzw. Cobry Pugaczowa.
    Ciarki to przechodzily w `91 na Ławicy,kiedy po zakonczeniu cobry "suka"
    przeszla do lotu poziomego na pelnym ciagu dopalaczy...
    Trzasl sie nie samolot,ale...ziemia pod stopami.
    Oczywiscie dla nie ktorych Cobra Pugaczowa to:50 ml spityrusu + 100 ml soku pomidorowego...
    Proponuje najpierw drink,a pozniej filmik:http://aeroweb.lucia.it/~agretch/RAFAQ/cobra.html

    Ostatnio edytowane przez Scaramanga ; 17-11-2005 o 08:16
    Latwiej kijek pocieniasic niz go potem pogrubasic...

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Jac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa/Bielany
    Posty
    4 813

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scaramanga
    To co widziales bylo nieudolna proba nasladownictwa tzw. Cobry Pugaczowa.Ciarki to przechodzily w `91 na Ławicy,kiedy po zakonczeniu cobry "suka"przeszla do lotu poziomego na pelnym ciagu dopalaczy...
    widowiskowe to jest na 100%, ale przydatnosc na polu walki tego manewru jest raczej watpliwa... czego by nie napisac o f-16 to jest to samolot ktory sie sprawdzil podczas dzialan wojennych... i takie sa fakty

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jac
    widowiskowe to jest na 100%, ale przydatnosc na polu walki tego manewru jest raczej watpliwa...
    Poczytaj linka podanego przez Scaramangę, tam jest dość spora dyskusja na ten temat. Mi się wydaje, że właśnie to - możliwość nagłego "zatrzymania" się na chwilę w czasie walki - może być przydatne. W starciu z samolotem (pilotem?) który takiego manweru nie może wykonać, to może być różnica między "maniem" przeciwnika na ogonie, a siedzeniem na jego ogonie samemu

    Cytat Zamieszczone przez Jac
    Czego by nie napisac o f-16 to jest to samolot ktory sie sprawdzil podczas dzialan wojennych... i takie sa fakty
    Tego nikt nie neguje Aczkolwiek te "działania wojenne" były z reguły wykonywane w warunkach sporej przewagi. Samoloty radzieckie sprawdzały się częściej z drugiej, słabszej strony

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •