Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 59

Wątek: Viggen nad Krakowem 16.11.05

  1. #21
    Bywalec Awatar sfw
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Mińsk Maz.
    Posty
    184

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon
    Nie żebym się nie zgadzał z opinią o F-16 (równiez uważam że świetny, jeden z najlepszych itp. itd. ;-) ), ale czy Ty rzeczywiście myślisz, że Amerykanie wygrywali (ha ha, chyba raczej "wygrywali", zwłaszcza w Iraku ;-) ) te kilka ostatnich konfliktów dzięki przewadze technologicznej, dzięki lepszemu sprzętowi czy też dzięki przewadze w jego ilości?
    liczebnej? Pierwsza wojna w zatoce np. proponuję sprawdzić ile i jakiego sprzętu miał Sadam.

    Bo w sumie można by powiedzieć inaczej: napuśćmy na to F16 stado (ot, powiedzmy 100) kukuruźników. Myślisz że sobie poradzi? A tak wyglądała np. "walka" w Iraku, przynajmniej dopóki saddamowcy nie wynaleźli skutecznego sposobu na okupanta.
    Myślę że sobie poradzi choć założenie wybrałeś zgoła absurdalne W Iraku przeciwko aliantom walczyły Mig21, 23, 25, 27, 29, Mirage F1, Su17 to tak w skrócie.

  2. #22
    Bywalec Awatar sfw
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Mińsk Maz.
    Posty
    184

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gonzo44
    F16 to dobry wybor dla kraju takiego jak Polska. Samolot wielozadaniowy, przystosowany do wiekszosci misji jakie przyjdzie mu pelnic. Choc osobiscie wolalbym aby nasi piloci latali na Tornadach. Kupic je w dwoch wersjach mysliwskiej i szturmowo-bombowej (czy jakos tak). Samolot przystosowany do europejskich warunkow wiecznie zlej pogody, a i po czesci zamienne blizej ;-)
    Problem w tym że Tornado nie dość że leciwa konstrukcja to jeszcze zacofana technologicznie pod wyględem awioniki i nie proporcjonalnie droga do możliwość. Poza tym Panavia już nie produkuje Tornado a i opinia NATOwskich pilotów na temat tej maszyny jest dość jednoznaczna i raczej niepochlebna.

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sfw
    liczebnej? Pierwsza wojna w zatoce np. proponuję sprawdzić ile i jakiego sprzętu miał Sadam.
    Nie znalazłem nic szczegółowo o Saddamie, ale jeśli chodzi o US to Google wypluły np.: http://www.sci.fi/~fta/stats.htm i http://www.englisch.schule.de/state_...ect/page03.htm. W drugim linku jest proporcja 1:3 jeśli chodzi o samoloty. Obydwa linki o pierwszej wojnie, ale ideologicznie to chyba będzie się zgadzać. A jeśli nie, to raczej w dobrą stronę, bo pierwsza wojna była jednak mimo wszystko "o Kuwejt", relatywnie mała, a druga już totalna, gdzie USA naprawdę rzuciło w region co mogło.

    Cytat Zamieszczone przez sfw
    Myślę że sobie poradzi choć założenie wybrałeś zgoła absurdalne
    Zgadza się, w sumie absurdalne - F16 wciśnie gaz do dechy i tyle go zobaczą ;-) Ale próbując walczyć, to kurcze, no nie ma siły, 95 pierwszych choćby i staranuje, ale 96-emu uda się wcisnąć kulkę gdzie trzeba

  4. #24
    Początki nałogu Awatar Scaramanga
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    272

    Domyślnie

    Niestety wczoraj nie przylecial i nie wiadomo kiedy przyleci...
    Oto oficjalny komunikat:
    Ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne przylot samolotu SAAB AJSF37 Viggen w dniu dzisiejszym został odwołany. Dowództwo Królewskich Szwedzkich Sił Powietrznych przekazało informację, że samolot odleci do Polski, gdy tylko warunki lotne na całej trasie przelotu ulegną poprawie na tyle, aby lądowanie na lotnisku Kraków-Balice mogło zostać wykonane zgodnie z procedurami wykonywania lotów VFR.
    Ostatnio edytowane przez Scaramanga ; 17-11-2005 o 07:47
    Latwiej kijek pocieniasic niz go potem pogrubasic...

  5. #25
    Początki nałogu Awatar Scaramanga
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    272

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sfw
    Co do ofsetu ... hmm jedynymi których należy winić za jego realizację jesteśmy my sami, to nasz rząd nie wie do końca na co wydać te dolce, spóźnia się z dokumentami i żeby było śmieszniej to właśnie Amerykanie starają się poganiać naszyh polityków i wojskowych aby dotrzymywali warunków umowy.
    pzdr
    Mozliwe,ale wina najczesciej lezy po srodku...Potwierdza to tylko moje zdanie:
    "Jaki narod taki offset..."
    Latwiej kijek pocieniasic niz go potem pogrubasic...

  6. #26
    Początki nałogu Awatar Scaramanga
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    272

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sfw
    Ten nasz to będzie Block 52+ takich nawet USAF u siebie nie ma.(jeśli mnie pamięć nie myli)
    Nie umniejszam Ci wiedzy bo nie mi rownac sie z pilotem 29-tki,ale mysle,ze Twoje zdanie jest takie jak na temat przewagi Canona 350D nad Eosem 5...
    Rozumiem,ze rowniez jest to zwiazane z Twoimi sympatiami i antypatiami...
    Ostatnio edytowane przez Scaramanga ; 17-11-2005 o 07:35
    Latwiej kijek pocieniasic niz go potem pogrubasic...

  7. #27
    Początki nałogu Awatar Scaramanga
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    272

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gonzo44
    F16 to dobry wybor dla kraju takiego jak Polska. Samolot wielozadaniowy, przystosowany do wiekszosci misji jakie przyjdzie mu pelnic. Choc osobiscie wolalbym aby nasi piloci latali na Tornadach. Samolot przystosowany do europejskich warunkow wiecznie zlej pogody, a i po czesci zamienne blizej ;-)
    F-16 nie jest w stanie wyladowac na autostradzie gdyz wymaga specjalistycznej obslugi na odpowiednim lotnisku.Grippen jest do tego stworzony.F-16 jest ogolnie delikatny tak jak M-16.AK-47 strzeli nawet
    po wyjeciu go z piaskownicy...i dla tego jest stosowany wszedzie przez wszystkich...
    Latwiej kijek pocieniasic niz go potem pogrubasic...

  8. #28
    Początki nałogu Awatar Scaramanga
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    272

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon
    Nie znalazłem nic szczegółowo o Saddamie, ale jeśli chodzi o US to Google wypluły np.: http://www.sci.fi/~fta/stats.htm i http://www.englisch.schule.de/state_...ect/page03.htm. W drugim linku jest proporcja 1:3 jeśli chodzi o samoloty. pierwsza wojna była jednak mimo wszystko "o Kuwejt", relatywnie mała, a druga już totalna, gdzie USA naprawdę rzuciło w region co mogło.
    Podobnie bylo 17 wrzesnia 1939...Rosjanie rzucili symboliczna ilosc samolotow
    gdyz nie mieli juz z kim tak naprawde walczyc.Gdyby rzucili wszystko,to nas i
    kolegow Goeringa po fachu "przykryli by czapka".Jednak jak pokazuje zycie nie w ilosci sila...
    Latwiej kijek pocieniasic niz go potem pogrubasic...

  9. #29
    Początki nałogu Awatar Scaramanga
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    272

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Mnie to tam zwisa, bo ja się nie znam, ale piszę z innego powodu. Widziałem kiedyś pokaz Grippena na lotnisku w Babich Dołach (to za Gdynią). Pokaz dotyczył tylko i wyłącznie przelotu z minimalną możliwą prędkością. Grippen leciał chyba tak pod kątem 45 stopni; dziób zadarty w górę, a ogon do dołu. Leciał chyba jakieś 200 m nad ziemią i widać było doskonale jak drży niesamowicie, tak jakby za moment miał się rozpaść. Po prostu przechodziły ciarki po plecach...
    Z minimalna mozliwa predkoscia i...maksymalnym katem natarcia skrzydel.
    To co widziales bylo nieudolna proba nasladownictwa tzw. Cobry Pugaczowa.
    Ciarki to przechodzily w `91 na Ławicy,kiedy po zakonczeniu cobry "suka"
    przeszla do lotu poziomego na pelnym ciagu dopalaczy...
    Trzasl sie nie samolot,ale...ziemia pod stopami.
    Oczywiscie dla nie ktorych Cobra Pugaczowa to:50 ml spityrusu + 100 ml soku pomidorowego...
    Proponuje najpierw drink,a pozniej filmik:http://aeroweb.lucia.it/~agretch/RAFAQ/cobra.html

    Ostatnio edytowane przez Scaramanga ; 17-11-2005 o 08:16
    Latwiej kijek pocieniasic niz go potem pogrubasic...

  10. #30
    Początki nałogu Awatar Scaramanga
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    272

    Domyślnie

    Pogoda zapowiada sie nastepujaco w najblizszych dniach:
    W miejscu startu Saaba:
    http://www.weather.com/activities/tr...opnav_business
    Dla ladowania:
    http://www.weather.com/activities/tr...opnav_business
    a wiec "wszystko zalezy od zolnierzy"...
    Latwiej kijek pocieniasic niz go potem pogrubasic...

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •